Firmy i instytucje, które chcą sprzedawać na Starówce toruńskie pamiątki lub produkty promujące nasze miasto, muszą spełnić kilka warunków.
Do magistratu mogą się zgłaszać nie tylko podmioty, które prowadzą sprzedaż detaliczną, ale także osoby, które chcą sprzedawać własne wyroby artystyczne.
Do wniosku należy dołączyć m.in. propozycję lokalizacji straganu, projekt stoiska oraz formę plastyczną, czyli np. wymiary oraz kolorystykę, a także ofertę handlową.
- Wymagana jest również kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego - mówi Krzysztof Kisielewski, szef magistrackiego wydziału ewidencji i rejestracji.
- Projekty straganów oceni komisja, na czele której stanie miejski konserwator zabytków.
Sprzedaż w takich punktach będzie można prowadzić od 1 kwietnia do 31 października br. Magistrat ogłosił też nabór wniosków na prowadzenie sezonowych ogródków na Rynku Nowomiejskim.
Chodzi o tymczasowe takie punkty, które nie są zlokalizowane przy lokalach gastronomicznych. Ich forma i wystrój ma "odpowiadać charakterowi zabudowy Rynku Nowomiejskiego" - czytamy na stronie internetowej magistratu.
Zainteresowani muszą złożyć wniosek oraz propozycję lokalizacji ogródka i ofertę konsumpcyjną. Oprócz tego trzeba przedstawić projekt lokalu, czyli m.in. wysokość i szkic płotka, wielkość i kolorystykę parasoli oraz wyposażenie.
Dokumenty w obu konkursach należy składać w wydziale ewidencji i rejestracji Urzędu Miasta przy Wałach gen. Sikorskiego 25 - w godz. 7.30-17.00. Będą one przyjmowane od 23 lutego do 4 marca br.
