Jak wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA, PLK wraz z przewoźnikami opracowały połączenia w taki sposób, aby najlepiej wykorzystać dostępne możliwości linii kolejowych. Wiele tras jest modernizowanych w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Efektem prac będą wygodniejsze stacje i przystanki, krótsze i bezpieczniejsze podróże.
Aktualny i przyszły rozkład jazdy pociągów można sprawdzić przed podróżą na portalpasazera.pl i w aplikacji Portal Pasażera.
Nowością będzie Brda
Na tory wraca kilka pociągów. IC Czartoryski będzie jeździł w relacji Lublin – Zielona Góra – Lublin, przez Warszawę i Poznań, a IC Brda połączy Warszawę z Bydgoszczą. Dodatkowo pociąg IC Orłowicz, kursujący obecnie w relacji Kraków – Warszawa, wraca do pełnej relacji Kraków – Olsztyn.
Dodatkowe pociągi na wakcje. Od najbliższej niedzieli będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy PKP
Od 21 marca PKP Intercity uruchomi dodatkowy, kursujący w weekend, pociąg TLK Pobrzeże BIS, który obsłuży rosnącą liczbę pasażerów między centralną Polską a Trójmiastem.
E-auta dla podróżnych
Pod koniec pierwszego kwartału br. planowane jest udostępnienie pasażerom nowej usługi car-sharingu, czyli możliwości wynajmu samochodów elektrycznych przy dworach kolejowych. Pilotażowo nowa usługa PKP Mobility będzie dostępna przy dworcu Gdynia Główna.
Kompleksowa informacja
Na czas wprowadzenia korekty rozkładu jazdy,15 i 16 marca na dziesięciu dworcach w największych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław) do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. Pomogą ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, będą służyć informacjami pomocnymi w podróży.
Informacje dotyczące obowiązującego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów, w wyszukiwarkach portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Obecnie testowana jest nowa funkcja aplikacji BILKOM – mailowe i SMS-owe powiadomienia o opóźnieniach pociągów dla podróżnych, którzy kupią bilety przez internet.
Centrum Wsparcia Klienta (CWK) to działający całodobowo zespół, który zapewnia pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień na kolei, spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, CWK organizuje zastępczy transport podróżnych do stacji docelowej czy wydawanie poczęstunków na dworcach. Pracownicy CWK współpracują z załogami pociągów pasażerskich oraz koordynują obsługę pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.
