Grand Prix na żużlu – coroczny cykl turniejów, organizowany przez Międzynarodową Federację Motocyklową istnieje od 1995 roku. Od początku swojej historii za organizacją cyklu stała firma Benfield Sports International. Były wzloty i upadki, ale w ostatnich latach Grand Prix utknęło w miejscu bez konkretnego pomysły na dalszy rozwój. Nie wypalił projekt przenoszenia żużla do dużych metropolii i na większe stadiony, takie turnieje udaje się zrealizować jedynie w Warszawie i Cardiff, nie udało się zadomowić na innych kontynentach.
W tym roku do konkursu o nową umowę stanął także Discovery. To telewizyjny gigant, który ma widzów w 180 krajach. W Polsce jest właścicielem TVN, a sportowym okrętem flagowym koncernu jest oczywiście Eurosport. I jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy w źródłach zbliżonych do Polskiego Związku Motorowego, Międzynarodowa Federacja Motocyklowa postanowiła związać się z nowym promotorem. Umowa ma obowiązywać od 2022 roku.
Dokładnych planów nowego promotora jeszcze nie znamy. W najbliższych miesiącach umowa z FIM będzie dopinana w szczegółach, ale jak potwierdziliśmy nieoficjalnie, najważniejsze decyzje już zapadły.
Jest w tej umowie spory pierwiastek z Polski. Już wcześniej było wiadomo, że w przypadku wygranej Discovery partnerem organizacyjnym w Grand Prix dla amerykańskiego właściciela będzie toruńska firma One Sport, która do tej pory była promotorem mistrzostw Europy.
Oni szokowali kibiców. Najgłośniejsze żużlowe transfery w historii
