Wynika to z potrzeby rozbudowy tzw. kompetencji kluczowych, które są szczególnie ważne w świetle wprowadzonej reformy.
- Zdajemy sobie sprawę, że musimy wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom uczniów. Cele, które wynikają z projektu dotyczą poprawy umiejętności językowych nauczycieli oraz zdobycie wiedzy na temat nowych metod nauczania. Wraz z rosnącymi potrzebami uczniów chcemy wykorzystywać język angielski podczas zajęć z różnych przedmiotów, takich jak informatyka, matematyka, język polski, biologia, muzyka czy wychowanie fizyczne. Chcemy unowocześnić programy nauczania, uatrakcyjnić zajęcia poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi multimedialnych, co wiąże się z lepszym i szerszym wykorzystaniem nowoczesnej technologii, jaką posiadamy w szkole - informują nauczyciele „Czwórki” uczestniczący w projekcie.
Aby podnieść kompetencje, pedagodzy - w ramach projektu - wezmą udział w zagranicznych szkoleniach, także po to by podpatrywać pracę nauczycieli w innych krajach. Pierwsze wyjazdy zaplanowano w lecie br. Zakończenie projektu planowane jest w październiku 2021 r. Dodajmy, że przedsięwzięcie finansowane jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej”.
