https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

O Polaku, który jeździł koleją; także przez województwo kujawsko-pomorskie

AK
Zdaniem „Arrivy”, dobrze zorganizowana kolej ma potencjał
Zdaniem „Arrivy”, dobrze zorganizowana kolej ma potencjał Fot. arriva
Czasy, kiedy kolej była podstawowym środkiem transportu po Polsce - może wspominać z łezką w oku. Ale... jest nadzieja.

Wedle raportu Urzędu Transportu Kolejowego, w przewozach pasażerskich drgnęło. Tendencja spadkowa została odwrócona i w 2016 roku z kolei skorzystało 292, 4 mln pasażerów. To rekord od 2002 roku. Najlepszym miesiącem był październik. Co ciekawe, największe wzrosty notują regionalni przewoźnicy.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

I w naszym regionie coraz większe jest zainteresowanie koleją. Skąd ten trend? - Uruchomiliśmy wielkie środki inwestycyjne na modernizację i rozwój infrastruktury kolejowej: dworce, platformy przesiadkowe, tory - wymienia Piotr Całbecki, marszałek województwa. - Kupiliśmy tabor, wprowadziliśmy niezwykle korzystną dla pasażerów taryfę wojewódzką i konsekwentnie kolej promujemy. To już nie są, jak kiedyś, brudne pociągi i budzące zażenowanie swym wyglądem dworce.

Trend rosnący jest także na trasie BiT City między Bydgoszczą a Toruniem. Skrócenie czasu przejazdu, komfort (nowy dworzec w Bydgoszczy i Solcu, wyremontowany - w Toruniu), nowy tabor (5 ELF-ów) oraz więcej kursów - to, zdaniem marszałka, powody, dla których pasażerowie wybierają u nas kolej.

Na większości linii regionalnych obsługiwanych przez Arriva liczba pasażerów w 2016 roku utrzymuje się. Rośnie w kilku relacjach. Jak podaje Arriva, dla pasażerów najważniejsza jest stabilna oferta. Są jednak i pomysły na przyciągnięcie nowych pasażerów. 
- Przykładem jest nasza wakacyjna oferta Multi Plaża w relacji Bydgoszcz - Hel - uważa Joanna Parzniewska, rzeczniczka spółki. - W ciągu 67 dni, kiedy jeździł pociąg, podróżowało nim aż 75 tys. osób. Często tacy, którzy korzystali z kolei po raz pierwszy rezygnując z przejazdu samochodem. Ogromne zainteresowanie tymi połączeniami pokazuje, jak duży potencjał ma dobrze zorganizowana kolej i jak chętnie z niej wtedy korzystamy.

Pogoda na dzień (02.02.2017) | KUJAWSKO-POMORSKIE
Źródło: TVN Meteo Active/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zygfryd
Merdedesy beczki, audi 100, polonezy i fiaty 125p tez były wygodne, ale ich czas sie skończył.
P
Pasażer z Unislawia
Brak klimy i nieraz śmierdzi spalinami w środku. Wygodne są, ale to koniec plusów.
m
maks
MR/MRD nie wiem co w nich wygodnego. latem smrod zazwyczaj bo nie ma klimatyzacji. jak chcesz okno otowrzyc to komus wieje. zima znowu ogrzewanie na maksa i zaduch. kanapy czesto sa bardzo brudne.
P
Piotr

MR/MRD pomimo wieku są wygodne i lubię nimi jeździć bardziej niż pozostałymi szynobusami Arrivy. Tak więc proszę ich złomem nie nazywać. Ciekawe czy one tyle wytrzymają co MR/MRD. 

 

Po drugie to wypożyczono SA134 bo ta sama seria kursuje w Wielkopolsce. W związku z tamtejsi maszyniści nie musieli uczyć się obsługi MR/MRD. 

 

z
zzitowany_mimo_woli

Póki politycy będą zarządzać koleją nie ma mowy o zyskach, ostatnio poseł Kukiza chce likwidować linie ze Szczecina przez Bydgoszcz.

J
Janusz
Czy redaktor mógłby zadać pytanie Marszałkowi Calbeckiemu i rzeczników Arrivy, dlaczego wypożyczalni komfortowy pojazd SA134 do Wielkopolski? Miał wozić pasażerów po Naszych torach i po to został kupiony, a jeździ w Wielkopolsce. Dlaczego im nie wypożyczono starego 40 letniego złomu MR/MRD?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska