Nowa linia tramwajowa ma powstać w centrum Torunia...

    Nowa linia tramwajowa ma powstać w centrum Torunia [warianty]

    jm

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Nowa linia tramwajowa ma powstać w centrum Torunia [warianty]
    1/4

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©konsultacja.torun.pl

    Nowa linia tramwajowa ma biec al. św. Jana Pawła II. Zmianie ulegnie również plac Rapackiego. Miasto przeprowadzi konsultacje społecznie w tej sprawie.
    Już w 2013 r. miasto prowadziło rozmowy z mieszkańcami o koncepcji przebudowy placu Rapackiego. Jako najkorzystniejsze wskazano wtedy rozwiązanie polegające na zastosowaniu wydzielonego pasa autobusowo-tramwajowego w al. św. Jana Pawła II i Wałach gen. Sikorskiego.

    Jak informuje Urząd Miasta Torunia, inwestycja obejmuje modernizację linii tramwajowej z budową pasa tramwajowo-autobusowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. św. Jana Pawła II wraz z przebudową układu drogowego.
    W jej ramach planowana jest budowa i przebudowa torowiska tramwajowego, węzłów tramwajowych, peronów, chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, jezdni i przejazdów drogowych oraz skrzyżowań.

    Są trzy proponowane warianty planowanej przebudowy.
    Będzie można o nich porozmawiać w ramach konsultacji społecznych. Złożą się na nie: dyżur konsultacyjny - 17 września w godz. 11-14 na Placu Rapackiego (w pobliżu skrzyżowania al. św. Jana Pawła II z ul. Chopina) oraz otwarte spotkanie konsultacyjne - 19 września o godz. 17 w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, ul. Wały gen. Sikorskiego 13.

    Wariant 1

    Przebudowa alei św. Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Chopina do ronda Niepodległości, wraz tym rondem, ul. Wały gen. Sikorskiego od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania, oraz ul. Chopina od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. 500-lecia Torunia, wraz z tym skrzyżowaniem. Zaplanowano ponadto budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. Projektowane torowisko rozpoczyna swój bieg w osi ul. Chopina, następnie zakręca w al. św. Jana Pawła II i biegnie w jezdni, po jej wschodniej stronie - do skrzyżowania z ul. Wały gen. Sikorskiego, w której również usytuowane jest między jezdniami. Jako wydzielone w pasie dzielącym torowisko zaplanowano od skrzyżowania ul. Wały gen. Sikorskiego do ronda Niepodległości, gdzie na ok. 170 m przechodzi w przekrój jednotorowy.

    Tu można zapoznać się ze szczegółami wariantu 1: http://www.konsultacje.torun.pl/sites/default/files/pictures/2016/ks_tramwajowy_torun_centrum_wariant_1.pdf

    Wariant 2

    Przebudowa alei św. Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Chopina do ronda Niepodległości, wraz z tym rondem oraz ulicą Kraszewskiego do skrzyżowania z ul. Moniuszki, ul. Wały gen. Sikorskiego od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania, oraz ul. Chopina od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. 500-lecia Torunia wraz z tym skrzyżowaniem. W ramach tej inwestycji zaplanowano budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. Torowisko na al. św. Jana Pawła II zaprojektowano w jezdni, po jej wschodniej stronie. Za skrzyżowaniem z ul. Wały gen. Sikorskiego torowisko przechodzi w pas dzielący jezdnię i dalej biegnie jako wydzielone z jezdni. Jako zintegrowane z jednią, między jezdniami, torowisko występuje ponadto w ul. Wały gen. Sikorskiego.

    Tu można zapoznać się ze szczegółami wariantu 2:
    http://www.konsultacje.torun.pl/sites/default/files/pictures/2016/ks_tramwajowy_torun_centrum_2016_wariant_2.pdf

    Wariant 3

    Przebudowa ul. Chopina od skrzyżowania al. 500-lecia Torunia do skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II. Dalej przewidziano przebudowę al. św. Jana Pawła II od tego skrzyżowania do ronda Niepodległości wraz z rondem oraz ul. Wały gen. Sikorskiego od pl. Artylerii Polskiej do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania. Ponadto zaprojektowano przebudowę krótkiego odcinka torowiska w ul. Kraszewskiego oraz w ul. Czerwona Droga. W ramach tej inwestycji zaplanowano budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. W ul. Chopina, al. św. Jana Pawła II oraz dalej w ul. Kraszewskiego i ul. Czerwona Droga torowisko zaplanowano jako wydzielone z jezdni. W ul. Wały gen. Sikorskiego torowisko zaprojektowano jako zintegrowane z jezdnią w środku jej przekroju (jako pas autobusowo-tramwajowy).

    Tu można zapoznać się ze szczegółami wariantu 3:
    http://www.konsultacje.torun.pl/sites/default/files/pictures/2016/ks_tramwajowy_torun_centrum_2016_wariant_3.pdf

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Nasze Dobre 2018