Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Media społecznościowe. Siedzisz na fejsie? Możesz na tym zarobić! Jak?

Oprac. (d-ka) na podstawie FineArt Communications Fot. Archiwum
Media społecznościowe to młoda branża, ale cieszy się coraz większą popularnością i chętnych do pracy nie brakuje, jednak brakuje fachowców
Media społecznościowe to młoda branża, ale cieszy się coraz większą popularnością i chętnych do pracy nie brakuje, jednak brakuje fachowców
Media społecznościowe. Wzrosła liczba ofert pracy w marketingu, mediach i reklamie - wskazują dane portalu Pracuj.pl. Ma to związek z rozwojem social mediów, ale jak sprawdzili eksperci, nie tak łatwo znaleźć dobrego fachowca w tej dziedzinie.

Czytaj też: Kujawsko-pomorskie firmy na Facebooku: "Lubimy to", mamy swoich fanów

Branża mediów społecznościowych jest stosunkowo młoda, ale cieszy się coraz większą popularnością i chętnych do pracy nie brakuje, jednak wciąż niewiele osób może pochwalić się praktyczną wiedzą i kompetencjami poszukiwanymi przez pracodawców. W efekcie, na wiele ogłoszeń spływają setki aplikacji, w których odpowiednim doświadczeniem może pochwalić się zaledwie kilka procent kandydatów. Nie wystarczy bowiem mieć konta na którymś z portali społecznościowych, a nawet aktywnie z niego korzystać, by stać się specjalistą social media.

Media społecznościowe: wykształcenie nie jest aż tak istotne

Jak mówi Anna Robotycka, _Chief Communication Officer w agencji interaktywnej faceADDICTED: _Wykształcenie nie jest aż tak istotne, tym bardziej, że

w Polsce nie ma zbyt wielu kierunków studiów, które kształciłyby idealnych community czy social media managerów.

Przy niektórych, bardzo niszowych czy skomplikowanych projektach, wręcz poszukiwane są osoby, które mają wykształcenie specjalistyczne i mogą być partnerem przy prowadzeniu klienta z konkretnej branży. Bardziej niż wiedza uniwersytecka liczy się swoboda komunikacji, doskonała umiejętność posługiwania się językiem polskim i otwarty umysł.

Jednak miękkie kompetencje szczególnie trudno ocenić przy pierwszym spotkaniu, dlatego znalezienie odpowiedniego kandydata do pracy w środowisku społeczności jest dość skomplikowane: - Nie ma przepisu na dobrą rekrutację, ponieważ czasem wystarcza jednogodzinna rozmowa, w czasie której aplikant zaraża nas swoją pasją i wywiera niezatarte wrażenie posiadaną wiedzą. Wówczas jesteśmy gotowi na podpisanie umowy tego samego dnia. Jednak o wiele częściej, musimy sprawdzić kompetencje i zaangażowanie kandydata, dlatego rekrutacja może być nawet trzyetapowa, z konkretnymi zadaniami do wykonania. Być może jest to długotrwały proces, ale w pełni opłacalny, ponieważ pozwala nam na niwelowanie zagrożenia, że zatrudnimy niewłaściwą osobę mówi Anna Robotycka. 

Czytaj też i zobacz: Mark Zuckerberg. Wyciekły zdjęcia założyciela Facebooka [wideo]

Najłatwiej jest pozyskać redaktorów, moderatorów, i copywriterów

Zdaniem Łukasza Misiukanisa, _prezesa firmy Socializer _najłatwiej jest pozyskać redaktorów, moderatorów, i copywriterów. Często są to osoby, które już wcześniej pracowały na takich stanowiskach, bo branża jest dość hermetyczna, lub mają warsztat i

są w stanie bardzo szybko przystosować się do specyfiki pracy w nowym środowisku, np. dziennikarze. Od takich osób wymagana jest kreatywność, lekkie pióro, rozwinięte kompetencje językowe

oraz o czym warto pamiętać dyspozycyjność, wynikająca z nienormowanych godziny pracy. Trochę trudniej pozyskuje się accountów (zajmują się kontaktem z klientem i prowadzeniem projektów) i specjalistów od sprzedaży.

Najtrudniej zrekrutować pracowników na stanowiska związane z budowaniem strategii obecności marki w social media

Potwierdza to Anita Wojtaś Jakubowska, Social Business Consultant, właściciel firmy doradczej {thinkBIG}: Strateg social media to osoba z multidyscyplinarną wiedzą, świetnie znająca się na internecie, rozumiejąca mechanizmy komunikacji i zagadnienia PR, zaznajomiona z zagadnieniami socjologicznymi. Rekrutacja na stanowiska strategów trwa najdłużej, nawet do kilku miesięcy, a kandydaci tej specjalizacji są najkosztowniejsi dla pracodawcy.

Photobucket

Do pracy w social media poszukiwane są również osoby do obsługi klienta tzw. accounci

, którzy oprócz zagadnień interactive i social media powinny dysponować rozwiniętymi kompetencjami interpersonalnymi i sprzedażowymi oraz

graficy, webmasterzy czy programiści odpowiedzialni za tworzenie aplikacji.

Czytaj na Regiopraca.pl: Szefowie szukają pracowników na... Facebooku

Jak mówi Łukasz Misiukanis, tych ostatnich dość łatwo jest znaleźć w mniejszych miastach z ośrodkami akademickimi, a trudniej w Warszawie, gdzie popyt na specjalistów IT jest cały czas ogromny.

 

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska