Koniec z patriotyzmem Polaków na zakupach. Teraz liczy się przede wszystkim cena

Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Patriotyzmem zakupowym kieruje się obecnie jedynie 27 proc. badanych
Patriotyzmem zakupowym kieruje się obecnie jedynie 27 proc. badanych Adam Jankowski
Patriotyzmem zakupowym kieruje się obecnie jedynie 27 proc. badanych – wynika z badania GfK Corona Mood. To ogromy zmiana w preferencjach konsumentów, bo jeszcze w ubiegłym roku aż 52 proc. Polaków chętniej sięgało po artykuły spożywcze pochodzące od rodzimych producentów.

Najnowsze badanie GfK Corona Mood, którego wyniki jako pierwsza opublikowała czwartkowa „Rzeczpospolita”, pokazują zmianę nawyków zakupowych Polaków, w związku z szalejąca drożyzną.

Kraj pochodzenia mniej ważny niż cena

Badania pokazują, że obecnie liczy się dla nas coraz mniej nie tylko kraj pochodzenia, ale też marka czy ekologiczne składniki. Na patriotyzm zakupowy wskazuje jedynie 27 proc. ankietowanych, ekologiczność liczy się jedynie dla 8 proc., a fakt znanej i sprawdzonej marki – już tylko dla co czwartego badanego.

Nie ma już śladów z nastroju po pandemii

Warto dodać, że w podobnym badaniu, opublikowanym pod koniec ubiegłego roku, aż 52 proc. Polaków chętniej sięgało po artykuły spożywcze pochodzące od rodzimych producentów.

Wówczas, jak podkreślano, lockdown oraz szereg obostrzeń, które towarzyszyły nam wraz ogłoszeniem stanu pandemii, znacząco zmieniły nasze postawy konsumenckie.

I nawet pomimo zniesienia niektórych pandemicznych restrykcji, tendencja ta pozostała z nami na dłużej.

Z danych GfK wynikało, że najczęstszymi kryteriami zakupu produktów było wówczas wzmacnianie krajowej gospodarki oraz wspieranie miejscowych dostawców - wskazało je kolejno: 38 proc. i 35 proc. konsumentów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Materiał oryginalny: Koniec z patriotyzmem Polaków na zakupach. Teraz liczy się przede wszystkim cena - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie