Przy okazji konferencji Women in Tech Summit, odbywającej się w Warszawie, eksperci i specjaliści z największych światowych firm zastanawiali się nad rolą kobiet w branży IT i nie tylko.
- Kobiety, które spotykam na Women it Tech Summit są fantastyczne, pełne pasji i zaangażowania. Wspaniale jest móc zobaczyć tak wiele niezwykłych talentów pod jednym dachem, na jednym wydarzeniu – mówiła Giuseppina Smith, Senior Regional IT Manager w Amazon.
Giuseppina Smith jest o tyle niezwykłą kobietą, że skończyła filozofię, a ostatecznie pracuje jako ekspert IT właśnie w Amazon.
- Filozofia pomogła mi rozwinąć umiejętność logicznego i sekwencyjnego sposobu myślenia. Wykształciła we mnie konkretne podejście do różnych kwestii. Branża IT jest do niej bardzo podobna, ponieważ trzeba w niej logicznie myśleć, mierząc się z różnego rodzaju problemami. Kobiety powinny być pewne siebie i swoich umiejętności, nawet jeśli na pierwszy rzut oka kształciły się w innym obszarze – dodała.
Branża IT przez długi czas była zdominowana przez mężczyzn, ale zdaniem Smith, w tej chwili ten proces się zmienia.
- Kobiety na kierowniczych stanowiskach powinny awansować i wspierać inne kobiety. Ważne jest jednak również wsparcie ze strony mężczyzn, którzy stanowią drugą połowę załogi. Oni również muszą myśleć w taki sposób, wierzyć, że takie działania mają sens i wspierać kobiety. Trzeba pamiętać, że wdrażając pewne rozwiązania i standardy na najwyższych stanowiskach, oddziałujemy na wszystkich innych pracowników. Bo przekaz idzie z góry – powiedziała.
Z kolei Rafał Kukliński, Szef Rozwoju Technologii w Amazon wyjaśnił, że to właśnie Amazon przeciera szlak dla innych firm, zatrudniając mnóstwo kobiet na wielu przeróżnych stanowiskach.
- Kobiety są u nas menadżerkami, pracują jako product menadżerki, budując wizje produktów. Na każdym szczeblu w naszej firmie pracują i rozwijają się kobiety – powiedział.
- W Amazon fascynujące jest to, że pracuje się z grupą bardzo utalentowanych i mądrych ludzi. To są osoby, które mają silną chęć budowania i kierowania produktem. Każdy z nas czuje się odpowiedzialny za produkt – dodał Rafał Kukliński.