- Choć czasy PRL- u dawno za nami, to zapewne większość z nas choć raz w życiu doświadczyła sytuacji niczym z filmu Barei. Opryskliwy, nieuprzejmy i niekompetentny sprzedawca to nadal polska codzienność - mówi Grzegorz Filipek z firmy Oknoplast-Kraków. - Jeśli zamierzamy kupić nowe okna, które z założenia mają nam służyć przez lata, lepiej unikać takich sprzedawców. Tylko wykwalifikowany i dobrze poinformowany specjalista będzie w stanie profesjonalnie nam doradzić i pomóc w podjęciu właściwej decyzji.
Mamy prawo domagać się wysokiej jakości obsługi. Dobra firma powinna poświęcić nam tak dużo czasu i uwagi, ile tylko potrzebujemy.
Jeśli zależy nam na udanej transakcji, warto także unikać zakupów w przypadkowych punktach czy nieznanych hurtowniach. Największe gwarancje dadzą nam autoryzowane biura handlowe, współpracujące z renomowanymi producentami.
Równie ważne są takie kwestie, jak montaż okien i opieka pozakupowa, czyli gwarancja, której powinien udzielić nam producent. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że odpowiednie zamontowanie okien jest kluczowe dla ich właściwego funkcjonowania. Najlepiej, aby tych czynności podjęła się dobrze przeszkolona i doświadczona ekipa montażowa. Mamy wówczas pewność, że okna zostaną zamontowane zgodnie z wymaganiami producenta i będą prawidłowo nam służyły.
W przypadku gwarancji - nie dajmy zwieść się firmom, które udzielają jej na przykład w formie ustnej lub tylko na wybrane elementy okna, jak profil czy szyba.