Nowa linia tramwajowa ma powstać w centrum Torunia [warianty]

JMZaktualizowano 
Nowa linia tramwajowa ma biec al. św. Jana Pawła II. Zmianie ulegnie również plac Rapackiego. Miasto przeprowadzi konsultacje społecznie w tej sprawie.

Już w 2013 r. miasto prowadziło rozmowy z mieszkańcami o koncepcji przebudowy placu Rapackiego. Jako najkorzystniejsze wskazano wtedy rozwiązanie polegające na zastosowaniu wydzielonego pasa autobusowo-tramwajowego w al. św. Jana Pawła II i Wałach gen. Sikorskiego.

Jak informuje Urząd Miasta Torunia, inwestycja obejmuje modernizację linii tramwajowej z budową pasa tramwajowo-autobusowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. św. Jana Pawła II wraz z przebudową układu drogowego. W jej ramach planowana jest budowa i przebudowa torowiska tramwajowego, węzłów tramwajowych, peronów, chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, jezdni i przejazdów drogowych oraz skrzyżowań.

Są trzy proponowane warianty planowanej przebudowy.
Będzie można o nich porozmawiać w ramach konsultacji społecznych. Złożą się na nie: dyżur konsultacyjny - 17 września w godz. 11-14 na Placu Rapackiego (w pobliżu skrzyżowania al. św. Jana Pawła II z ul. Chopina) oraz otwarte spotkanie konsultacyjne - 19 września o godz. 17 w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, ul. Wały gen. Sikorskiego 13.

Wariant 1

Przebudowa alei św. Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Chopina do ronda Niepodległości, wraz tym rondem, ul. Wały gen. Sikorskiego od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania, oraz ul. Chopina od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. 500-lecia Torunia, wraz z tym skrzyżowaniem. Zaplanowano ponadto budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. Projektowane torowisko rozpoczyna swój bieg w osi ul. Chopina, następnie zakręca w al. św. Jana Pawła II i biegnie w jezdni, po jej wschodniej stronie - do skrzyżowania z ul. Wały gen. Sikorskiego, w której również usytuowane jest między jezdniami. Jako wydzielone w pasie dzielącym torowisko zaplanowano od skrzyżowania ul. Wały gen. Sikorskiego do ronda Niepodległości, gdzie na ok. 170 m przechodzi w przekrój jednotorowy.

Tu można zapoznać się ze szczegółami wariantu 1: http://www.konsultacje.torun.pl/sites/default/files/pictures/2016/ks_tramwajowy_torun_centrum_wariant_1.pdf

Wariant 2

Przebudowa alei św. Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Chopina do ronda Niepodległości, wraz z tym rondem oraz ulicą Kraszewskiego do skrzyżowania z ul. Moniuszki, ul. Wały gen. Sikorskiego od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania, oraz ul. Chopina od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z al. 500-lecia Torunia wraz z tym skrzyżowaniem. W ramach tej inwestycji zaplanowano budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. Torowisko na al. św. Jana Pawła II zaprojektowano w jezdni, po jej wschodniej stronie. Za skrzyżowaniem z ul. Wały gen. Sikorskiego torowisko przechodzi w pas dzielący jezdnię i dalej biegnie jako wydzielone z jezdni. Jako zintegrowane z jednią, między jezdniami, torowisko występuje ponadto w ul. Wały gen. Sikorskiego.

Tu można zapoznać się ze szczegółami wariantu 2:
http://www.konsultacje.torun.pl/sites/default/files/pictures/2016/ks_tramwajowy_torun_centrum_2016_wariant_2.pdf

Wariant 3

Przebudowa ul. Chopina od skrzyżowania al. 500-lecia Torunia do skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II. Dalej przewidziano przebudowę al. św. Jana Pawła II od tego skrzyżowania do ronda Niepodległości wraz z rondem oraz ul. Wały gen. Sikorskiego od pl. Artylerii Polskiej do skrzyżowania z al. Solidarności bez tego skrzyżowania. Ponadto zaprojektowano przebudowę krótkiego odcinka torowiska w ul. Kraszewskiego oraz w ul. Czerwona Droga. W ramach tej inwestycji zaplanowano budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej i kamiennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko. W ul. Chopina, al. św. Jana Pawła II oraz dalej w ul. Kraszewskiego i ul. Czerwona Droga torowisko zaplanowano jako wydzielone z jezdni. W ul. Wały gen. Sikorskiego torowisko zaprojektowano jako zintegrowane z jezdnią w środku jej przekroju (jako pas autobusowo-tramwajowy).

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Nowa linia tramwajowa ma powstać w centrum Torunia [warianty] - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3