Choć u nas zawód ten dopiero raczkuje, w Unii Europejskiej działają już całe agencje świadczące usługi w zakresie infobrokeringu. Broker zajmuje się przede wszystkim selekcją i przekazywaniem informacji zamawianych przez jego klientów. Na ich zlecenie może monitorować codzienne informacje pojawiające się zarówno w prasie, jak i mediach elektronicznych. Może również zbierać i selekcjonować materiały dotyczące danej branży, przygotowywać raporty i analizy lub dostarczać treści do serwisów internetowych, wydawnictw czy biuletynów.
Ceny usług brokera informacji zależą od rodzaju zlecenia. Np. za codzienny przegląd mediów można uzyskać kilka złotych. Natomiast przygotowanie raportu czy analizy kosztuje od kilkudziesięciu złotych za stronę.
Łowca głów
Coraz większa konkurencja na rynku pracy, zabieganie przez pracodawców o najlepszych specjalistów, poszukiwanie osób jak najbardziej kompetentnych, dzięki którym firma mogłaby "wybić" się jak najwyżej to wszystko dało początek nowej profesji - łowcy głów. Wspomniany łowca głów, talentów, mózgów czy headhunter to określenie jednej i tej samej osoby trudniącej się doborem odpowiedniego kandydata na konkretne stanowisko. Osoby takie muszą posiadać wiele konkretnych cech charakteru, m.in. umiejętność słuchania, bardzo bystrej obserwacji i wyciągania wniosków. W grę wchodzi także umiejętność negocjacji. (bz)
