Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Bydgoszczy wprowadzono do wieloletniego planu finansowego nowe zadanie; opracowanie dokumentacji technicznej dotyczącej rozwoju sieci tramwajowej po roku 2020.
- Okres jego realizacji wynosi dwa lata – wyjaśnia Marta Stachowiak, rzecznik prezydenta Bydgoszczy. - Łączne nakłady wyniosą 1.000.000 zł, z tego w 2019 roku 250.000 zł a w 2020 r. 750.000 zł na wykonanie dokumentacji projektowo-koncepcyjnej dla potrzeb rozwoju sieci tramwajowej w zakresie budowy trasy tramwajowej w ulicach: Solskiego, Pięknej, Szubińskiej, Kruszwickiej oraz w ulicach: Wyszyńskiego, Chodkiewicza (połączenie z pętlą tramwajową Bielawy) i Artyleryjskiej (połączenie z pętlą tramwajową Rycerska).
Pierwsza trasa (Rycerska - Gdańska) lepiej skomunikuje północny obszar Śródmieścia i będzie dobrym uzupełnieniem rozbudowy trasy WZ. Z kolei druga (Chodkiewicza - Rondo Fordońskie) stworzy alternatywne połączenie centrum Bydgoszczy z Rondem Fordońskim przez osiedle Bielawy i Bartodzieje. Ostatnia trasa będzie kolejnym połączeniem tramwajowym zapewniającym lepszą komunikację na Szwederowie. Będzie to także alternatywna trasa pomiędzy górnym tarasem a centrum miasta.
