https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie lotu uratowanego przez kpt. Wronę szykują pozew zbiorowy

(ak)
Kapitanowi Wronie udało się bezpiecznie wylądować bez podwozia
Kapitanowi Wronie udało się bezpiecznie wylądować bez podwozia Jarosław Pruss
A dokładnie przygotowują go międzynarodowe firmy prawnicze Stewarts Law of London z Anglii oraz Wisner Law Firm z Chicago, Illinois z Ameryki we współpracy z warszawską kancelarią Budzowska Fiutowski I Partnerzy.

Zamierzają złożyć w Chicago pozew w imieniu swoich klientów, którzy doznali "fizycznych i psychicznych obrażeń w wyniku awaryjnego lądowania samolotu PLL LOT nr 016 1 listopada 2011 roku."

Przeczytaj także: Boeing 767 wylądował perfekcyjnie. Kapitan Tadeusz Wrona bohaterem [wideo]
"Boeing 767 zmuszony był do lądowania awaryjnego na warszawskim Okęciu, kiedy piloci nie mogli wysunąć podwozia. Pasażerowie na pokładzie lotu 016 byli przekonani, że zginą, niektórzy wysłali słowa pożegnania do swoich rodzin poprzez wiadomości tekstowe. Obecnie wielu z nich cierpi na ciężkie urazy psychiczne, w tym zespół stresu pourazowego oraz strach przed lataniem, który koliduje z możliwościami podróży biznesowych i prywatnych - wyjaśnia na swojej stronie polska kancelaria współpracująca przy sprawie.

Prawnicy za stronę odpowiedzialną za wypadek uważają amerykańską firmę konserwacyjną, która przeprowadziła inspekcję samolotu i zatwierdziła jego gotowość do lotu z lotniska w Newark, New Jersey. Uważa się, że przeciek płynu hydraulicznego z centralnego układu hydraulicznego w samolocie spowodował spadek ciśnienia i uniemożliwił wysunięcie głównego podwozia. Firmy prawnicze winę przypisują też firmie The Boeing Company, producenta Boeinga 767, samolotu z wypadku.

Jak podają prawnicy - powypadkowe śledztwo Stanowej Komisji Śledczej do Wypadków Lotniczych wykazało m.in., że aktywował się wyłącznik, zapobiegający wysunięciu się zapasowego podwozia, jednak na panelu kontrolnym samolotu nie zapaliła się żadna lampka ostrzegawcza ani jakakolwiek informacja o tym, że wyłącznik został aktywowany i w procedurach Boeinga dotyczących reagowania na awarię podwozia nie znalazła się informacja o konieczności sprawdzenia wyłącznika alternatywnego układu podwozia.

Floyd Wisner z Wisner Law Firm skomentował sprawę następująco: “Jest oczywiste, że parę poważnych błędów doprowadziło do incydentu lotu 016. Szczęśliwie katastrofy udało się uniknąć, jednakże szok i strach wynikający z bliskości śmierci pozostanie do końca życia z tymi, którzy przetrwali to wydarzenie".

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bezradny na głupote
Oto obraz szmaciarza Polaka.Z tymi typami to tylko Józef Wissarionowicz umiał gadać i chwała mu za to.Szacun generalissimus.
Jesteś pewny przygłupie że nie byłeś robiony miękkim członkiem , a ewentualnie palcem, bo ta zgraja hien zamiast cieszyć się że zyje to jeszcze chce pieniędze zdobyć w tak perfidny sposób.A może ty jesteś jedną z tych hien?
p
poiuy
Upewnia się, że nie jest 1 kwietnia... czyta artykuł jeszcze raz... chwila refleksji... olśnienie - a jednak, u niektórych ludzi mózg może wypaść przez ucho (o ile jest wystarczająco mały). Po czymś takim powinni po prostu żyć dalej, a nie rozdrapywać rany... ale z drugiej strony skoro jest okazja do zarobienia? Dlaczego jej nie wykorzystać.
P
Piotrek
Zapasowe podwozie? - po raz kolejny widać że niektórzy dziennikarze nie mają mózgu .
Kiedyś popularne były kawały o milicjantach - teraz powinny powstawać nowe - o dziennikarzach.
Jak do k...y nędzy można pisać i publikować jeżeli się nie rozumie o czym się pisze???????
G
Gość
Głodne hieny rozpoczęły swój skowyt, szacunek dla pilota.

Oto obraz szmaciarza Polaka.Z tymi typami to tylko Józef Wissarionowicz umiał gadać i chwała mu za to.Szacun generalissimus.
K
Kuba
Najlepsza jest nazwa kancelarii
g
gość
Czy wy wogóle przeczytaliście ten tekst? Wyraźnie jest napisane: "Prawnicy za stronę odpowiedzialną za wypadek uważają amerykańską firmę konserwacyjną, która przeprowadziła inspekcję samolotu i zatwierdziła jego gotowość do lotu". A co do wyłudzania pieniędzy mogli stracić życie przez to że ktoś popełnił błąd, ta firma powinna ponieść odpowiezialność żeby więcej takie sytuacje nie miały miejsca.
b
brak słów
Wybitne bzdury gazeta pomorska wypisuje "aktywował się wyłącznik, zapobiegający wysunięciu się zapasowego podwozia" - jasne w boeingach to normalne. mają nawet 3 zapasowe podwozie na wypadek gdyby to drugie zawiodło.... przynajmniej modelu samolotu nie pomylili bo niektóre portale zaraz po lądowaniu pisały że 787 uległ awarii... ehh
s
sdfs
hieny się będą gryzł, ja bym podziękował a nie wyciągał łapska po kasę ale jak kancelaria fi***owski to co się dziwić
z
zygmunt
Samolot wracał z Nowego Jorku, więc tam musiał przejść kontrolę techniczną aby mógł wystartować. Więc swoich niech sądzą za niedopełnienie obowiązków...
b
bezradny na głupote
Głodne hieny rozpoczęły swój skowyt, szacunek dla pilota.
G
Gość
Ale nikt tu nie chce skarżyć kpt.Wrony,dostał medal i uważam,że nalezał mu się za uratowanie życia tylu ludzi.Skarżyć będą firmy,które odpowiadały za stan techniczny samolotu.
g
goguś
zamiast cieszyć się, że żyją wyłudzają pieniadze. Co za wstyd !
a
aleksandra
Też tak uważam, nie dość że im facet życie uratował to teraz będa go sądzić. Parodia co za kraje. A Ci ludzie jeszcze gorsi, mowa klientach. Zamiast dziękować Bogu, że nie zginęli i Wronie również to szukają dziury w całym . Paranoja!
a
aleksandra
Też tak uważam, nie dość że im facet życie uratował to teraz będa go sądzić. Parodia co za kraje. A Ci ludzie jeszcze gorsi, mowa klientach. Zamiast dziękować Bogu, że nie zginęli i Wronie również to szukają dziury w całym . Paranoja!
L
LOT
Taniej by wyszło jakby rozbił ten samolot
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska