Media społecznościowe. Siedzisz na fejsie? Możesz na tym zarobić! Jak?

Oprac. (d-ka) na podstawie FineArt Communications Fot. ArchiwumZaktualizowano 
Media społecznościowe to młoda branża, ale cieszy się coraz większą popularnością i chętnych do pracy nie brakuje, jednak brakuje fachowców
Media społecznościowe to młoda branża, ale cieszy się coraz większą popularnością i chętnych do pracy nie brakuje, jednak brakuje fachowców
Media społecznościowe. Wzrosła liczba ofert pracy w marketingu, mediach i reklamie - wskazują dane portalu Pracuj.pl. Ma to związek z rozwojem social mediów, ale jak sprawdzili eksperci, nie tak łatwo znaleźć dobrego fachowca w tej dziedzinie.

Czytaj też: Kujawsko-pomorskie firmy na Facebooku: "Lubimy to", mamy swoich fanów

Branża mediów społecznościowych jest stosunkowo młoda, ale cieszy się coraz większą popularnością i chętnych do pracy nie brakuje, jednak wciąż niewiele osób może pochwalić się praktyczną wiedzą i kompetencjami poszukiwanymi przez pracodawców. W efekcie, na wiele ogłoszeń spływają setki aplikacji, w których odpowiednim doświadczeniem może pochwalić się zaledwie kilka procent kandydatów. Nie wystarczy bowiem mieć konta na którymś z portali społecznościowych, a nawet aktywnie z niego korzystać, by stać się specjalistą social media.

Media społecznościowe: wykształcenie nie jest aż tak istotne

Jak mówi Anna Robotycka, _Chief Communication Officer w agencji interaktywnej faceADDICTED: _Wykształcenie nie jest aż tak istotne, tym bardziej, że

w Polsce nie ma zbyt wielu kierunków studiów, które kształciłyby idealnych community czy social media managerów.

Przy niektórych, bardzo niszowych czy skomplikowanych projektach, wręcz poszukiwane są osoby, które mają wykształcenie specjalistyczne i mogą być partnerem przy prowadzeniu klienta z konkretnej branży. Bardziej niż wiedza uniwersytecka liczy się swoboda komunikacji, doskonała umiejętność posługiwania się językiem polskim i otwarty umysł.

Jednak miękkie kompetencje szczególnie trudno ocenić przy pierwszym spotkaniu, dlatego znalezienie odpowiedniego kandydata do pracy w środowisku społeczności jest dość skomplikowane: - Nie ma przepisu na dobrą rekrutację, ponieważ czasem wystarcza jednogodzinna rozmowa, w czasie której aplikant zaraża nas swoją pasją i wywiera niezatarte wrażenie posiadaną wiedzą. Wówczas jesteśmy gotowi na podpisanie umowy tego samego dnia. Jednak o wiele częściej, musimy sprawdzić kompetencje i zaangażowanie kandydata, dlatego rekrutacja może być nawet trzyetapowa, z konkretnymi zadaniami do wykonania. Być może jest to długotrwały proces, ale w pełni opłacalny, ponieważ pozwala nam na niwelowanie zagrożenia, że zatrudnimy niewłaściwą osobę mówi Anna Robotycka. 

Czytaj też i zobacz: Mark Zuckerberg. Wyciekły zdjęcia założyciela Facebooka [wideo]

Najłatwiej jest pozyskać redaktorów, moderatorów, i copywriterów

Zdaniem Łukasza Misiukanisa, _prezesa firmy Socializer _najłatwiej jest pozyskać redaktorów, moderatorów, i copywriterów. Często są to osoby, które już wcześniej pracowały na takich stanowiskach, bo branża jest dość hermetyczna, lub mają warsztat i

są w stanie bardzo szybko przystosować się do specyfiki pracy w nowym środowisku, np. dziennikarze. Od takich osób wymagana jest kreatywność, lekkie pióro, rozwinięte kompetencje językowe

oraz o czym warto pamiętać dyspozycyjność, wynikająca z nienormowanych godziny pracy. Trochę trudniej pozyskuje się accountów (zajmują się kontaktem z klientem i prowadzeniem projektów) i specjalistów od sprzedaży.

Najtrudniej zrekrutować pracowników na stanowiska związane z budowaniem strategii obecności marki w social media

Potwierdza to Anita Wojtaś Jakubowska, Social Business Consultant, właściciel firmy doradczej {thinkBIG}: Strateg social media to osoba z multidyscyplinarną wiedzą, świetnie znająca się na internecie, rozumiejąca mechanizmy komunikacji i zagadnienia PR, zaznajomiona z zagadnieniami socjologicznymi. Rekrutacja na stanowiska strategów trwa najdłużej, nawet do kilku miesięcy, a kandydaci tej specjalizacji są najkosztowniejsi dla pracodawcy.

Photobucket

Do pracy w social media poszukiwane są również osoby do obsługi klienta tzw. accounci

, którzy oprócz zagadnień interactive i social media powinny dysponować rozwiniętymi kompetencjami interpersonalnymi i sprzedażowymi oraz

graficy, webmasterzy czy programiści odpowiedzialni za tworzenie aplikacji.

Czytaj na Regiopraca.pl: Szefowie szukają pracowników na... Facebooku

Jak mówi Łukasz Misiukanis, tych ostatnich dość łatwo jest znaleźć w mniejszych miastach z ośrodkami akademickimi, a trudniej w Warszawie, gdzie popyt na specjalistów IT jest cały czas ogromny.

 

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3