
Pesa wygrała postępowanie urzędu marszałkowskiego i Kolei Śląskich na dostawę 13 nowych elektrycznych Elfów. Pokonała Stadlera i Newag. Jak przypomina rynek-kolejowy.pl, oferty złożyły firmy Stadler (ok. 317 mln zł), Pesa (ok. 206 mln zł) i Newag (ok. 242 mln zł). Wszyscy producenci zaoferowali 10 lat gwarancji.

Jak potwierdził "Rynek Kolejowy", Pesa zaoferowała Kolejom Śląskim pociągi z nowej platformy Elf 2. Pojazdy przystosowane będą do ruchu z prędkością 160 km/h, a zaprojektowana rodzina zakłada różne, w zależności od oczekiwań zamawiających, konfiguracje od 2 do 6 członów.

Do podpisania umowy na razie nie dojdzie. Od wyniku przetargu odwołał się nowosądecki Newag. Treść odwołania nie została jeszcze opublikowana, ale według nieoficjalnych informacji, do których dotarł "RK", cena zaproponowana przez Pesę może być zdaniem Newagu rażąco niska.

Producent zaproponował bowiem nowy typ pojazdu zgodny z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI Tabor) i wyposażony w ETCS. Odwołanie Newagu Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzy 29 sierpnia.