https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja torowiska, czyli droga krzyżowa grudziądzkich urzędników

Przemysław Decker
Archiwum
Przetarg na część zadania miał zostać ogłoszony w styczniu. Nie udało się. - Planujemy, że nastąpi to w marcu - zapowiada rzeczniczka Ratusza.

Magdalena Jaworska-Nizioł podkreśla, że tzw. specyfikacja istotnych warunków zamówienia (spis rzeczy do zrobienia przez drogowców) trafiła już z Zarządu Dróg Miejskich do Ratusza.

- Nanoszone są ostatnie korekty. Trwa sprawdzanie dokumentów - informuje rzeczniczka UM.

Pewne jest, że cała inwestycja zostanie podzielona na kilka części.

Pierwszy przetarg, zgodnie z zapowiedzią urzędników, ma zostać ogłoszony w marcu. Firma, która w nim zwycięży, wymieni tory i trakcję.

- Będzie też odpowiedzialna za prace drogowe - dodaje Magda Jaworska-Nizioł. A w ramach tych prac, wykonawca zmodernizuje m.in. ul. Legionów, której powierzchnia zmieni się z brukowej na asfaltową.

Grudziądz. Najstarszy tramwaj MZK wciąż okazuje się niezastąpiony

Brama Łasińska nie zostanie bez opieki

W kolejnym przetargu miasto będzie chciało wyłonić firmę, która m.in. wybuduję centralę ruchu.

Przypomnijmy, że miała ona powstać przy al. 23 Stycznia. Ostatecznie postanowiono ją urządzić w zajezdni tramwajowej Miejskiego Zakładu Komunikacji przy ulicy Dworcowej.

Zaoszczędzić miasto chce również na pracach archeologicznych. Początkowo planowano, że będzie za nie odpowiadała firma, która wygra cały przetarg na modernizację sieci. Uznano jednak, że to może okazać się zbyt drogie.

- W oddzielnym zleceniu zostaną zapisane prace archeologiczne związane z inwentaryzacją przede wszystkim Bramy Łasińskiej - wyjaśnia rzecznik Ratusza.

Jak już informowała "Pomorska" urzędnicy zrezygnowali także z ujętego pierwotnie w projekcie "liftingu" parku 900-lecia. Poza tym część materiałów (m.in. szyny) ma zostać zastąpiona tańszymi.

Problem goni problem

Ratusz musiał okroić projekt, bo po pierwszym przetargu okazało się, że na jego realizację brakuje około 20 mln zł.

Gdyby pierwotne zapowiedzi urzędników zostały zrealizowane, modernizacja torowiska byłaby już skończona.

Po drodze pojawiły się jednak schody: projektanci spóźnili się kilka miesięcy z dostarczeniem dokumentacji. Miasto naliczyło 4 mln zł kary, ale jej nie wyegzekwowało. Powód?

Urzędnicy uznali, że opóźnienia nie wynikały z przyczyn leżących po stronie projektantów.

Wiadomości z Grudziądza

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Gdzie jest miejski konserwator zabytków p.Fiałkowska??? Dlaczego zgodzono sie po cichu na skandaliczne rozebranie kostki z Legionów,która tam była od zawsze. Kto zdecydował,że pomniejszymy koszty "rewitalizacji" starówki o koszt zakupu nowej kostki na Spichrzową? Kto zdecydował o tym że będzie asfalt na Legionów ?
G
Gość
lobbing pewnej firmy drogowej ze świecia jest aż nadto widoczny.
g
gosc
Asfalt na legionow ?! Karygodne !
j
janaperun
Poza tym część materiałów (m.in. szyny) ma zostać zastąpiona tańszymi.
Proponuje zakupić Chińskie. Na pewno będą tańsze a i kontakty nasi urzędasy na wschodzie maja. Proponuję również żeby po ty tańszych torowiskach w przyszłości poruszały się tylko rodziny naszych obecnie panujących.
k
koks
Z tego co obserwuję i chyba wszyscy widzą stan torowisk i trakcji MZK, wynika jasno że, modernizacja sieci i torowiska zakończyła się a właściwie upadła kiedy w Grudziądzu na scenie politycznej OBJAWIŁ się Sikora !!!!!!!!!!!!
G
Gość
Czy nikt nie widzi jak tylnymi drzwiami kombinuje sie przy specyfikacji przetargowej by PBDiM świecie robiło roboty drogowe??? TYlko ktoś kto nie zna realiów grudziadzkich będzie się dziwił. Ale dopóki PO jest przy korycie żadne służby nie kiwna palcem. A to przeciez jest śmierdząca sprawa.
m
mlodzienic
A w ramach tych prac, wykonawca zmodernizuje m.in. ul. Legionów, której powierzchnia zmieni się z brukowej na asfaltową.
to jest chyba jakiś żart ?! widać że urzędnicy znają się na rzeczy. Trzeba będzie walczyć o bruk na legionów !
G
Gość
PO wyborach.
k
kali
Sikora już przecież zmodernizował sieć, likwidacja linii nr 1. I tylko na tyle starczyło jego umiejętności, teraz to się będzie ciągnęło w nieskończoność aż znajdzie kupca na tramwaje wtedy zamknie ostatnią linie.
G
Gość
TRAMWAJ NA LOTNISKO I DO SZPITALA! TO JEST MODERNIZACJA A NIE TAKIE BZDURY JAK TERAZ.
p
pietrek
Czas powiedzieć otwarcie WIĘKSZOŚĆ inwestorów która robi coś w naszy mieście zawsze unika KAR

A likwidacje kostki z ul.Legionów uważam za KARYGODNE i pytam gdzie konserwator zabytków? a może wmówią nam że zanim byłą owa kostka był asfalt ?

ps. Modernizacja zapewne zacznie się w roku wyborczym,tak by pokazać że coś zrobili i robią no a zwlekanie z owymi pracami na 100% nie spowoduje spadku cen,bo jak wszystko idzie w górę to jak tu nie ma zabraknąć kasy na modernizację ?
w
wogleover
w ogóle mnie to nie dziwi. od momentu ogłoszenia całego pomysłu bylo wiadomo, ze za zarezerwowoaną na ten cel kasę nie da się zrobić planowanych i szeroko opisywanych przez Sikorę planów.
I nie dziwi mnie też, że zawalane są kolejne terminy.
Ile sie można dziwić?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska