Gazeta Pomorska

Motoarena ma 10 lat! Od projektu aż po dach - tak powstawał najpiękniejszy żużlowy stadion świata [archiwalne zdjęcia]

Zaczęło się od wielkiej dziury w ziemi latem 2008 roku. W kwietniu kolejnego roku Unibax po raz pierwszy na Motoarenie zmierzył się z Unią Leszno. To

materiały Alstalu/archiwum

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/70] Następne

Motoarena ma 10 lat! Od projektu aż po dach - tak powstawał najpiękniejszy żużlowy stadion świata [archiwalne zdjęcia]

Zaczęło się od wielkiej dziury w ziemi latem 2008 roku. W kwietniu kolejnego roku Unibax po raz pierwszy na Motoarenie zmierzył się z Unią Leszno. To już dziesięć lat.

Kosztowała ponad 100 mln zł, ale było warto. Kibiców zachwyca komfortem oglądania żużla do dziś. Stary stadion na Broniewskiego po raz ostatni był areną meczu żużlowego w finałach sezonu 2008, w których Unibax mierzył się z Unią Leszno. Wcześniej teren sprzedano za ponad 60 mln zł izraelskiej spółce, który wybudowała centrum handlowe.

OD DZIURY W ZIEMI DO DACHU - ZDJĘCIA Z BUDOWY MOTOARENY >>>

Co ciekawe, pierwsze projekty nowego stadionu były skromniejsze, zawierały tylko częściowe zadaszenie trybun. Ostatecznie miasto zdecydowało się dołożyć ponad 30 mln i zamówić obiekt z prawdziwego zdarzania.

Motoarenę zaprojektowała pracowania ATJ Architekci, a wybudował od czerwca 2008 roku do kwietnia 2009 inowrocławski Alstal. Ostatecznie stadion kosztował 96 mln zł w pierwszym etapie, ale inwestycjach drogowych i powiększeniu dachu rok później kwota sięgnęła 110 mln zł.

Motoarena od początku budziła zachwyt kibiców i zawodników, ale samej toruńskiej drużynie wielkiego szczęścia nie przyniosła. W ciągu 10 lat, mimo wielkich pieniędzy i gwiazd, drużyna "Aniołów" nie zdołała zdobyć mistrzostwa i wciąż to ostatnie świętowała na Broniewskiego.

Zobaczcie archiwalne zdjęcia - jak budowano toruński stadion żużlowy Motoarena >>>

Polecamy