Lotnisko w Bydgoszczy jak nowe, już po generalnym remoncie. Tylko latać nie ma dokąd

Agata Kozicka
Cała flota pojazdów do utrzymania lotniska, odśnieżania, czyszczenia i podnośniki  zakupiono za unijne fundusze
Cała flota pojazdów do utrzymania lotniska, odśnieżania, czyszczenia i podnośniki zakupiono za unijne fundusze Agata Kozicka
Plan jest. Wygląda bardzo optymistycznie. A jednak lotów z Bydgoszczy ostatnio nie przybywa.

Już wkrótce zakończą się na naszym lotnisku inwestycje dofinansowane z Unii Europejskiej na kwotę 54 mln zł. Wyremontowano gruntownie pas startowy, drogi kołowania, płytę postojową nr 1, teraz trwa remont płyty postojowej nr 2. Wymieniono system elektroświetlny na nowoczesny, bo do starego już nawet nie produkuje się żarówek. Kupiono cały szereg pojazdów koniecznych do utrzymania lotniska. W tym wóz dla straży pożarnej po 3 mln zł, który do 90 km na godz. rozpędza się w 31 sekund.

Czytaj: Z lotniska w Bydgoszczy czarterem polecimy do Egiptu - już zimą!

To, zdaniem zarządu lotniska, inwestycje konieczne, by zrealizować opracowany dla naszego portu plan generalny.
Wedle tego planu... - Do 2024 roku liczba odprawionych na lotnisku pasażerów podwoi się - przewiduje na podstawie dokumentu Tomasz Moraczewski, prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz. Po kolejnych 10 latach ma ich już rocznie być odprawianych grubo ponad milion. - To przewidywania firmy Airport Research Center, która przygotowała na nasze zlecenie dane. Brała ona pod uwagę przewidywany wzrost zamożności mieszkańców regionu, migrację, zmiany w populacji, PKB dla regionu i wiele innych czynników - tłumaczy Moraczewski.

Wszystko pięknie, ale skoro co roku mamy mieć średnio o 45 tys. więcej odprawionych pasażerów, to oznacza, że musimy mieć na lotnisku więcej połączeń. Na to jednak na razie się nie zapowiada.
Co więcej, okazuje się, że nawet przewidywana w planie na 2014 r. liczba pasażerów (334,8 tys.) jest nierealna do osiągnięcia do końca grudnia.

Jak zatem mamy spodziewać się wzrostów w kolejnych latach, skoro o nowych połączeniach na razie cicho sza?
- Udało nam się przywrócić połączenie do Warszawy, a do zimowej siatki połączeń powracają zawieszone wcześniej przez Ryanaira połączenia do Düsseldorfu i Glasgow - wymienia prezes. To drugie - zaznaczmy - już nie na lotnisko w Prestwick, ale na lotnisko International.

Nie wraca jednak połączenie z Bydgoszczy do Girony-Barcelony.

Więcej, w piątek, w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej". Możesz kupić też [e-wydanie.](http://kiosk.m2a.pl/publications/preview_info/gazetapomorska/2014-09-04/973)

Czytaj e-wydanie »

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jurand1
W dniu 16.10.2014 o 08:50, Jan2 napisał:

Najważnijszym elementem wzrostu połączeń a ty7m samym klientów z lotniska Białe Błota k/Bydgoszczy jest:-zbudowanie dróg dojazdowych. A więc rezygnacja z  nikomu niepotrzebnej S5 /juz za  późno/ i budpowa S10 z Piły do Torunia.-DK25 /Inowrocław - Białe Błota/ musi być przebudowana by  umożlowoć szybki dojazd  z Ina. -Zmienić nazwę na Toruń-Bydgoszcz. W tej kolejności.Lotniska musi przestac być lotniskiem miejskim  i stać się prawdziwym MPL REGIONALNYM!!!

zgłupłeś do reszty

J
Jan2

Najważnijszym elementem wzrostu połączeń a ty7m samym klientów z lotniska Białe Błota k/Bydgoszczy jest:

-zbudowanie dróg dojazdowych. A więc rezygnacja z  nikomu niepotrzebnej S5 /juz za  późno/ i budpowa S10 z Piły do Torunia.

-DK25 /Inowrocław - Białe Błota/ musi być przebudowana by  umożlowoć szybki dojazd  z Ina. 

-Zmienić nazwę na Toruń-Bydgoszcz. W tej kolejności.

Lotniska musi przestac być lotniskiem miejskim

 

 i stać się prawdziwym MPL REGIONALNYM!!!

B
Bolek

Jeżeli chcą dużego wzrostu liczby pasażerów, to muszą zadbać o odpowiednią sieć połączeń. Latałem z Bydgoszczy, obecnie na kursy w tym samym kierunku gonię do Gdańska lub Poznania.

f
fred
W dniu 04.09.2014 o 22:07, adam biale błota napisał:

wyginaj do swojego trolunskiego pierdziszewa parszywy krzyzaku

prezesowi dać miotłe bo zbliża się zima to będzie odśnieżał pas startowy do tego ma kwalifikacje...

j
jumanji

"Do 2024 roku liczba odprawionych na lotnisku pasażerów podwoi się - przewiduje na podstawie dokumentu Tomasz Moraczewski, prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz. Po kolejnych 10 latach ma ich już rocznie być odprawianych grubo ponad milion. - To przewidywania firmy Airport Research Center, która przygotowała na nasze zlecenie dane. Brała ona pod uwagę przewidywany wzrost zamożności mieszkańców regionu, migrację, zmiany w populacji, PKB dla regionu i wiele innych czynników - tłumaczy Moraczewski.
Wszystko pięknie, ale skoro co roku mamy mieć średnio o 45 tys. więcej odprawionych pasażerów, to oznacza, że musimy mieć na lotnisku więcej połączeń. Na to jednak na razie się nie zapowiada.
Co więcej, okazuje się, że nawet przewidywana w planie na 2014 r. liczba pasażerów (334,8 tys.) jest nierealna do osiągnięcia do końca grudnia."

 

No bo ci co w biednych czasach latali  Lotem, bo niby bliżej,  dziś już mają własne helikoptery i samoloty, a tych co  z trudem ledwo stać na przejazd komunikacją miejską nie stać jest na tak wysokich  lotów marzenia !

m
michał

Kiedy zaczniecie latać do Oslo? :(

b
bydbyd

czy możemy podziękować egotoruńskiemu urzędowi marszałkowskiemu za brak pomocy..??????

J
Jacek

"- Udało nam się przywrócić połączenie do Warszawy"
Pewnie że się udało.Jak się dopłaca przewoźnikowi 14 mln to może
nawet bez pasażerów latać.
Kolejne miliony dla Ryanair.

 

a
adam biale błota

wyginaj do swojego trolunskiego pierdziszewa parszywy krzyzaku

B
Białe Błota

Przecież lotnisko jest w Białych Błotach, a nie w samej Bydgoszczy.

 

k
kacper
Girona nie wraca bo to polaczenie sezonowe
k
kacper
Girona nie wraca bo to polaczenie sezonowe
B
Białe Błota

Przecież lotnisko jest w Białych Błotach, a nie w samej Bydgoszczy.

 

t
taśmy prawdy

POgonimy tych ochlapusów co przy wódzie dzielą stanowiska i sami się określają jako wiejskie głupki a przypięli się do stołków w tzw. zarządzie urzędu toruńskiego POzornie marszałkowskiego i będzie ok.

Dodaj ogłoszenie