Alkohol wprowadziła na rynek Grupa Sobieski w marcu tego roku. Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Według danych firmy badawczej Nielsen, sprzedaż wódki Krupnik wzrosła do 935 tys. litrów we wrześniu. To daje jej 5,5-procentowy udział w całym rynku wódki i mocną, trzecią pozycję w grupie wódek ze średniego segmentu cenowego. Grupa Sobieski zrealizowała roczny plan sprzedaży Krupniku w zaledwie sześć miesięcy.
Przeczytaj również: Alkohole. Polacy nie chcą wódki z marchwi.
- Wielokrotnie zwiększyliśmy sprzedaż, wyprzedziliśmy większość znanych krajowych
i importowanych wódek. Trudno ocenić, jakimi wzrostami sprzedaży zakończy się z zasady
najlepszy czwarty kwartał - mówi Tomasz Kowalski, dyrektor operacyjny Grupy Sobieski.
W efekcie wiele popularnych marek zbliżyło się do progu 20 zł, a nawet go przekroczyło, a to dla wielu konsumentów zaporowa bariera przy zakupie alkoholu. Wpływ na sprzedaż miał też kryzys ekonomiczny, który spowodował przechodzenie sporej grupy konsumentów od wódek z segmentu premium do niższej półki cenowej.
