Energia i cyfryzacja ważnymi tematami rozmów
Podczas drugiego dnia Europejskiego Kongresu Gospodarczego nie zabrakło dyskusji o energetycznej transformacji i zmianach na rynku energii. Były też sesje poświęcone cyfryzacji i nowym technologiom, a także spotkania dyskusyjne z obszaru przemysłu i handlu, inwestycji i infrastruktury.
Wiele mówiło o digitalizacji gospodarki. W kilku sesjach padły pytania o dalszy scenariusz i skutki cyfrowego przyspieszenia czasu pandemii. Wiodącą ścieżką tematyczną była „Energia i transformacja”, z której wyłonił się dzisiejszy obraz polskiej energetyki odnawialnej. Dużym zainteresowaniem cieszyła się m. in. sesja na niezwykle nośny obecnie temat – „Wodór – paliwo przyszłości”.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Najlepsze startupy nagrodzone
Pod koniec drugiego dnia kongresu odbyła się wielka gala wręczenia wyróżnień dla najlepszych start-upów konkursu Start-up Challenge 2021. Było to wydarzenie towarzyszące tegorocznego EKG. W finale walczyło o wygraną 18 najlepszych pomysłów.
Wyróżniono m. in. system zdalnego i ciągłego monitorowania temperatury ran i ciała pacjentów w celu wykrywania infekcji - WARMIE, fotowoltaiczne dachy SunRoof, czy MAB Robotics - czyli niewielkich rozmiarów czworonożne roboty, które będą służyć jako uniwersalne platformy nośne dla sensorów i narzędzi do poruszania się wewnątrz podziemnych tuneli.
Tak ma wyglądać polska zielona kolej
Kolejowa infrastruktura pokryta perowskitami, czyli światłoczułą substancją produkującą prąd, wiatraki i panele wzdłuż trakcji kolejowej, wodorowe lokomotywy i badanie śladu węglowego przesyłanych koleją towarów będą tworzyły zieloną kolej w Polsce. Kiedy? Możliwe że niektóre z tych rozwiązań znajdą się na torach już w 2028 roku.
Jak twierdzi minister, polska kolej jest obecnie na zupełnie innym poziomie, niż jeszcze przed 6 laty, kiedy to mieliśmy problemy z wykorzystaniem, całkiem sporych kwot unijnych pieniędzy do inwestycji kolejowych.
- Dzisiaj jest już zupełnie inaczej. Dziś kolejarze poprosili o kolejne 10 mld zł na inwestycje kolejowe, bo te 68 miliardów okazało się za mało, by zrealizować nasze ambitne cele – twierdził Andrzej Adamczyk podczas panelu "Zielona Kolej".
Największą gwiazdą Ewa Chodakowska
Po brzegi wypełniona była sala podczas panelu Influencer marketing, którego gościem specjalnym była Ewa Chodakowska. Trenerka opowiadała o początkach rozwoju swojej marki osobistej w Polsce i o tym, jak pacuje dziś.
Ewa Chodakowska, pionierka branży fitness w Polsce przyznała, że kluczem jej sukcesu jest autentyczność, jak zaznaczyła, nigdy nie pozwoliłaby prowadzić swoich kanałów w social mediach osobom trzecim.
Prelegentami panelu Influencer marketing byli także: Sylwia Chada General Manager Tik Tok CE, Marek Myślicki PR & Strategic Partnerships Director, GetHero, Head of Influencer Marketing Workgroup, IAB Poland oraz Bartek Sibiga Founder, CEO, DDOB.com (Daily Dose Of Beauty).
