https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na ulicy Legionów w Grudziądzu "zebra" była, ale się... zmyła

(dxc)
- "Zebra" w tym miejscu była od zawsze - mówi Barbara Lauda.
- "Zebra" w tym miejscu była od zawsze - mówi Barbara Lauda. Przemek Decker
- Na ulicy Legionów zlikwidowali przejście dla pieszych! Niech je przywrócą! - apeluje Barbara Lauda. Urzędnicy: - Nie ma takiej możliwości.

W pobliżu przystanku, który znajduje się przy skrzyżowaniu ulic: Legionów i Kilińskiego od lat znajdowała się "zebra". W ramach zakończonej właśnie modernizacji torowiska tramwajowego została jednak zlikwidowana. Efekt jest taki, że przeprawa z jednej na drugą stronę ul. Legionów znacznie się wydłużyła.

- Żeby się tam dostać muszę zrobić dość sporą pętlę. To niewygodne i uciążliwe! Zwłaszcza dla starszych osób - podkreśla Barbara Lauda, która mieszka przy ulicy Kościuszki. I dodaje, że właśnie rozpoczyna zbieranie podpisów pod petycją w sprawie przywrócenia "zebry" w dotychczasowym miejscu.

- Ludzie byli bardzo przyzwyczajeni do tego przejścia - dodaje pani Barbara.

Urzędnicy nie pozostawiają złudzeń

Urzędnicy przekonują, że "zebra" została zlikwidowana, bo po budowie nowego peronu na przystanku, zabrakło na nią miejsca.

- Nie widzę żadnej możliwości, aby zlokalizować w tym miejscu dodatkowe przejście dla pieszych - przekonuje Jarosław Murgała, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

Uwag mieszkańców dotyczących organizacji ruchu na ul. Legionów i Wybickiego jest znacznie więcej. - Głównie dotyczą sygnalizacji świetlnej - dodaje Jarosław Murgała.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

życzę sobie żebyśmy poznali z nazwiska osoby,które zatwierdziły ten projekt do realizacji i osoby, które odebrały tą inwestycję.Mam nadzieję że "Pomorska" ich ujawni.

G
Gość
W dniu 11.08.2015 o 12:19, gość napisał:

Czy nawierzchnia betonowa na jezdni to standard europejski/ nowa pętla/ bo za unijne pieniadze??

W kazdym razie srodek torów ulica Legionów ,nie wiem co tam jest za materiał juz widac spore pekniecia i ubytki tego czegos.

Kwestia kilku tygodni i beda nie szpary ale konkretne wyrwy.

Pogratulowac udanej inwestycji.

g
gość

Czy nawierzchnia betonowa na jezdni to standard europejski/ nowa pętla/ bo za unijne pieniadze??

G
Gość
W dniu 10.08.2015 o 13:14, Gość napisał:

Niech już ta kobieta nie przesadza, Tam jest do nadłożenia raptem kilka metrów. Fakt trzeba trzykrotnie przejść przez jezdnię ale na Kilińskiego i Legionów nie ma aż takiego ruchu żeby to było bardzo niebezpieczne. Nie przesadzajmy. Niebezpiecznie to by dopiero było jakby ta zebra była na starym miejscu. Co do podwójnej ciągłej na całej długości to prawidłowo, przynajmniej jeżdżą wolniej i nie zasuwają jak deb***e przejeżdżając prawie po nogach jak się wysiadało z tramwaju. Jest o wiele bezpieczniej niż było. "Zalegalizowanie" niebezpiecznego wychodzenia zza tramwaju? O czym ty mówisz. Ani prędzej ani teraz nie można wchodzić na jezdnię zza stojącego pojazdu a to że jest zebra nie upoważnia cię do tego żeby wejść na jezdnię jak ci się podoba nie zwracając uwagi czy coś nadjeżdża. Jedyne do czego można by się faktycznie przyczepić to ta działająca całą noc sygnalizacja. rzeczywiście w godzinach nocnych powinna zostać wyłączona.

Na Armii Krajowej jest większy ruch niż na Legionów.

G
Gość
W dniu 10.08.2015 o 13:14, Gość napisał:

Niech już ta kobieta nie przesadza, Tam jest do nadłożenia raptem kilka metrów. Fakt trzeba trzykrotnie przejść przez jezdnię ale na Kilińskiego i Legionów nie ma aż takiego ruchu żeby to było bardzo niebezpieczne. Nie przesadzajmy. Niebezpiecznie to by dopiero było jakby ta zebra była na starym miejscu. Co do podwójnej ciągłej na całej długości to prawidłowo, przynajmniej jeżdżą wolniej i nie zasuwają jak deb***e przejeżdżając prawie po nogach jak się wysiadało z tramwaju. Jest o wiele bezpieczniej niż było. "Zalegalizowanie" niebezpiecznego wychodzenia zza tramwaju? O czym ty mówisz. Ani prędzej ani teraz nie można wchodzić na jezdnię zza stojącego pojazdu a to że jest zebra nie upoważnia cię do tego żeby wejść na jezdnię jak ci się podoba nie zwracając uwagi czy coś nadjeżdża. Jedyne do czego można by się faktycznie przyczepić to ta działająca całą noc sygnalizacja. rzeczywiście w godzinach nocnych powinna zostać wyłączona.

Kilińskiego i Armii Krajowej miałem na myśli.

G
Gość
W dniu 09.08.2015 o 16:57, Gość napisał:

wbij sobie do tej swojej "urzędniczej" mózgownicy, że "lepsze" jest wrogiem dobrego  teraz jak ktoś chce przejść na drugą stronę ulicy na przystanek to musi przejść 3 razy przez ulicę zamiast 1 razu, czyli jest 3 razy narażony na ewentualne potrącenie przez samochóda co powiesz o zalegalizowaniu niebezpiecznego "wychodzenia z za tramwaju"  na wysokości ebaru poprzez namalowanie pasów za i przed przystankiem?

Niech już ta kobieta nie przesadza, Tam jest do nadłożenia raptem kilka metrów. Fakt trzeba trzykrotnie przejść przez jezdnię ale na Kilińskiego i Legionów nie ma aż takiego ruchu żeby to było bardzo niebezpieczne. Nie przesadzajmy. Niebezpiecznie to by dopiero było jakby ta zebra była na starym miejscu. Co do podwójnej ciągłej na całej długości to prawidłowo, przynajmniej jeżdżą wolniej i nie zasuwają jak deb***e przejeżdżając prawie po nogach jak się wysiadało z tramwaju. Jest o wiele bezpieczniej niż było. "Zalegalizowanie" niebezpiecznego wychodzenia zza tramwaju? O czym ty mówisz. Ani prędzej ani teraz nie można wchodzić na jezdnię zza stojącego pojazdu a to że jest zebra nie upoważnia cię do tego żeby wejść na jezdnię jak ci się podoba nie zwracając uwagi czy coś nadjeżdża. Jedyne do czego można by się faktycznie przyczepić to ta działająca całą noc sygnalizacja. rzeczywiście w godzinach nocnych powinna zostać wyłączona.

G
Gość

Na rogu Legionów i Armii Krajowej powinno być lustro. Wyjazd z Kilińskiego jest koszmarny. Jest ścieżka rowerowa, akurat z jezdni na Legionów wjeżdża na kawalek Kilińskiego i na chodnik. Auta stojące na poboczu Legionów totalnie zasłaniają wyjazd. Nie widać i jest niebezpiecznie. 

T
Tantrum
W dniu 09.08.2015 o 15:41, Gość napisał:

Jeżdzę 20 lat na taxi ale to co jest teraz na legionów po "remoncie" to nadaje się do programu wiocha roku. Jak można na całej długości dac podwójną ciągła? Jakoś przed remontem jej nie było. Jak tramwaj jest nie daj boże przed toba akurat to musisz jechać jak baranek posłusznie aż do tarpna. Poza tym.... sygnalizacja świetlna w tarpnie całodobowa????? Na co to tam komu??? Po 18 powinno byc jak w Mniszku pulsujące i spokój. Nawierzchnia sporo pozostawia do życzenia. Beton między torami to tarka . Wyczuwalna jest róznica poziomów i zapadanięte już studzienki.

 

A wcześniej na kostkę brukową nie narzekałeś? Jak przeszkadza Tobie tramwaj, to jedź Piłsudskiego. Tam tramwaju nie da.

 

Ul. Legionów została przebudowana na ulicę o nieco uspokojonym ruchu i brak możliwości pędzenia na złamanie karku przeszkadza kierowcom, którzy zapominają, że komunikacja publiczna ma większy priorytet niż oni, a z ulicy korzystają także piesi.

G
Gość
W dniu 09.08.2015 o 11:43, WooQash napisał:

Znowu? Wszystko musi być podyktowane "dziadkom"? Co to za problem przejść dosłownie 20m dalej? To nie jest 200m czy 1km, do cholery niech ta "stara młodzież" już się nie kompromituje. Jest nowy układ i trzeba się do niego przyzwyczaić, a nie, że to co istniało przez 100 lat nagle zniknęło... Równie dobrze można powiedzieć, że gdzie jest bruk, skoro był tutaj wcześniej... Na prawdę mentalność niektórych starszych ludzi rozbraja, zero pomyślunku bo musi być tak jak oni sobie wymyślą. A co tam bezpieczeństwo, co tam wszystko dookoła. "TU  BYŁO PRZEJŚCIE I MUSI BYĆ ZNOWU!!!"

wbij sobie do tej swojej "urzędniczej" mózgownicy, że "lepsze" jest wrogiem dobrego  

teraz jak ktoś chce przejść na drugą stronę ulicy na przystanek to musi przejść 3 razy przez ulicę zamiast 1 razu, czyli jest 3 razy narażony na ewentualne potrącenie przez samochód

a co powiesz o zalegalizowaniu niebezpiecznego "wychodzenia z za tramwaju"  na wysokości ebaru poprzez namalowanie pasów za i przed przystankiem?

G
Gość
W dniu 09.08.2015 o 11:43, WooQash napisał:

Znowu? Wszystko musi być podyktowane "dziadkom"? Co to za problem przejść dosłownie 20m dalej? To nie jest 200m czy 1km, do cholery niech ta "stara młodzież" już się nie kompromituje. Jest nowy układ i trzeba się do niego przyzwyczaić, a nie, że to co istniało przez 100 lat nagle zniknęło... Równie dobrze można powiedzieć, że gdzie jest bruk, skoro był tutaj wcześniej... Na prawdę mentalność niektórych starszych ludzi rozbraja, zero pomyślunku bo musi być tak jak oni sobie wymyślą. A co tam bezpieczeństwo, co tam wszystko dookoła. "TU  BYŁO PRZEJŚCIE I MUSI BYĆ ZNOWU!!!"

pewnie jesteś na etacie w zdm? w każdym wątku bronisz nowej organizacji po remoncie, a co powiesz o "płynącym" asfalcie rozjechanym na przystanku na Legionów przy bibliotece? za dużo smoły?  za kilka dni pojawi się tam tarka

G
Gość

Jeżdzę 20 lat na taxi ale to co jest teraz na legionów po "remoncie" to nadaje się do programu wiocha roku. Jak można na całej długości dac podwójną ciągła? Jakoś przed remontem jej nie było. Jak tramwaj jest nie daj boże przed toba akurat to musisz jechać jak baranek posłusznie aż do tarpna. Poza tym.... sygnalizacja świetlna w tarpnie całodobowa????? Na co to tam komu??? Po 18 powinno byc jak w Mniszku pulsujące i spokój. Nawierzchnia sporo pozostawia do życzenia. Beton między torami to tarka . Wyczuwalna jest róznica poziomów i zapadanięte już studzienki.

T
Tantrum
W dniu 09.08.2015 o 11:43, WooQash napisał:

Znowu? Wszystko musi być podyktowane "dziadkom"? Co to za problem przejść dosłownie 20m dalej? To nie jest 200m czy 1km, do cholery niech ta "stara młodzież" już się nie kompromituje. Jest nowy układ i trzeba się do niego przyzwyczaić, a nie, że to co istniało przez 100 lat nagle zniknęło... Równie dobrze można powiedzieć, że gdzie jest bruk, skoro był tutaj wcześniej... Na prawdę mentalność niektórych starszych ludzi rozbraja, zero pomyślunku bo musi być tak jak oni sobie wymyślą. A co tam bezpieczeństwo, co tam wszystko dookoła. "TU  BYŁO PRZEJŚCIE I MUSI BYĆ ZNOWU!!!"

 

 

Istnienie lub nieistnienie przejść dla pieszych ma niewiele wspólnego z bezpieczeństwem, jak pokazuje życie w Polsce, gdzie mnóstwo pieszych ginie na wyznaczonych przejściach dla pieszych. W krajach, gdzie bezpieczeństwo pieszych jest na zdecydowanie wyższym poziomie niż w Polsce, można przejść poza przejściem dla pieszych i na czerwonym świetle, o ile pieszy nie spowoduje zagrożenia, a policja nie wystawi mandatu.

 

Jak "starsza młodzież" rozejrzy się, jezdnia będzie pusta, to niech przechodzi, gdzie chce, byleby nie powodować zagrożenia.

W
WooQash

Znowu? Wszystko musi być podyktowane "dziadkom"? Co to za problem przejść dosłownie 20m dalej? To nie jest 200m czy 1km, do cholery niech ta "stara młodzież" już się nie kompromituje. Jest nowy układ i trzeba się do niego przyzwyczaić, a nie, że to co istniało przez 100 lat nagle zniknęło... Równie dobrze można powiedzieć, że gdzie jest bruk, skoro był tutaj wcześniej... Na prawdę mentalność niektórych starszych ludzi rozbraja, zero pomyślunku bo musi być tak jak oni sobie wymyślą. A co tam bezpieczeństwo, co tam wszystko dookoła. "TU  BYŁO PRZEJŚCIE I MUSI BYĆ ZNOWU!!!"

G
Gość

Na zebry zabrakło miejsca, na wiaty i ławeczki zabrakło miejsca, bo ludzie w tym projekcie nie mają znaczenia , projekt wykonano dla unii ? Nie ważne przyzwyczajenia ludzi?  to czyje ważne? projektanta , on z tego korzysta czy mieszkańcy.  Kolejny przykład nie liczenia się z ludźmi.

T
Tantrum
W dniu 09.08.2015 o 09:44, Gość napisał:

Ja rozumiem przyzwyczajenia mieszkańców, ale chodzi o nadłożenie ok 30 m do drugiej "zebry". trochę przesadzacie ludziska.

 

W normalnym kraju można przejść przez jezdnię, gdzie się chce i nie grozi to mandatem, o ile pieszy nie spowoduje tym zagrożenia.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska