https://pomorska.pl
reklama

Lexus. Marka stawia na hybrydy Plug-in

Paweł Piątek
Lexus RX 450h plus
Lexus RX 450h plus Lexus
Hybrydy Plug-in są bardzo ciekawą alternatywą dla hybryd samoładujących od lat już powszechnie stosowanych w autach marki Lexus. Modele NX 450h+ oraz RX 450h+ wyróżniają się właśnie właściwościami napędu plug-in hybrid, a zatem dużym zasięgiem w trybie EV, bardzo dobrymi osiągami i niskim zużycie paliwa po rozładowaniu baterii.

Spis treści

Od 2005 roku Lexus elektryfikuje klasę premium. RX 400h był pierwszym modelem z klasyczną hybrydą, łączącym wysoki komfort z dobrymi osiągami oraz niskim zużyciem paliwa. W 2022 roku marka rozszerzyła swoje portfolio zelektryfikowanych napędów o hybrydę plug-in. Wraz z debiutem drugiej generacji modelu NX Lexus udowodnił, że można cieszyć się dużym zasięgiem w trybie elektrycznym bez ryzyka wysokiego zużycia paliwa po rozładowaniu baterii. W 2023 roku ta udana hybryda plug-in trafiła do modelu RX.

Lexus NX 450h plus
Lexus NX 450h plus Lexus

Układ stosowany w modelach NX 450h+ oraz RX 450h+ wykorzystuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona i osiągający sprawność cieplną na poziomie 41%. Benzynowa jednostka, generator oraz przedni i tylny silnik elektryczny współtworzą inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, a duży zasięg w trybie EV zapewnia litowo-jonowa bateria o pojemności 18,1 kWh. Łączna moc układu w przypadku obu SUV-ów Lexusa wynosi 309 KM/227 kW.

Pojemna bateria oraz efektywnie działający napęd sprawiają, że NX i RX mają imponujące zasięgi w trybie EV. Lexus NX 450h+ wyłącznie na prądzie może pokonać nawet do 98 km, a większy i bardziej komfortowy RX 450h+ jest w stanie przejechać prawie 70 km bez potrzeby uruchamiania silnika spalinowego.

Sekret wydajność hybryd plug-in Lexusa

Lexus projektując swoje hybrydy plug-in skorzystał ze sprawdzonych i niezawodnych podzespołów. Elementy klasycznego układu hybrydowego, takie jak silniki elektryczne i silnik spalinowy, są częścią napędu plug-in hybrid. Wyróżniają się dużo większym akumulatorem trakcyjnym oraz ładowarką pokładową, która pozwala zasilić auto prądem. Zastosowanie mocniejszego akumulatora trakcyjnego litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh, o większej liczbie ogniw i wyższym napięciu, pozwala poddać go o wiele większym obciążeniom i mocniej zasilić siniki elektryczne, które wygenerują więcej mocy. Auto w trybie EV może poruszać się z prędkością do 135 km/h.

Motoryzacja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Akumulator trakcyjny jest duży, dlatego został umieszczony nisko pod podłogą, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i poprawić właściwości jezdne, a przy tym zachowano komfortową przestrzeń we wnętrzu oraz dużą pojemność bagażnika.

Hybrydy plug-in Lexusa wyróżniają się pracą napędu po rozładowaniu baterii. System nie pozwala na to, żeby akumulator trakcyjny rozładował się do zera. Zawsze pozostaje bufor około 20% pojemności, dzięki temu auto korzysta z napędu hybrydowego, a nie tylko z silnika spalinowego. Tym samym auto dysponuje pełną mocą wyjściową całego układu i zachowuje niemal identyczne parametry jak z w pełni naładowanym akumulatorem. Ponadto hybrydy plug-in Lexusa po rozładowaniu baterii mają bardzo niskie średnie zużycie paliwa.

Hybrydy plug-in Lexusa można naładować w domu ze zwykłego gniazdka 230V przy pomocy dostępnego w standardzie kabla do ładowania 10A. Energię można także uzupełnić podłączając auto do Lexus Wallbox lub do publicznej stacji ładowania z gniazdem Typ 2. Listę stacji oraz ich lokalizacje można sprawdzić w aplikacji Lexus Link+. Umożliwia ona także planowanie i kontrolę całego procesu ładowania.

Hybrydy plug-in Lexusa z niską miesięczną ratą

Lexus RX 450h plus
Lexus RX 450h plus Lexus

W salonach Lexusa można skorzystać z bardzo atrakcyjnych warunków zakupu lub finansowania hybryd plug-in. NX 450h+ w wersji Prestige z 20-calowymi felgami aluminiowymi kosztuje 275 400 zł, czyli aż 57,5 tys. zł mniej od ceny katalogowej. Firmy mogą skorzystać z niskich miesięcznych rat w ramach KINTO One. W przypadku wynajmu długoterminowego z kontraktem na 36 miesięcy, 15-procentową wpłatą własną oraz 10 tys. km limitu rocznego przebiegu auto w tej wersji kosztuje od 1740 zł netto miesięcznie. W przypadku Leasingu KINTO One miesięczna rata wynosi od 1880 zł netto miesięcznie dla tych samych parametrów.

Bardzo korzystnie skalkulowano także ceny modelu RX 450h+. Bogato wyposażona wersja Prestige z pakietem Technology kosztuje teraz 371 200 zł, czyli aż o 88,7 tys. zł mniej niż wynosi cena katalogowa. Auto można też sfinansować w ramach Leasingu KINTO One lub Najmu KINTO One. W obu przypadkach rata została skalkulowana na 2460 zł netto miesięcznie przy trzyletniej umowie z 30 tys. km limitu przebiegu oraz 15-procentowej opłacie wstępnej. Dopłata względem analogicznej wersji RX-a 350h wynosi tylko 100 zł miesięcznie w przypadku programów KINTO ONE oraz 24 tys. zł dla klienta indywidualnego.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Moda w uzdrowiskach. Takie ubrania kupisz w Ciechocinku i Inowrocławiu

Moda w uzdrowiskach. Takie ubrania kupisz w Ciechocinku i Inowrocławiu

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska