Mistrzostwa świata tuż tuż a kibice o niczym nie wiedzą

Joachim Przybył
Mecze hokeistów TKH nie cieszyły się ostatnio wielką popularnością (na zdj. pojedynek z Polonią Bytom). Czy fanów hokeja w Toruniu i okolicach uda się przekonać, że warto przyjść na mistrzostwa świata?
Mecze hokeistów TKH nie cieszyły się ostatnio wielką popularnością (na zdj. pojedynek z Polonią Bytom). Czy fanów hokeja w Toruniu i okolicach uda się przekonać, że warto przyjść na mistrzostwa świata? Fot. Lech Kamiński
Na trzy tygodnie przed hokejowymi mistrzostwami świata w Toruniu mieszkańcy miasta i regionu niewiele wiedzą o turnieju.

Dąbkowski w kadrze

Dąbkowski w kadrze

Bartosz Dąbkowski z TKH Toruń znalazł się w reprezentacji Polski na mistrzostwa. W turnieju 1. Dywizji 11-17 kwietnia biało-czerwoni zmierzą się z drużynami Holandii, Rumunii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Włoch.

- Hokej zawsze był dyscypliną popularną w Toruniu i nie martwię się o naszych kibiców. Liczę, że zaplanowane działania spowodują zainteresowanie imprezą w kraju i chętnych do obejrzenia spotkań będzie więcej niż miejsc w hali lodowej - podkreśla prezydent Torunia Michał Zaleski.

O zawodach cicho, sza

Zapraszamy do dyskusji

Czy wiesz coś o planowanych niedługo mistrzostwach świata w hokeju? Kto jest winien braku promocji zawodów?

Czy to nie jest zbyt optymistyczne założenie? Nawet największa impreza sportowa wymaga promocji. Trzeba dotrzeć do kibiców i przekonać ich, że warto przyjechać na kilka dni do Torunia. Okazuje się, że o imprezie nie wiedzą nawet specjaliści w dziedzinie sportowego marketingu. - Mistrzostwa świata w hokeju? Muszę przyznać, że nie widziałem nigdzie informacji na ten temat - mówi "Pomorskiej" Grzegorz Kita prezes Sport Management Polska.

Poprosiliśmy o nakreślenie strategii promocyjnej dla dużej imprezy sportowej. - Promocja powinna rozpocząć się na rok przed zawodami. Musi istnieć koncepcja działań reklamowych. Konferencje prasowe powinny odbywać się minimum raz na kwartał. Trzeba szukać jak najwięcej pozytywnych emocji, skojarzeń dla kibiców, nawet nie związanych z dyscypliną. Trzeba informować o rywalach, postępach prac na lodowisku, eksponować maskotkę czy logo mistrzostw - wymienia Kita.

Żadne z tych zaleceń nie zostało spełnione przez organizatorów. Jedyna oficjalna konferencja prasowa z udziałem PZHL odbyła się pod koniec stycznia w Toruniu. Przedstawiciele związku najbardziej interesowali się wówczas podziałem puli biletów dla "rodziny IIHF", czyli działaczy światowej federacji. Więcej na temat mistrzostw nie zabrali głosu.

Nie ma maskotki

Do dziś nie wiadomo, jak wygląda oficjalna maskotka imprezy. Nie udało się namówić do współpracy żadnego ogólnopolskiego portalu (poza branżowym hokej.net). Dopiero pod koniec lutego ruszyła strona turnieju (www.mistrzostwaswiata.torun.pl) i sprzedaż biletów.

Turniej starają się ratować władze Torunia. Budżet wynosi 550 tys. zł, z tego 80 tys. zarezerwowano na reklamę. Ulotki na temat turnieju trafiły na wszystkie lodowiska klubowe w Polsce, do współpracy zaproszono m.in. Radio Gra. W Bydgoszczy lada dzień plakaty promocyjne pojawią się w komunikacji miejskiej. Prezydent Zaleski zapowiedział dofinansowanie biletów dla uczniów toruńskich szkół, zwłaszcza na mecze innych drużyn (uczeń z własnej kieszeni płaciłby tylko 2 zł). Ale odzew jest znikomy.

To jednak wciąż tylko działania lokalne, które nie są w stanie zapewnić kompletu widzów w hali Tor-Toru.

- Pewnie, że ideałem byłoby zasypywanie kibiców informacjami od wielu tygodni, ale na to nas nie stać. Jako miasto zostaliśmy sami z promocją. Termin też nie jest specjalnie szczęśliwy - koliduje ze świętami wielkanocnymi. Ale liczymy, że kibice nie zawiodą - przyznaje Jarosław Więckowski, szef Wydziału Sportu i Turystyki UM.

W sprzedaży internetowej do ub. tygodnia nabywców znalazło ok. 500 karnetów i 200 pojedynczych biletów.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mako
W dniu 30.03.2009 o 10:49, ZKrakowa napisał:

Martwi mnie ten "marazm" wokół tak znaczącej i najważniejszej imprezy hokejowej w naszym kraju.Jestem z Krakowa wykupiłem już karnet na całe Mistrzostwa i liczę na fajną i zrobiona z rozmachem imprezę... Tymczasem na 2 tygodnie przed inauguracją Toruń jest prawie wcale nie przygotowany ...Przykro czytać takie info. tym bardziej że wybierają się do Torunia kibice z całej Polski...i liczą na wiele wrażeń......



w jakiej kwestii jest nieprzygotowany? chcialbym sie dowiedziec poniewaz mieszkam w toruniu i od poczatku roku torun przygotowywal sie do tych mistrzowstw i uwazam ze mylisz sie, byles i widziales?
Z
ZKrakowa

Martwi mnie ten "marazm" wokół tak znaczącej i najważniejszej imprezy hokejowej w naszym kraju.Jestem z Krakowa wykupiłem już karnet na całe Mistrzostwa i liczę na fajną i zrobiona z rozmachem imprezę... Tymczasem na 2 tygodnie przed inauguracją Toruń jest prawie wcale nie przygotowany ...
Przykro czytać takie info. tym bardziej że wybierają się do Torunia kibice z całej Polski...i liczą na wiele wrażeń......

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3