Główna z nich? Bilety jednorazowe zastąpiono jednoprzejazdowymi bądź 30-minutowymi. Mają uprawniać do jednokrotnego przejazdu linią dzienną w jednej strefie, od skasowania do ostatniego przystanku określonego w rozkładzie jazdy bądź do przejazdu z przesiadkami w obu strefach w 30 minut od skasowania.
Kolejna rzecz, bilety czasowe 60 i 90 minutowe. Będą one uprawniały do przejazdu z przesiadkami na liniach dziennych w obu strefach (60 lub 90 minut od skasowania).
- Dla uproszczenia przepisów taryfowych w kontekście obniżenia opłat za przejazdy na liniach miejsko-podmiejskich, a także zróżnicowania opłaty za przejazd od czasu przejazdu, wprowadzono dwie strefy biletowe - opisuje Krzysztof Przybyszewski z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta. - Pierwsza strefa - obejmująca obszar w granicach administracyjnych Torunia, druga strefa - obejmująca obszar gmin, z którymi zawarto porozumienia międzygminne.
Zobacz również: Bella Skyway 2016 w Toruniu - finansowe żniwa [zdjęcia, wideo]
Od września autobusy miejskie z Torunia będą jeździły do Rozgart i gminy Obrowo. Wydłużona zostanie trasa autobusów linii nr 36 i część kursów zamiast do Portu Drzewnego pojedzie do Przysieka i Rozgart. Tak samo będzie w gminie Obrowo (linia - Grabowiec, Silno i Osiek oraz Obrowo, Dobrzejewice, Zawały i Brzozówka oraz Szembekowo).
Ceny biletów miejsko-podmiejskich?
Jak podaje MZK: normalny miesięczny na jedną linię autobusową w strefie I i II kosztuje 82 zł (wcześniej 83 zł), ulgowy 41 zł (wcześniej 41,50 zł). Normalny bilet miesięczny na wszystkie linie dzienne w strefie I i II - 120 zł (wcześniej 122,40 zł), natomiast ulgowy 60 zł (wcześniej 61,20 zł).
Szczegółowe informacje są dostępne na internetowej stronie www.torun.pl.