Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasza Klasa i Facebook mogą zrujnować karierę

Źródło: Gazeta Lubuska:Nasza Klasa może zrujnować karierę fot. SXC
Polska odbiega jeszcze od światowych standardów. Tam co piąta firma oficjalnie wprowadziła politykę korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników i dla sprawdzenia potencjalnych pracowników.
Polska odbiega jeszcze od światowych standardów. Tam co piąta firma oficjalnie wprowadziła politykę korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników i dla sprawdzenia potencjalnych pracowników.
Co czwarty pracodawca zagląda na portale społecznościowe, gdzie przegląda konta swoich pracowników i sprawdzają co robią w wolnym czasie.

Przedsiębiorcy, pytani o główną przyczynę wprowadzenia wykorzystywania portali społecznościowych, wskazują chęć uniknięcia strat spowodowanych spadkiem efektywności pracy (55 procent), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej oraz tajemnicy informacji (45 procent) i ochrony przed utratą renomy (27 procent).

Portale społecznościowe mają potencjał

Coraz więcej firm zdaje się dostrzegać potencjał, jaki dają takie portale, jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy polski Goldenline – nastawione na przedstawianie swoich zajęć zawodowych, kariery i doświadczenia. Serwisy dają specjalistom jednej branży możliwość kontaktowania się, a dodatkowo są skutecznym narzędziem budującym wizerunek i zaangażowanie w sprawy zawodowe.

Czytaj też: Choroba Alzhaimera a nawet autyzma nie przeszkadzają w pracy na holenderskiej farmie

- Portale społecznościowe będą pełnić coraz większą rolę w procesach zarządzania firmą, pracownikami i wizerunkiem firmy. Świadome i innowacyjne organizacje zdają sobie sprawę z tego, że nowe pokolenie wchodząc na rynek pracy, traktuje serwisy społecznościowe jako narzędzie pracy - zauważa Iwona Janas, dyrektor generalna Manpower Polska, która opublikowała raport "Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców”.

Kariera na Naszej Klasie

- Trudno się dziwić pracodawcom, że sięgają po takie narzędzia chcąc zebrać jak największą ilość informacji o swoich pracownikach. Trudno ich też winić za wykorzystywanie informacji, które przecież sami przekazujemy do przestrzeni publicznej. To raczej potencjalny pracownik powinien się zastanowić co i na jakim portalu na swój temat wypisuje – mówi Waldemar Bartosz. - Z drugiej strony dobrze założone profile na Goldenline czy Facebook mogą pomóc w znalezieniu lepszej pracy. Wszystko zależy od tego, jak się na nich przedstawiamy, czyli od nas samych.

Czytaj też: Ciężko pracują. Dostaną grosze

 

Portale internetowe są dobrym zasobem wiedzy na temat potencjalnych pracowników, ale agencje pośrednictwa pracy na razie nie muszą z nich korzystać.

- Nie mamy takiej potrzeby. Generalnie sytuacja na rynku pracy jest taka, że osoby zgłaszające się do nas zaspokajają potrzeby pracodawców, dla których poszukujemy pracowników.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska