
We wniosku o wydanie EKUZ należy wpisać dane osobowe, tj. imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia. Następnie zaznaczamy posiadany tytuł uprawnień do świadczeń. W kolejnej części wybieramy sposób odbioru karty: osobiście czy odesłać na wskazany adres. Dodatkowo można wpisać kraj, do którego się wybieramy i o którym chcemy dostać informację na temat ochrony zdrowia.

Wniosek o wydanie karty EKUZ można złożyć osobiście, przesłać pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną:
- w Bydgoszczy, ul. Łomżyńska 33, email: wf02@nfz. gov.pl, tel. 52 32 52 900, faks 52 32 52 800, listownie: K-POW NFZ, ul. Łomżyńska 33, 85-863 Bydgoszcz,
- w Toruniu, ul. Szosa Chełmińska 30, email: torunia@nfz -bydgoszcz.pl, tel. 56 65 82 609, faks 56 65 82 619,
- we Włocławku, ul. Kilińskiego 16, email [email protected], tel. 54 41 27 414, faks 54 41 27 412.

K-P OW NFZ uruchomił dwa dodatkowe punkty wydawania EKUZ:
- w Inowrocławiu, w każdy wtorek, (od 25 czerwca do 13 sierpnia br.), od godz. 9 do 15 na I piętrze przy Poradni Laryngologicznej w Szpitalu Wielospecjalistycznym im. dr. Błażka,
- w Grudziądzu, w każdy czwartek, (od 27 czerwca do 8 sierpnia br.) od godz. 10 do 14.30 w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr Biegańskiego, przy poradniach specjalistycznych w bud. D.