Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Peugeot E-3008. Elektryczny SUV fastback nowej generacji

Paweł Piątek
Do 2025 roku marka Peugeot ma według zapowiedzi oferować najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek w Europie. Już teraz zastępuje swój bestseller całkowicie nowym elektrycznym SUV-em typu fastback: E-3008 „Next-Level”.
Do 2025 roku marka Peugeot ma według zapowiedzi oferować najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek w Europie. Już teraz zastępuje swój bestseller całkowicie nowym elektrycznym SUV-em typu fastback: E-3008 „Next-Level”. Peugeot
Do 2025 roku marka Peugeot ma według zapowiedzi oferować najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek w Europie. Już teraz zastępuje swój bestseller całkowicie nowym elektrycznym SUV-em typu fastback: E-3008 „Next-Level”.

Obecny Peugeot 3008 to bestseller, który w ciągu ostatnich 7 lat oczarował ponad 1 320 000 klientów w 130 krajach. Marka planuje zaoferować już w 2025 roku pełną gamę pojazdów elektrycznych, a do roku 2030 100% samochodów tej marki sprzedawanych w Europie będzie napędzanych energią elektryczną.

Peugeot E-3008 to pierwszy model oparty na nowej platformie Stellantis – STLA Medium. Ta innowacyjna platforma została zaprojektowana, tak aby oferować najlepsze w swojej klasie parametry w zakresie tych kryteriów, które są najistotniejsze dla klientów: zasięg (do 700 km), czas ładowania (30 minut), przyjemność z prowadzenia, osiągi, wydajność oraz zintegrowane usługi i funkcje (planowanie podróży, inteligentne ładowanie, Vehicle to load i aktualizacje Over The Air).

Peugeot E-3008 „Next-Level” będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Sochaux we Francji i wejdzie do sprzedaży od lutego 2024 roku.

Oferta będzie obejmować dwie opcje wyposażenia: Allure i GT, z trzema pakietami opcji dodatkowych, aby uprościć wybór, oraz trzema całkowicie elektrycznymi układami napędowymi (210 KM, 230 KM Long Range i 320 KM Dual Motor z napędem na 4 koła). Na niektórych rynkach dostępne będą również hybrydowe układy napędowe.

Nowy E-3008 jest natychmiast rozpoznawalny – wyróżnia go stylistyka SUV-a typu fastback. Dzięki dynamicznemu i aerodynamicznemu kształtowi (Cx 0,28), nowy E-3008 łączy w sobie elegancję, funkcjonalność i przestronność.

Dynamizm sylwetki nowego E-3008 wynika również z dobrze rozplanowanych wymiarów pojazdu (długość: 4,54 m, szerokość: 1,89 m, wysokość: 1,64 m), który pozostaje jednym z najbardziej kompaktowych w segmencie C w kategorii w 100% elektrycznych SUV-ów, z jednoczesnym zapewnieniem dużej przestrzeni pasażerskiej i bagażowej.

W nowym modelu E-3008 wprowadzono nowy wygląd przedniej części nadwozia. Kultowa sygnatura świetlna z trzema pazurami pozostała na swoim miejscu, ale sposób wykończenia reflektorów i grilla jest radykalnie nowy.

Projekt przodu skupia się wokół nowego emblematu Peugeot – dzięki gradientowi koloru nadwozia obejmuje nową sygnaturę świetlną i grill bez obramowania.

Ultrakompaktowe reflektory umieszczone są w smukłej, eleganckiej listwie, która znajduje się nad osłoną chłodnicy i obejmuje cały przód pojazdu. Jest to charakterystyczny element stylistyczny, który nadaje nowemu E-3008 szczególnie wyrazisty wygląd, podkreślający jego nowoczesną osobowość.

We wszystkich wersjach reflektory są wykonane w technologii LED. E-3008 GT jest standardowo wyposażony w nową technologię PEUGEOT Pixel LED, która automatycznie dostosowuje wiązkę światła reflektorów do warunków drogowych i utrzymuje optymalne oświetlenie bez przeszkadzania innym użytkownikom drogi.
Peugeot unowocześnił tradycyjne nachylenie części tylnej nadwozia typu fastback za pomocą "pływającego" spojlera. Ten innowacyjny element podkreśla krzywiznę nadwozia nowego E-3008 i optymalizuje jednocześnie aerodynamikę.

Obszerna tylna część nowego E-3008 charakteryzuje się dynamiczną stylistyką, którą podkreśla emblematyczna sygnatura świetlna z trzema pazurami – w wersji GT w 3D – przy zachowaniu dużej ilości miejsca w drugim rzędzie i znacznej pojemności bagażnika (520 litrów, niezależnie od silnika) identycznej jak w poprzednim modelu 3008.

Ukrycie uszczelek szyb w drzwiach przyczynia się do eleganckiego wyglądu boków samochodu. Zmniejszono liczbę ozdobnych wstawek na nadwoziu i usunięto wszystkie chromowane elementy.

Dzięki innowacyjnym pigmentom dichromatycznym kolor Obsession Blue zmienia się z niebieskiego w zielony w zależności od światła i kształtu nadwozia, co elegancko ilustruje wejście E-3008 w nową erę.

Nowo wprowadzony kolor Ingaro Blue z subtelnymi refleksami doskonale podkreśla nowoczesne linie nowego E-3008.

Pozostałe dostępne kolory to Okenite White, Pearl Black, Artense Grey i Titanium Grey.

Nowy E-3008 GT jest standardowo oferowany w wersji dwukolorowej, z błyszczącym czarnym dachem.

W elektrycznych wersjach GT dolne części przedniego i tylnego zderzaka, nadkola i osłony progów drzwi są również wykończone w błyszczącej czerni.

Oprócz spektakularnego, 21-calowego, pływającego wyświetlacza panoramicznego w nowym panoramicznym kokpicie Peugeot i-Cockpit, atrakcyjność kabiny i jej technologiczny charakter zostały podkreślone przez oświetlenie ambientowe LED, które można personalizować – do wyboru jest 8 różnych kolorów.

Światło odbija się w eleganckim wykończeniu z prawdziwego aluminium, obejmującym deskę rozdzielczą i głęboko zachodzącym na drzwi. Połączenie aluminium, światła i wzorzystej tkaniny tworzy unikalną, wysokiej jakości harmonię najlepszych materiałów.

Zespół Peugeot zdecydował się połączyć dwa z trzech podstawowych elementów i-Cockpit – wyświetlacz kierowcy i duży centralny ekran dotykowy. Są one teraz zintegrowane w zakrzywionym panoramicznym wyświetlaczu, składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej.

Panoramiczny wyświetlacz wydaje się unosić nad deską rozdzielczą. Efekt "lewitacji" jest podkreślany przez oświetlenie LED, którego źródło znajduje się pod wyświetlaczem.

Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 21 cali, umieszczony w sposób zapewniający optymalną ergonomię, jest lekko zakrzywiony w kierunku kierowcy, a jednocześnie doskonale dostępny dla wzroku pasażera. Ten duży cyfrowy wyświetlacz o wysokiej jakości łączy w sobie dwie kluczowe funkcje Peugeot i-Cockpit:

  • po lewej stronie panoramicznego wyświetlacza zestaw wskaźników prezentuje nad kompaktową kierownicą wszystkie informacje związane z prowadzeniem pojazdu (prędkość, moc, systemy wspomagające jazdę, przepływ energii);
  • po prawej stronie panoramicznego wyświetlacza, na środku deski rozdzielczej, znajduje się sekcja dotykowa dostępna zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Można jej używać do nawigacji, sterowania ogrzewaniem/klimatyzacją, systemami multimedialnymi/łączności itp.

W wersji Allure modelu E-3008, nowy Peugeot i-Cockpit składa się standardowo z dwóch 10-calowych ekranów cyfrowych zintegrowanych w jednym panelu na panoramicznym wyświetlaczu i daje ten sam efekt unoszenia się, co 21-calowy panel. Wersja GT jest standardowo wyposażona w wyświetlacz o przekątnej 21 cali.

W centralnej części deski rozdzielczej znajdują się i-Toggles, w pełni konfigurowalne przyciski dotykowe, które można zaprogramować tak, aby zapewniały szybki dostęp do 10 ulubionych funkcji użytkownika: dzwonienie do ulubionego kontaktu, uruchamianie nawigacji do często używanego miejsca docelowego, dostrajanie radia do ulubionej stacji, ustawianie idealnej temperatury klimatyzacji itp.

Konsola środkowa jest obszerna i pozbawiona zbędnych elementów, co zapewnia więcej miejsca do przechowywania oraz więcej przestrzeni dla pasażera siedzącego z przodu, który może cieszyć się z komfortu podróżowania.

Uzyskanie tak przestronnej architektury było możliwe dzięki przeniesieniu sterowania automatyczną skrzynią biegów na deskę rozdzielczą. Panel sterowania znajduje się teraz po prawej stronie kierownicy, obok przycisku stop/start. Takie rozwiązanie jest ergonomiczne i umożliwia łatwy dostęp do sterowania skrzynią biegów oraz zatrzymanie lub uruchomienie silnika jednym intuicyjnym gestem.

W kabinie pasażerskiej nowego E-3008 znajduje się 17 różnych schowków o łącznej pojemności około 34 litrów: łatwo dostępne bezprzewodowe ładowanie telefonu na konsoli środkowej, chłodzony schowek pod środkowym podłokietnikiem, uchwyt na okulary w konsoli dachowej, uchwyty na kubki i schowek na rękawiczki.

Dzięki pojemności użytkowej wynoszącej 520 litrów pod półką bagażnika, bagażnik nowego E-3008 jest równie przestronny jak bagażnik jego poprzednika. Nowa platforma STLA Medium oferuje teraz jednakową pojemność przestrzeni bagażowej, niezależnie od silnika.

Kompaktowy nowy Peugeot E-3008 wyjątkowo dobrze radzi sobie w ruchu miejskim – dysponuje najmniejszą średnicą zawracania (10,6 m) wśród SUV-ów ze swojego segmentu. W celu ułatwienia wszelkich manewrów samochód został wyposażony w tylną kamerę zapewniającą kierowcy widok do tyłu lub widok panoramiczny „z lotu ptaka”. Kamera ta jest zaopatrzona w dyszę spryskującą, zapewniającą idealny widok strefy za samochodem w każdych warunkach.

Nowy E-3008 może być wyposażony w dostępny w opcji system Peugeot VisioPark 360°, który dzięki 4 kamerom umieszczonym blisko przednich i tylnych kół oraz 12 czujnikom rozmieszczonym na obwodzie samochodu zapewnia widok bezpośredniego otoczenia w promieniu 360°. Pozwala on skutecznie omijać wszelkie przeszkody znajdujące się w pobliżu samochodu.

Nowy PEUGEOT E-3008, zaprojektowany od początku jako model elektryczny, dysponuje gamą trzech zeroemisyjnych zespołów napędowych.

Najnowsza generacja synchronicznych silników z magnesami trwałymi posiada większą moc i wyższą sprawność energetyczną. Wersje z napędem na 2 koła dysponują mocą 157 kW (343 Nm) lub 170 kW (343 Nm). W wersji z napędem na 4 koła, wyposażonej w 2 silniki, łączna moc wynosi 240 kW (157 kW silnik przedni i 83 kW silnik tylny). Silnik przedni dysponuje momentem obrotowym 343 Nm, a silnik tylny – 166 Nm.

Ten silnik elektryczny został opracowany i jest produkowany przez spółkę joint venture STELLANTIS-NIDEC w Trémery (Francja).

Przekładnia redukcyjna została opracowana i jest produkowana przez Stellantis w Valenciennes (Francja), przełożenie w przypadku wersji z napędem na 2 koła (525 km*) wynosi 9,77.

Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy 400 V o składzie chemicznym NMC (nikiel, mangan i kobalt) jest umieszczony pod podłogą i zasila elektryczny silnik napędowy samochodu.

Pozostałe odbiorniki prądu (światła, system informacyjno-rozrywkowy itp.) są zasilane z akumulatora 12 V, który z kolei jest zasilany z akumulatora wysokonapięciowego za pośrednictwem przetwornika.

Dostępne są trzy techniczne warianty wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego (w cyklu WLTP w trakcie homologacji):

  • zasięg 525 km (do wersji z napędem na 2 koła), pojemność 73 kWh,
  • wersja Dual Motor z zasięgiem 525 km, pojemność 73 kWh,
  • duży, wynoszący 700 km zasięg (do wersji z napędem na 2 koła), pojemność 98 kWh.

System regulacji cieplnej akumulatora wykorzystuje układ chłodzenia cieczą, co umożliwia ultraszybkie ładowanie akumulatora, zapewnia optymalny zasięg i wydłuża jego żywotność.

Na wysoki komfort cieplny pasażerów składa się oczywiście również pompa ciepła, przyczyniająca się zarazem do zmniejszenia poboru prądu z akumulatora trakcyjnego.

Akumulator trakcyjny jest objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 tys. km na 70% fabrycznej pojemności.
E-3008 jest dostępny w dwóch poziomach wyposażenia: Allure i GT.

  • Wersja E-3008 Allure posiada jednobarwne nadwozie i tapicerkę łączoną: skóra ekologiczna – tkanina z tłoczonymi motywami ozdobnymi. Główne elementy wyposażenia oferowane w standardzie: bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania, kamera cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, Peugeot i-Cockpit z dwoma 10-calowymi ekranami cyfrowymi, system informacyjny Peugeot i-Connect z dostępem do Internetu.
  • Wersja E-3008 GT posiada dwubarwne nadwozie z czarnym dachem i tapicerkę z Alcantary. Główne elementy wyposażenia oferowane w standardzie, oprócz elementów z wersji Allure: 20-calowe aluminiowe obręcze kół, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika, podgrzewane przednie fotele i kierownica, indukcyjna ładowarka do smartfonów, oświetlenie ambientowe, Peugeot Panoramic i-Cockpit z zakrzywionym 21-calowym ekranem, konfigurowalne przełączniki i-Toggles, system informacyjny Peugeot i-Connect Advanced z dostępem do Internetu.
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowy Peugeot E-3008. Elektryczny SUV fastback nowej generacji - Motofakty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska