Czytaj też: Polska Biało-Czerwoni. Dlaczego piłkarze kojarzą się z Biedronką, a Euro 2012 z Adidasem?
15 proc. badanych błędnie za sponsora uznało sieć sklepów Biedronka, która sponsoruje jedynie reprezentację Polski. Dzięki umiejętnej kampanii reklamowej kojarzy się ona jednak kibicom z całą piłkarską imprezą - pisze Wyborcza.biz.
Czytaj też: uro 2012. Kujawsko-pomorscy biznesmeni też zasiądą w lożach dla vip-ów
W tym serwisie czytamy też, że w branży reklamowej taktykę taką nazywa się ambush marketingiem albo marketingiem zwodniczym. Skutecznie w świadomości kibiców zaistniał także inny sponsor reprezentacji - piwo Warka, którego spontanicznie wskazało 8 proc. internautów. Oficjalnego sponsora Euro 2012, czyli Carlsberga, wskazało zaledwie 6 proc. osób. 5 proc. błędnie uznało, że sponsorem z branży piwnej jest Tyskie - Fatalną rozpoznawalność jako oficjalni sponsorzy mają na razie Bank Pekao SA, Canon, Continental, Kia i Sharp.
Czytaj też: Bukmacherzy o Euro 2012. Jaki wynik typują?