https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lotnisko w Bydgoszczy wymaga wsparcia

Anna Stasiewicz
Zdaniem radnego Stefana Pastuszewskiego, potrzebna jest większa kontrola miasta nad Portem Lotniczym, bo obecnie miastu „brak gospodarskiego podejścia”.
Zdaniem radnego Stefana Pastuszewskiego, potrzebna jest większa kontrola miasta nad Portem Lotniczym, bo obecnie miastu „brak gospodarskiego podejścia”. Dariusz Bloch
Port Lotniczy w Bydgoszczy nie jest w tragicznej sytuacji, ale na pewno potrzebuje wsparcia, by móc się rozwijać. To opinia Piotra Tomaszewskiego, jednego z dwóch przedstawicieli miasta w spółce.

- Tragiczna sytuacja Portu Lotniczego to mit - mówi Piotr Tomaszewski, skarbnik miasta i jeden z dwóch przedstawicieli Bydgoszczy w radzie nadzorczej Portu Lotniczego.

Podał, że spółka w ostatnim roku zanotowała co prawda 6 mln zł straty, a od 2011 roku to już 29 mln straty, jednak w latach 2006-2010 strata wyniosła aż 52 mln zł. Skarbnik dodał , że miasto jako mniejszościowy udziałowiec ma ograniczony wpływ na to, co się dzieje na lotnisku. Przyznał również, że lotniska regionalne pozostawiono same sobie przez państwo.

Zobacz również: Marszałek Całbecki o Festiwalu Prapremier: - Żenujący poziom, sianie nienawiści

- Potrzebne jest jednak większe zaangażowanie głównego właściciela lotniska - mówi jednocześnie Piotr Tomaszewski. Przypomina też, że większościowym udziałowcem (ponad 70 procent) Portu Lotniczego jest województwo kujawsko-pomorskie. - Bydgoszcz ma zaś nieco ponad 20 procent udziałów - dodał. - Miasto wspiera lotnisko, ale o jego przyszłości muszą zdecydować akcjonariusze.

- Lotniska regionalne mają problem, bo polskie społeczeństwo nie jest na tyle bogate, by podróżować samolotami - mówił na ostatniej sesji Piotr Tomaszewski. - W dodatku państwo nie ma żadnej koncepcji czy strategii dotyczącej takich lotnisk. To operatorzy decydują, z jakich lotnisk będą latać - przekonywał Piotr Tomaszewski.

Zdaniem radnego Stefana Pastuszewskiego, potrzebna jest większa kontrola miasta nad Portem Lotniczym, bo obecnie miastu „brak gospodarskiego podejścia”. - Nie mówmy,że jak mamy 20 procent, to nic nie możemy zrobić - stwierdził radny.

- Podejście gospodarskie można mieć, jeśli jest się właścicielem. W biznesie jeśli ktoś ma ponad 50 procent udziałów, to rządzi - odpowiedział skarbnik radnemu.

Piotr Tomaszewski odniósł się też do zapowiedzi rządowych na temat utworzenia między Warszawą a Łodzią lotniska centralnego.
- Lotnisko centralne nam nie zagraża. My musimy konkurować z najbliżej położonymi lotniskami: w Gdańsku czy Poznaniu - dodał.

Wideo: PULS POLITYKI odc.4 Jarosław Gowin o tym czy w spółkach skarbu państwa doszło do naruszenia prawa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nieznamsie

Trzecia część w niezawodnym forum :). 

 

Niestety tak to mogą planować sobie uciekinierzy za pracą do Anglii, którzy mogą sobie zaplanować, że wrócą sobie do Polski w środę, bo do soboty nic już do Bydgoszczy nie lata. Biznesowego lotniska z tego nigdy nie zrobicie.Gostek albo wprowadza swiadomie w błąd, albo po prostu nigdy nie leciał samolotem poza czarterem do Tunezji z last minute. Przepraszam za taki szyderczy ton, ale nie lubię takich prowokatorów a tych jest w naszym regionie i w Toruniu i Bydgoszczy zbyt dużo.

 

n
nieznamsie

Ciąg dalszy, forum pomorskiej jest do zaorania. Ciągle krzyczy o spamie

Poracha na całej linii. Panie Prezydencie, do Pana jednej z półkul kieruje dwie kwestie.Takie memento dla Pana doradców:

 

1.Ja wolę dwie godziny przemęczyć się na autostradzie i mieć świadomość, że lecę do mojego miasta docelowego, niż przesiadać się we frankfurtach czy innych schipolach.

2.Wasze lotnisko zapewnia mi przeloty do niektórych miast europejskich w wybrane dni tygodnia.

n
nieznamsie

Boze... chron nas od takich politykejro. Fantasta, mitoman, ignorant i najzwyczajniej w świecie lekkoduch. Krótki case dla Pana Prezydenta:

 

Przyznaję, że jestem z Torunia. Wylatuję ze swojej firmy w ramach obowiązków służbowych średnio 15 razy rocznie. W sumie około 90 podróży na koncie, jak na region pewnie jestem średniakiem podróżniczym. Kraje Europy Zachodniej przede wszystkim, ale zdarzają się też kierunki wschodnie. Takich jak ja w firmie jest 5 licząc z Prezesem, który wylatuje częściej. Na moim przykładzie, z Warszawy wylatywałem w około 60% przypadków, z Gdańska 35%, reszta to Łódź i Poznań.. no i 1 (słownie: raz) z bydgoskiego lotniska. Zacytujmy teraz słowa Pana Prezydenta - głos narodu bydgoskiego.

 

- Lotnisko centralne nam nie zagraża. My musimy konkurować z najbliżej położonymi lotniskami: w Gdańsku czy Poznaniu

 

A
Alex

Cały czas nie wiem po co utrzymywać obiekty które nie przynoszą zysku a nawet generują milionowe straty. Przecież wszyscy do takich obiektów dokładamy,,,, Nie przynosi zysku niech bankrutuje!!!!!!! A potem się wszyscy dziwią że podatki wysokie!!!!

t
tow. nie śmieście
W dniu 29.09.2016 o 16:56, Pałuki chca do Wielkopolsk napisał:

Nic tylko upaśc przed Toruniem na kolana i błagac o te 5 mil. Moze Toruń się jeszcze zgodzi.A swoją drogą, bruski ten bufon nie ma 5 mil ? Metropolia jest goła i bez grosza przy du*pie?No cos takiego !

 

Napisał pastuch z toruńskiego PGR-u, marzący o GęsioPOlis?

Jednak niestety, Włocławek, Grudziądz , nie chcą do toruńskiego pasożyta?

K
KATOLIK

Sprawa jest prosta Całbecki oraz włodarze Torunia zrobią wszystko by zdgradować Bydgoszcz !!!Lotnisko zlikwidować taka jest decyzja Całbeckiego Facet nanawidzi Bydgoszczy oraz Bydgoszczan i taki drań jest Marszałkiem do zdegradowania Regionu. Polska chory Kraj z Takim idiotą !!!!!!! 

a
aNtek

Lotnisko Wymaga wsparcia ale nie za cenę przeniesienia do trollunia!

Z
Zbigniew

Lotnisko w Bydgoszczy to taki odpowiednik przystanków na żądanie w PKS. Mizerny ruch, do tego malutka poczekalnia i wyjątkowo chamska obsługa podróżnych.

z
zmiastab

Na pewno lotnisko w Gdańsku i Poznaniu by chciało żeby nasze upadło i tak zabierają nm najlepsze linie i musimy aby latać błąkac się po kraju.

B
BydMan
Jakim cudem lotnisko ma na siebie zarobić skoro praktycznie nic z niego nie lata? Należy zainwestować w nowe połączenia zamiast je likwidować.
P
Pałuki chca do Wielkopolsk

Nic tylko upaśc przed Toruniem na kolana i błagac o te 5 mil. Moze Toruń się jeszcze zgodzi.A swoją drogą, bruski ten bufon nie ma 5 mil ? 

Metropolia jest goła i bez grosza przy du*pie?

No cos takiego !

A
Adam Kowalski
Panie skarbniku to juz wiemy.
Ale co dalej? Jaki plan? Czy przez następne 30lat mamy mieć tylko 5 lotów Ryanaira i Lufthanse?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska