https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koniec testów ITS. Po ulicach Bydgoszczy mamy jeździć krócej

Mateusz Mazur
Niedługo na tablicach zmiennej treści pojawią się dodatkowe komunikaty dla kierowców.
Niedługo na tablicach zmiennej treści pojawią się dodatkowe komunikaty dla kierowców. Tomek Czachorowski
W Bydgoszczy kończą się już testy ITS. System za kilkanaście dni ma już działać sprawnie.

Od stycznia na naszych ulicach trwają testy Inteligentnych Systemów Transportowych. W połowie kwietnia drogowcy planują już podpisać odbiór końcowy całego systemu. Po tym na naszych drogach ma się jeździć zdecydowanie płynniej i przede wszystkim krócej.

Drogowcy zapowiadają, że na przełomie maja i kwietnia zacznie działać centrum zarządzania ruchem i transportem. To jeden z najważniejszych elementów całej inwestycji. Pracownicy centrum na razie przechodzą specjalistyczne szkolenia. Będą oni odpowiedzialni między innymi za przygotowanie komunikatów dla kierowców, które wpływają na płynność ruchu (wypadki, blokady itp.).

Przeczytaj również: Na rondzie Jagiellonów zderzyły się tramwaje. Czytelnicy: - ITS okazał się badziewiem, kompletnie zawiodła policja

ITS w przyszłości będzie także rozbudowany. Dwanaście nowych tramwajów Pesy, które będą kursowały po nowej linii tramwajowej do Fordonu wyposażonych zostanie w specjalnie sterowniki radiowe. Dzięki temu pojazdy mają szybciej przejeżdżać przez skrzyżowania.

Drogowcy, jako cel podczas realizacji projektu postawili sobie poprawę czasu przejazdu na poziomie 6 procentów. Zarząd dróg chwali się, że po wprowadzeniu systemu osiągnięto średni wynik na poziomie 32 procent. Nie podano jednak żadnej informacji w jaki sposób przeliczono te dane. Będziemy pytać drogowców skąd w oficjalnym komunikacie znalazła się taka liczba.

- Warto podkreślić, że ITS to system wyjątkowo elastyczny. Dysponujemy wieloma cennymi danymi które chcemy udostępniać kierowcom. Mamy dane szacunkowego czasu przejazdu pomiędzy każdym większym skrzyżowaniem na obszarze działania systemu. W okresie testów prezentowaliśmy schematy tras wraz z czasem przejazdu. Docierają do nas sygnały, że kierowcy mają za mało czasu na sczytanie tylu danych. Dlatego zamierzamy ograniczyć liczbę informacji, poprawiając ich czytelność. Poza tym wraz z uruchomieniem centrum zarządzania ruchem i transportem będą się na tablicach zmiennej treści pojawiać ważne komunikaty. Cały system już oceniamy bardzo pozytywnie - chwali ITS Tomasz Szymański, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

W ramach Inteligentnych Systemów Transportowych na naszych ulicach wprowadzono już na przykład zieloną falą, która funkcjonuje m.in. w ciągu ulicy Wojska Polskiego i Solskiego, Wyszyńskiego i na odcinku od ronda Fordońskiego do ronda Jagiellonów. Utworzono siedem nowych sygnalizacji świetlnych. Działają także kamery na skrzyżowaniach, tablice na przystankach i nowe parkomaty.

Na tym jednak nie koniec zmian. Wraz z ostatecznym wprowadzeniem systemu drogowcy chcą utworzyć specjalny serwis internetowy poświęcony systemowi ITS. Będzie on zawierał podstawowe informacje generowane przez aplikację. Portal powstanie na urządzenia stacjonarne i mobilne.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bolek
W dniu 11.04.2015 o 10:07, rc napisał:

Tak szczególnie płynniej i szybciej się jeździ teraz przez rondo wielkopolskie. Polmozgi zrobili tam światła i przez to jeździ się wolniej. Tam nawet w szczycie można było płynnie przejechać przez rondo, a teraz w sobotę o 7 rano stoisz jak deb*** czasem 2 razy na czerwonym.

 

Światła na rondach mamy dzięki tym co powodowali na nich wypadki wymuszając pierwszeństwo. Niestety niektórym zasady poruszania się po rondach są obce, im możesz być wdzięczny.. 

G
Gość
ITS nie ułatwia przejazdu komunikacji miejskiej. Autobus 53 ma zawsze czerwone światło, gdy dojeżdża do trasy uniwersyteckiej a potem to samo, gdy dojeżdża do ronda kujawskiego. Gdy jadę tramwajem 5 to przy rondzie toruńskim zdarza się, że czekają tramwaje 7, 6 i na końcu 5, to tramwaj 5 musi czekać na wjazd na rondo dopiero w trzecim pełnym cyklu zmian. Miało być i
naczej, a teraz dowiadujemy się, że tylko nowe tramwaje będą miały czujniki. Jeżeli jest tak faktycznie, to po co to było.
b
bajkopisarz kosiedowski
Zielona fala między rondem fordońskim a jagiellonów???! O czym wy pier.....cie???? Między tymi rondami są tylko jedne światła na których zawsze się czeka na czerwonym, a więc o jakiej zielonej fali z jednymi światłami wy mówicie???? CO ZA BEŁKOT!!!!!
r
rc
Tak szczególnie płynniej i szybciej się jeździ teraz przez rondo wielkopolskie. Polmozgi zrobili tam światła i przez to jeździ się wolniej. Tam nawet w szczycie można było płynnie przejechać przez rondo, a teraz w sobotę o 7 rano stoisz jak debil czasem 2 razy na czerwonym.
p
promykk

Czy nasz wspaniały ITS będzie działać z TMC? Bo skoro wzorować się na zachodzie w wielu autach tablice są nie potrzebne, TMC załatwia sprawę całkowicie ba nawet ludzie spoza miasta traktujący BDg jako tranzyt przy posiadaniu navi z tmc będą mogli ominąć korki, a chyba o to też chodzi ?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska