Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Można usprawnić ruch na alei Jana Pawła II? To do roboty!

BARBARA SZMEJTER [email protected] tel. 54 232 22 22
Dodatkowy pas dla skręcających w ul. Letnią usprawniłby ruch na tym skrzyżowaniu
Dodatkowy pas dla skręcających w ul. Letnią usprawniłby ruch na tym skrzyżowaniu fot. Wojciech Alabrudziński
Wystarczy, że jakiś kierowca, jadący z miasta aleją Jana Pawła II, chce skręcić w lewo, w Letnią, a tworzy się potężny zator.

pomorska.pl/wloclawek

Więcej informacji z Włocławka znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/wloclawek

- Sterczymy w korku, tymczasem chodnik jest tam wyjątkowo szeroki - denerwuje się Krzysztof Dąbrowski z Nowej Wsi.

Na alei Jana Pawła II jest coraz ciaśniej. Tą drogą jeżdżą bowiem nie tylko mieszkańcy rozrastającego się Michelina i osiedla w Nowej Wsi, ale także wszystkich miejscowości, znajdujących się na południe od Włocławka. W ostatnich latach w Michelinie wybudowanych zostało kilka nowych ulic, między innymi Letnia. Prowadzi ona do Zakładu Karnego i pobliskiego dużego osiedla. Wystarczy, że tylko jeden kierowca, jadący z miasta aleją Jana Pawła II, chce skręcić w lewo, właśnie w Letnią, a natychmiast ustawia się za nim długi sznur aut. - Sterczymy wtedy w potężnym korku, a tymczasem chodnik jest tam wyjątkowo szeroki - denerwuje się Krzysztof Dąbrowski, mieszkaniec Nowej Wsi.

Logiczna segregacja
O wydzielenie tzw. pasa segre-gacyjnego dla skręcających w lewo, który usprawniłby ruch w tym rejonie, od dawna apelują włocławianie oraz miejscy radni, m.in. Olga Krut-Horonziak. Rozwiązanie wydaje się proste, logiczne i niedrogie. Dlaczego więc tego nie zrobiono?

- Powstanie takiego pasa było przewidziane w projekcie budowy ulicy Letniej - wyjaśnia Waldemar Konopczyński, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg we Wło-cławku. - Nie wykonano go, bowiem zabrakło pieniędzy na dokończenie tej inwestycji.

Andrzej Pałucki, prezydent Włocławka, potwierdza, że w tej części miasta nowe rozwiązania komunikacyjne są po prostu niezbędne. - Przekazałem ostatnio do MZD wniosek o zajęcie się tym problemem, sugerując kilka rozwiązań - mówi prezydent.

Cztery pasy ruchu pomiędzy drzewami
Jedną z propozycji jest przedłużenie utwardzonej już ulicy Brzezinowej do Letniej, albo nawet dalej - do leśnego odcinka alei Jana Pawła II. Biorąc pod uwagę tę drugą koncepcję, trzeba by pomyśleć o "objeździe" wokół Zakładu Karnego.

Drugi pomysł dotyczy zbudowania oczekiwanej od dawna ulicy Zachodniej - mającej wciąż nawierzchnię gruntową - wraz z wylotem na ten leśny odcinek alei Jana Pawła II, łączący osiedla Południe i Michelin. Pod uwagę brana jest także możliwość podwojenia na tym właśnie odcinku pasów ruchu z dwóch do czterech.

Szersza może być także aleja Jana Pawła II, wzdłuż której mogłyby się pojawić pasy segre-gacyjne do każdej z większych uliczek osiedlowych. To rozwiązanie wydaje się najtańsze, ma jednak sporo minusów, jak choćby trudności z włączeniem się do ruchu, czy jego spowolnienie.

W tym roku w miejskim budżecie na budowę ulic zarezerwowano ponad 106 milionów złotych! Zdecydowaną większość tej kwoty pochłoną inwestycje już rozpoczęte, trzeba jednak planować kolejne, potrzebne zadania. Problemy komunikacyjne południowej części miasta są jednym z nich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska