https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Michał Świerski miał najlepszy pomysł na biznes

JJ
Wojciech Alabrudziński
Rozstrzygnięto kolejną edycję konkursu "Mój pomysł na biznes". Tym razem najlepszy pomysł zaprezentował Michał Świerski z Zespołu Szkól Samochodowych.

Michał przedstawił projekt własnej firmy usługowej “Michał Świerski Photography-Video", która miałaby świadczyć usługi filmowania i fotografowania, ale również projektowanie wizytówek, tworzenie i prowadzenie stron internetowych. Projekt Michała był zaprezentowany na nagraniu wideo plus przedstawienie prac już wykonanych i pomysł na dalszy rozwój firmy.

Projekt akurat na taki biznes nie był przypadkowy. Michał interesuje się fotografią i zajmuje się nią na co dzień.

Uważam, że jestem dobry w tym co robię - mówi Michał Świerski. - Dążę do tego aby się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności.

Samodzielnie wykonane prace w konkursie można było zaprezentować w dowolnej formie: zarówno pisemnej, filmowej, pokazu multimedialnego, uproszczony biznesplan czy plansze.

W konkursie poradni psychologiczno-pedagogicznej do wygrania była nagroda pieniężna - tysiąc złotych i pomoc w realizacji pomysłu specjalisty z Porsche Club Poland.

Zwycięzca planuje nagrodę przeznaczyć na zakup sprzętu.

- Kupię lampę błyskową lub będę odkładał na nowy aparat - mówi Michał.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
AM

W kwestii mniejszych inwestycji, we Włocławku brakuje profesjonalnej agencji opiekunek czy agencji matrymonialnej. W wielu miejscach np. na osiedlu po Celulozie (ul. Zagajewskiego, Celulozowa), Bulwarach im. Marszałka J. Piłsudskiego czy w dzielnicy Michelin brakuje punktów handlowo ? usługowych: sklep owocowo-warzywny, rybny, mięsno-wędliniarski, kiosk prasowy/ przemysłowy, kwiaciarnia, cukiernia-piekarnia, usługi fryzjerskie itp. Bardzo dobrym miejscem wydaje na taką działalność wydaje się też gwałtownie rozwijające się Uzdrowisko Wieniec-Zdrój.
Jeżeli chodzi o inwestycje średniej wielkości to w mieście brakuje postoju dla camperów. Wielu kierowców mija Włocławek w drodze z Torunia na południe kraju, a wystarczy tu tylko przystosować niewielką działkę. Minusem byłaby tu sezonowość inwestycji. Na pewno powodzeniem cieszyłyby się też lokale na wynajem na Bulwarach czy w Wieńcu-Zdroju. Niestety obecnie nie ma żadnych dostępnych.
W kwestii dużych inwestycji, w mieście nie ma biurowca z powierzchnią klasy A czy dużych magazynów przy autostradzie A1 pod wynajem. Kłopotu ze znalezieniem najemców nie powinno być, jeżeli komercjalizacją zajęłyby się renomowane firmy jak np. Colliers, Jones Lang Lasalle, DTZ, Savills itd. Kolejną ideą jest aparthotel. Coraz częściej goście (szczególnie długoterminowi) przedkładają aparthotele nad hotele. Jedyny we Włocławku taki obiekt jest zajęty na ok. rok do przodu, a np. na Starym Mieście nie brakuje budynków nadających się na taką działalność.
Wiele firm, zarówno polskich jak i zagranicznych, poszukuje też dystrybutorów swoich produktów. Trudno tu mówić o skali inwestycji, jaka byłaby wymagana. Jeżeli będzie to przedstawicielstwo regionalne lub w bardzo niszowej branży, nakłady inwestycyjne będą mocno ograniczone. Najlepiej znaleźć przedsiębiorstwo, którego produkty są słabo dostępne na rynku (brzmi absurdalnie, ale są takie segmenty rynkowe) albo, jeszcze lepiej, innowacyjne i opatentowane, których nie może oferować nikt inny w kraju lub na świecie. Przykładem mogą być wynalazki polskich firm jak m.in. NeuroOn, EPAR, Glov.me itp. Z kolei wśród innowacyjnych zagranicznych firm dystrybutorów w Polsce szukają np. Superhotpad, Einstein Medical Institute, Upcload/ FitAnalytics itd.

 

B
Biznesman

Niezbyt nowatorski pomysł, są setki firm o takim profilu działalności, ten młody człowiek musiałby czymś wyjątkowym zabłysnąć lub oferować swoje usługi za grosze żeby się przebić ale szczerze życzę mu powodzenia może mu się uda

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska