https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Napad na plebanię pod Żninem. 31-latek pobił księdza, groził śmiercią

(iwo)
Napad na plebanię pod Żninem. 31-latek groził księdzu śmiercią
Napad na plebanię pod Żninem. 31-latek groził księdzu śmiercią archiwum GP
Do 12 lat więzienia grozi 31-latkowi, który napadł na księdza. Sprawca został zatrzymany przez policjantów pół godziny po zgłoszeniu przestępstwa.

- To ksiądz poinformował o napadzie, kradzieży pieniędzy oraz dwóch telefonów komórkowych - relacjonuje Krzysztof Jaźwiński, oficer prasowy KPP w Żninie.

Krótko po wieczornej mszy do budynku plebanii w Cerekwicy wszedł mężczyzna, który wykorzystują fakt, że ksiądz był sam, uderzył go metalowym przedmiotem w głowę, a następnie zażądał pieniędzy.

Gdy ten wydał zbyt małą kwotę, sprawca kilkakrotnie pobił księdza oraz groził pozbawieniem życia. Następnie, po uzyskaniu większej ilości pieniędzy, mężczyzna nakazał pokrzywdzonemu uruchomić jego samochód i jechać w kierunku lasu, nadal grożąc pozbawieniem życia.

Przeczytaj również: Napadli na plebanię i uwięzili księdza w łazience!

Na szczęście - po przejechaniu kilku kilometrów - ksiądz wykorzystał nieuwagę sprawcy, który na chwilę wysiadł z auta, i odjechał. O zdarzeniu natychmiast powiadomił mundurowych.

Ci, po uzyskaniu wstępnych informacji o sprawcy, tj. wyglądzie oraz ubiorze, zatrzymali go w sąsiedniej miejscowości. Okazał się nim 31-letni mieszkaniec powiatu żnińskiego, który trafił do policyjnego aresztu. Policjanci odzyskali całość skradzionego mienia.

Wyświetl większą mapę

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

stary zgred spuszczał sie chłopakowi na twarz co to za ksiadz! jak isc do ksiedza skoro takie krzywdy wyrzadzic potrafi

G
Gość
W dniu 15.07.2013 o 08:45, Gość napisał:

wczoraj na ttv program wizjer ok 23. ksiadz pedofil spuszczał sie na twarz chłopcowi, gwałcił go. został skazany na dwa lata bezwzglednego wiezienia. Ja zaczne chyba mówić nie prosze ksiedza tylko prosze pedofila

Kim jesteś z zawodu ?  bo chyba w kazdym środowisku takie zboczenia występują - z taką różnicą ze w naszym kraju celowo pokazuje się kler w jak najgorszym świetle , o innych przypadkach cicho sza ...a ty człowieku łykaj tą medialną papkę stolca ...powiedzenie powiedz mi co jesz a powiem ci kim jesteś sprawdza się w 100%

A
Alpha
W dniu 15.07.2013 o 08:45, Gość napisał:

wczoraj na ttv program wizjer ok 23. ksiadz pedofil spuszczał sie na twarz chłopcowi, gwałcił go. został skazany na dwa lata bezwzglednego wiezienia. Ja zaczne chyba mówić nie prosze ksiedza tylko prosze pedofila

Kim jesteś z zawodu ?  bo chyba w kazdym środowisku takie zboczenia występują - z taką różnicą ze w naszym kraju celowo pokazuje się kler w jak najgorszym świetle , o innych przypadkach cicho sza ...a ty człowieku łykaj tą medialną papkę stolca ...powiedzenie powiedz mi co jesz a powiem ci kim jesteś sprawdza się w 100%

G
Gość

wczoraj na ttv program wizjer ok 23. ksiadz pedofil spuszczał sie na twarz chłopcowi, gwałcił go. został skazany na dwa lata bezwzglednego wiezienia. Ja zaczne chyba mówić nie prosze ksiedza tylko prosze pedofila

g
gostek

A swoich nie dostrzegać

n
niewierny
W dniu 01.07.2013 o 23:45, Sceptyk napisał:

Podaj konkrety - staniesz się bardziej wiarygodny 

 

Kiepska prowokacja:)

Jestem mieszkańcem tej wsi i to wystarczy. O wielu sprawach mówi sie po cichu , o wielu już głośniej. Nie muszę nikomu udowadniać co wiem co czuję i co widzę. Zgorszony zniesmaczony to jedne z wielu określeń jakie mogę powiedzieć pod adresem obecnego proboszcza.

 

Do dwóch wypowiedzi wyżej, pewnych znawców teologi i praworządności. :) Nikt tu nie broni sprawcy napadu.Jego wina jest oczywista. Jednak przy tej okazji wychodzą ciemne sprawki księdza. Można by długo podawać przykłady.

A nawet jeśli poszło o chrzest to kim jest ksiądz aby oceniać i odrzucać od koscioła.?? Co winne jest dziecko że rodzice nie chodzą do kościoła, i nie mają śłubu?? Tak właśnie wygląda nasza wiara że karze się dziecko za grzechy rodziców?? Wiara za pieniądze?? Właśnie tak!!

Widocznie rodzice mieli poczucie religi skoro chcieli to dziecko ochrzcić. To nie pierwszy przypadek w tej parafi że rodzice jadą do onnego kościoła ochrzcić dziecko..Ksiądz jest dla nas, ma służyć parafianom, pomagać , dodawać otuchy, nawracać , podnośić na duchu.Nie poniżać, karać, obrażać, wytykać publicznie błędy.. itp itd.

S
Sceptyk
W dniu 25.06.2013 o 14:16, niewierny napisał:

Popieram.!!! Jestem mieszkańcem tej parafi i znam grzeszki księdza.Jego wyskoki z kobietami, niegospodarność wokół kościoła, niszczenie doroblu poptrzedników. Mamy Dośc tego księdza i wypowiadam się chyba za większość.Starsza część parafian jest zgorszona tym człowiekiem. Do parafianina. Stul pysk bo nie wiesz o czym mówisz a włazisz klerowi w tyłek. Chcesz poznać tego świętobliwego księdza??? Mogę opisać ale nie wiem czy miejsca starczy.

Podaj konkrety - staniesz się bardziej wiarygodny 

G
Gosspel

"Bo kto chce być zadowolony z życia i oglądać dni dobre, ten niech powstrzyma język swój od złego, a wargi swoje od mowy zdradliwej. Niech się odwróci od złego, a czyni dobre, niech szuka pokoju i dąży do niego. Albowiem oczy Pana zwrócone są na sprawiedliwych, a uszy jego ku prośbie ich, lecz oblicze Pańskie przeciwko tym, którzy czynią zło. I któż wyrządzi wam co złego, jeżeli będziecie gorliwymi rzecznikami dobrego?" (1 Piotra 3,10-13).

Dla wszystkich czytających komentarze  słowo Boże polecam :) 

Ps Nie jestem księdzem :) jestem tylko katolikiem 

m
masz rację

Moim zdaniem nie ważne czy to ksiądz, policjant czy ktokolwiek inny, ale mamy do czynienia kiedy człowiek na człowieka podnosi rękę. Dobrze, że to się tak skończyło a nie inaczej.

 

Masz rację na 100%

 

Ci co szukają wytłumaczenia i usprawiedliwienia dla bandziora stawiają się z nim w jednym rzędzie. Oj zdziwią się może i płakać będą jak im taki "skrzywdzony tatuś" michę wyklepie.

 

Jak sobie z Bogiem sprawy poukładasz - Twoja sprawa. Ksiądz i parafia nie jest Ci do tego koniecznie potrzebna.

 

Jak już poczuwasz się do bycia w parafialnej wspólnocie to pamiętaj, że to ksiądz jest dla wiernych a nie odwrotnie. Przypominaj mu o tym a nie plotkuj za jego plecami

 

k
ktośtam

To może i ja się wypowiem. Ksiądz jaki jest taki jest, jedni go chwalą, inni na niego narzekają. Jak każdy z nas, ksiądz ma swoje zasady więc nie można mieć do niego pretensji, są jeszcze gorsi. To że jeździ tam czy tam, jednemu pomoże i załatwi, da ślub, chrzest czy odprawi pogrzeb czy cokolwiek innego a innemu odmówi to sam Pan Bóg go rozliczy kiedy przyjdzie na to odpowiednia pora.

A ten co go napadł to wszyscy w wiosce doskonale wiedzą jaki jest. Już niejednokrotnie zadarł z prawem i zrobił to kolejny raz, i w przyszłości też takie coś zrobi lub nawet coś gorszego. Popytajcie o niego, a nie o księdza to może trochę zmienicie zdanie.

Ciekawi mnie jakie byłyby komentarze gdyby to się skończyło źle, np. zabójstwem?? To też byłaby wina księdza, że chciał udzielić chrztu??

Osobiście mam wątpliwości, aby "osobnik" ten chciał porozmawiać na temat chrztu.

Poza tym, każdy normalny człowiek, który idzie do księdza w sprawie chrztu, ślubu czy pogrzebu lub w jakiejkolwiek innej sprawie a ksiądz mu odmawia bo ma swoje "aluzje" to najnormalniej w świecie powyzywałby, pewnie i przeklnął, ale nie sięgnąłby kija czy innej rzeczy żeby rzucić się i pobić księdza, zastraszać że go zabije bo ten mu odmówił.

Moim zdaniem nie ważne czy to ksiądz, policjant czy ktokolwiek inny, ale mamy do czynienia kiedy człowiek na człowieka podnosi rękę. Dobrze, że to się tak skończyło a nie inaczej.

Warto się nad tym zastanowić...

n
niewierny
W dniu 25.06.2013 o 08:00, Gość napisał:

W Mordę go Lać Grubasa !!!! Pewnie ten kałdon z głodu ma, organista to samo ! Jak czytam komentarze katolików jak płaczą to się nóż w kieszeni otwiera. Mało lata po Podobowicach i innych wiochach ? Co może nie słyszeliście ? 

Popieram.!!! Jestem mieszkańcem tej parafi i znam grzeszki księdza.Jego wyskoki z kobietami, niegospodarność wokół kościoła, niszczenie doroblu poptrzedników. Mamy Dośc tego księdza i wypowiadam się chyba za większość.Starsza część parafian jest zgorszona tym człowiekiem.

 Do parafianina. Stul pysk bo nie wiesz o czym mówisz a włazisz klerowi w tyłek. Chcesz poznać tego świętobliwego księdza??? Mogę opisać ale nie wiem czy miejsca starczy.

g
gość
W dniu 25.06.2013 o 00:00, katoliczka napisał:

Ile ty dajesz, że masz taką wiedzę o bogactwie księży? Bo ludzie są biedni i dają niewiele, często wcale, a ksiądz chyba tez człowiek i musi żyć? Na takiej wsi jest kilka ślubów w roku, tyle pogrzebów, trzeba utrzymać kościół, prać bieliznę kościelną, płacić prąd , utrzymywać cmentarz,itd. Skąd na to maja brać księża pieniądze/ Przecież nie mają drukarek! Najwięcej pyskują ci, co do kościoła w ogóle nie chodzą.

 

Z czego mam wiedzę nawiedzona katoliczko ? A bo mam takich dwóch darmozjadów w rodzinie co gabloty stale zmieniają, i co roku za granicę na wycieczki jadą za Bóg zapłać właśnie. A do kościoła nie chodzę bo nie muszę skoro jak twierdzą purpuraci Bóg jest wszędzie to mogę sie pomodlić w domu. A po drugie według Bibli najlepszy jest ten co nawróci się w dniu śmierci niż ten co całe życie się modli i do kościoła chodzi, ot taka nasza właśnie religia. I jeszcze jedno wiesz kto się modli najgłośniej i w pierwszych ławkach siedzi ? Najgorsi co maja najwięcej na sumieniu.

k
katoliczka
W dniu 24.06.2013 o 12:23, gość napisał:

Skąd ma mieć ksiądz kasę ? A no za pogrzeby, za śluby, za chrzty które mu się płaci oczywiście bez podatku. Ale oni zawsze byli tacy biedni chodzili boso a gablotami biedny naród jeździł. Tylko tyle kasy miał bo reszte już na konto wpłacił. Jaki ten naród jeszcze ciemny jest, księdza najlepiej by po du*** lizał i po łapkach całował jak to było przed wojną ...

Ile ty dajesz, że masz taką wiedzę o bogactwie księży? Bo ludzie są biedni i dają niewiele, często wcale, a ksiądz chyba tez człowiek i musi żyć? Na takiej wsi jest kilka ślubów w roku, tyle pogrzebów, trzeba utrzymać kościół, prać bieliznę kościelną, płacić prąd , utrzymywać cmentarz,itd. Skąd na to maja brać księża pieniądze/ Przecież nie mają drukarek! Najwięcej pyskują ci, co do kościoła w ogóle nie chodzą.

p
parafianin
W dniu 24.06.2013 o 19:55, RADOGOST napisał:

ten chłopak tylko poszedł załatwić chrzest dziecka a ten kapucyn mu odmówił więc to się stało........wierzysz w boga czy w księdza.......piekło będzie wybrukowane księżymi łbami.......oni MAJĄ NA SUMIENIU WIĘCEJ LUDZI NIŻ HITLER I STALIN RAZEM WZIĘCI

Ciekawy ten "chłopak" przychodzi rzekomo załatwić chrzest dziecka, wchodzi na plebanię niepostrzeżenie, uderza księdza narzędziem, dusi go, woła pieniędzy i papierosów dalej go bije,itd. Tak się załatwia chrzest dziecka? Z tego, co wiadomo, to "chłopak" jest kawalerem, w kościele był ostatni raz na I komunii św. , to po co mu chrzest dziecka? i czyjego? Jego?I radzę komentatorowi większą powściągliwość, bo to nie proboszcz napadł na zbója tylko odwrotnie, więc w tym piekle to raczej nie ten kapłan chyba się znajdzie. No i cóż, pan komentator za każde słowo także odpowie kiedyś przed Panem Bogiem. Może więc warto się zastanowić, zanim się kogoś oszczerczo oskarża?

R
RADOGOST

ten chłopak tylko poszedł załatwić chrzest dziecka a ten kapucyn mu odmówił więc to się stało........wierzysz w boga czy w księdza.......piekło będzie wybrukowane księżymi łbami.......oni MAJĄ NA SUMIENIU WIĘCEJ LUDZI NIŻ HITLER I STALIN RAZEM WZIĘCI

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska