Dąbkowski w kadrze
Dąbkowski w kadrze
Bartosz Dąbkowski z TKH Toruń znalazł się w reprezentacji Polski na mistrzostwa. W turnieju 1. Dywizji 11-17 kwietnia biało-czerwoni zmierzą się z drużynami Holandii, Rumunii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Włoch.
- Hokej zawsze był dyscypliną popularną w Toruniu i nie martwię się o naszych kibiców. Liczę, że zaplanowane działania spowodują zainteresowanie imprezą w kraju i chętnych do obejrzenia spotkań będzie więcej niż miejsc w hali lodowej - podkreśla prezydent Torunia Michał Zaleski.
O zawodach cicho, sza
Zapraszamy do dyskusji
Czy wiesz coś o planowanych niedługo mistrzostwach świata w hokeju? Kto jest winien braku promocji zawodów?
Czy to nie jest zbyt optymistyczne założenie? Nawet największa impreza sportowa wymaga promocji. Trzeba dotrzeć do kibiców i przekonać ich, że warto przyjechać na kilka dni do Torunia. Okazuje się, że o imprezie nie wiedzą nawet specjaliści w dziedzinie sportowego marketingu. - Mistrzostwa świata w hokeju? Muszę przyznać, że nie widziałem nigdzie informacji na ten temat - mówi "Pomorskiej" Grzegorz Kita prezes Sport Management Polska.
Poprosiliśmy o nakreślenie strategii promocyjnej dla dużej imprezy sportowej. - Promocja powinna rozpocząć się na rok przed zawodami. Musi istnieć koncepcja działań reklamowych. Konferencje prasowe powinny odbywać się minimum raz na kwartał. Trzeba szukać jak najwięcej pozytywnych emocji, skojarzeń dla kibiców, nawet nie związanych z dyscypliną. Trzeba informować o rywalach, postępach prac na lodowisku, eksponować maskotkę czy logo mistrzostw - wymienia Kita.
Żadne z tych zaleceń nie zostało spełnione przez organizatorów. Jedyna oficjalna konferencja prasowa z udziałem PZHL odbyła się pod koniec stycznia w Toruniu. Przedstawiciele związku najbardziej interesowali się wówczas podziałem puli biletów dla "rodziny IIHF", czyli działaczy światowej federacji. Więcej na temat mistrzostw nie zabrali głosu.
Nie ma maskotki
Do dziś nie wiadomo, jak wygląda oficjalna maskotka imprezy. Nie udało się namówić do współpracy żadnego ogólnopolskiego portalu (poza branżowym hokej.net). Dopiero pod koniec lutego ruszyła strona turnieju (www.mistrzostwaswiata.torun.pl) i sprzedaż biletów.
Turniej starają się ratować władze Torunia. Budżet wynosi 550 tys. zł, z tego 80 tys. zarezerwowano na reklamę. Ulotki na temat turnieju trafiły na wszystkie lodowiska klubowe w Polsce, do współpracy zaproszono m.in. Radio Gra. W Bydgoszczy lada dzień plakaty promocyjne pojawią się w komunikacji miejskiej. Prezydent Zaleski zapowiedział dofinansowanie biletów dla uczniów toruńskich szkół, zwłaszcza na mecze innych drużyn (uczeń z własnej kieszeni płaciłby tylko 2 zł). Ale odzew jest znikomy.
To jednak wciąż tylko działania lokalne, które nie są w stanie zapewnić kompletu widzów w hali Tor-Toru.
- Pewnie, że ideałem byłoby zasypywanie kibiców informacjami od wielu tygodni, ale na to nas nie stać. Jako miasto zostaliśmy sami z promocją. Termin też nie jest specjalnie szczęśliwy - koliduje ze świętami wielkanocnymi. Ale liczymy, że kibice nie zawiodą - przyznaje Jarosław Więckowski, szef Wydziału Sportu i Turystyki UM.
W sprzedaży internetowej do ub. tygodnia nabywców znalazło ok. 500 karnetów i 200 pojedynczych biletów.