Parowóz, który kiedyś pełnił służbę w cukrowni w Kruszwicy, prowadzi pociągi turystyczne na trasie Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

(AB)
Sapiący parowozik  Kp4  na  stacji w Majdanie, znajdującej się na  szlaku bieszczadzkiej kolejki
Sapiący parowozik Kp4 na stacji w Majdanie, znajdującej się na szlaku bieszczadzkiej kolejki Fot. Archiwum Polskapress
Parowóz , który niegdyś ciągnął po wąskich torach z mozołem pełne buraków wagoniki do cukrowni w Kruszwicy, pełni służbę na turystycznym szlaku kolejowym w Bieszczadach. Niedawno został gruntownie odnowiony w Chabówce.

Zobacz wideo: W restauracji zapłacimy teraz więcej.

Widoczna na zdjęciu lokomotywka to wąskotorowy parowóz Kp4-3772, pełniący służbę na Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej, gdzie prowadzi pociągi turystyczne. Przeszedł niedawno naprawę główną w Skansenie Taboru Kolejowego w Chabówce koło Rabki-Zdroju i dzisiejszej soboty, 15 maja 2021 r., znów wyruszył na żelazny szlak w Bieszczadach.

Ciekawostką jest fakt, że parowozik ten, zwany przez miłośników kolejnictwa pieszczotliwie „Kapciem”, trafił w Bieszczady dopiero w 2007 r. z Kruszwicy, gdzie pełnił służbę w tutejszej cukrowni, ciągnąc wagoniki z burakami. Dodajmy, że został wyprodukowany w fabryce lokomotyw Fablok w Chrzanowie.

Dodajmy, że BKL to najwyżej położona w Polsce linia wąsktorowa. Więcej o BKL na stronie: https://kolejka.bieszczady.pl.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie