
Najpopularniejsze imiona wśród polskich milionerów. Prym wiedzie tradycja. Masz magnackie imię?
TOMASZ
7. Tomasz Biernacki - 5,2 mld zł
Akcje kontrolowanej przez Biernackiego w 51 proc. sieci marketów Dino tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy podrożały o ponad 130 proc. Na koniec czerwca br. spółka poinformowała, że dysponuje już siecią 1056 placówek w całej Polsce. Ale to dla zarządu mało. Celem jest 1,2 tys. sklepów do 2020 r. Polska sieć coraz bardziej gryzie po kostkach portugalskich potentatów z Biedronki, którzy zbliżają się do liczby 3 tys. marketów w całej Polsce.

Najpopularniejsze imiona wśród polskich milionerów. Prym wiedzie tradycja. Masz magnackie imię?
JERZY
6. Jerzy Starak - 5,8 mld zł
Największy udziałowiec Polpharmy, lekowego giganta ze Starogardu Gdańskiego. Rocznie sprzedaje farmaceutyki za 2 mld zł! Firma należy do czołówki 20 największych producentów leków generycznych na świecie. Zatrudnia ponad 7,5 tys. osób, posiada siedem zakładów produkcyjnych i siedem ośrodków badań i rozwoju. W ofercie Polpharmy znajduje się 600 produktów.
W latach 90. wprowadzał na polski rynek znane zagraniczne marki jak: Nutricia, Colgate-Palmolive i Bols. Oprócz gigantycznej Polpharmy ma też mniejsze biznesy. Na przykład producenta herbat i syropów owocowych Herbapol Lublin czy 25-procentowy udział w Zakładach Tłuszczowych Kruszwica.

Najpopularniejsze imiona wśród polskich milionerów. Prym wiedzie tradycja. Masz magnackie imię?
PIOTR
5. Piotr Szulczewski - 5,9 mld zł
Ma 37 lat, 300 mln użytkowników i biznes wyceniany na 8 mld dol. Piotr Szulczewski jest twórcą aplikacji zakupowej Wish, która pozwala tworzyć listy wymarzonych produktów. Najpierw bada, jakich ubrań, butów albo książek szukamy w internecie, potem przeszukuje dla nas całą sieć i reklamuje nam sklep, w którym wymarzony sweterek, zegarek albo płytę kupimy najtaniej.

Najpopularniejsze imiona wśród polskich milionerów. Prym wiedzie tradycja. Masz magnackie imię?
DOMINIKA
4. Dominika Kulczyk - 7,1 mld zł
Jest współwłaścicielką i szefową Rady Nadzorczej Kulczyk Investments. Najbardziej angażuje ją praca w rodzinnej fundacji – Kulczyk Foundation. Ma wyznaczać standardy etyczne prowadzenia biznesu przez wszystkie spółki grupy. Dominika jest też autorem i gospodarzem wielokrotnie nagradzanych filmów dokumentalnych, lidera porannego pasma TVN pt. „Efekt Domina”, z którym odwiedziła już 40 krajów, wspierając najbardziej potrzebujących i jednocześnie promując ideę nowoczesnego pomagania.