
Kupujesz w e-sklepach za granicą? Masz nowe prawa!
Od 3 grudnia obowiązują nowe unijne przepisy korzystniejsze dla konsumentów. Wprowadzono zakaz nieuzasadnionego blokowania geograficznego, czyli ograniczania dostępu do towarów i usług ze względu na miejsce zamieszkania (tzw. zakaz geoblokowania).
Poznaj szczegóły na kolejnych slajdach --->
LICZ SIĘ ZE ŚWIĘTAMI - MIKOŁAJ DO WYNAJĘCIA.

Kupujesz w e-sklepach za granicą? Masz nowe prawa!
- Przedsiębiorcy nie mogą teraz odmówić dostępu do strony użytkownikom innego kraju Unii Europejskiej, a także automatycznie przekierowy-wać ich na wersję językową kraju, w którym się znajdują. Chyba że sami konsumenci wyrażą na to zgodę - zaznaczają w Europejskim Centrum Konsumenckim w Warszawie.

Kupujesz w e-sklepach za granicą? Masz nowe prawa!
Od 3 grudnia przedsiębiorca unijny nie może różnicować warunków płatności ze względu na to z jakiego kraju pochodzi klient, np. odmówić przyjęcia płatności kartą ze względu na kraj wydania karty. Nie oznacza to jednak, że na terenie różnych krajów UE będą obowiązywać te same ceny.
Przedsiębiorcy w dalszym ciągu będą mieli dowolność w ich ustalaniu. Zmiana polega na tym, że konsumenci będą mieli dostęp do cen oferowanych na stronach w innych krajach UE. Tzn. jeżeli polska wersja językowa zagranicznego muzeum narzucała wyższą kwotę za wstęp, polski konsument będzie wówczas mógł wybrać stronę kraju, w którym cena jest dla niego bardziej atrakcyjna.

Kupujesz w e-sklepach za granicą? Masz nowe prawa!
Zakaz geoblokowania nie oznacza, że każdy sklep ma obowiązek wysyłki produktu do kraju konsumenta. - Nie może on odmówić konsumentowi zakupu produktu na jego stronie. Jeżeli jednak przedsiębiorca nie oferuje doręczania produktów do danego kraju, to konsument może odebrać towar osobiście lub uzgodnić indywidualnie z przedsiębiorcą sposób i miejsce dostawy w kraju przedsiębiorcy - podsumowują w ECK.