https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie zostaną na lodzie? Ponad 100 połączeń autobusowych zostanie obciętych

Przemysław Decker
Poza "16” plany cięć dotyczą linii autobusowych nr: 4, 5, 6, 10 i 11.  Z rozkładu wypaść mają zarówno kursy w dni powszednie jak i weekendy. Kiedy? Plan jest taki, że od 1 października.
Poza "16” plany cięć dotyczą linii autobusowych nr: 4, 5, 6, 10 i 11. Z rozkładu wypaść mają zarówno kursy w dni powszednie jak i weekendy. Kiedy? Plan jest taki, że od 1 października. Przemek Decker
Powód cięć? Brakuje pieniędzy. Krzysztof Kopecki i Anna Wisz, którzy jeżdżą do wsi Parski komentują: - To nie w porządku.

Mieszkają w Grudziądzu, ale na wieś, autobusem nr 16, podróżują niemal codziennie. Na ogół zabierają ze sobą malutkie dzieci. - Jeździmy do rodziny - mówi Krzysztof Kopecki.

Martwią się, bo te podróże będą znacznie utrudnione. Na trasie Grudziądz-Parski mają bowiem zostać zlikwidowane prawie wszystkie popołudniowe kursy. - Jak mamy wrócić z pracy? Czy ktoś się nad tym zastanowił? Zachowajcie chociaż jeden autobus, ok. godz. 18 - apeluje Weronika Bojarska z Parsk.

Poza "16" plany cięć dotyczą linii autobusowych nr: 4, 5, 6, 10 i 11. Z rozkładu wypaść mają zarówno kursy w dni powszednie jak i weekendy. Kiedy? Plan jest taki, że od 1 października. - Prosimy mieszkańców, aby składali do nas pisma z propozycjami, które kursy mają zostać zachowane. Te wnioski zostaną dokładnie przeanalizowane - zapewnia Wojciech Kruczkowski z urzędu gminy Grudziądz.

Przeczytaj także: Jechali na święta z "przygodami". Autobus PKS Grudziądz utknął w Poznaniu

Poszło o pieniądze

O cięcia w kursach do miasta wystąpił wiejski samorząd. Jego przedstawiciele twierdzą, że zaproponowali do likwidacji tylko te autobusy, którymi podróżuje najmniej pasażerów. Powód cięć? - Miasto chce, abyśmy rocznie dopłacali do komunikacji ok. 800 tys. zł. A nas na to nie stać - dodaje Kruczkowski.

Teraz gmina dokłada rocznie ok. 550 tys. zł. Miejscy urzędnicy pracują właśnie nad nowymi rozkładami jazdy, które będą uwzględniały cięcia połączeń do gminy. Ale nie wszystkie. - Zamierzamy zachować choćby autobusy do Białego Boru. Do pracy podróżują nimi grudziądzanie - wyjaśnia Teresa Kleczewska, naczelnik wydziału transportu ratusza

Nowe rozkłady zaczną obowiązywać 1 października. Prawdopodobnie, w związku z cięciami w gminie, na niektórych miejskich liniach przybędzie kursów.

Nie wiadomo jeszcze czy i jakie korekty zostaną wprowadzone w rozkładach autobusów MZK jeżdżących do gminy Rogóźno. - Ustaliliśmy, że rozmowy w tej sprawie odbędą się we wrześniu - tłumaczy Henryk Szpringiel, wójt gminy Rogóźno.

Ten samorząd w 2013 roku dopłaci do komunikacji 75 tysięcy złotych Czy ta kwota pójdzie w górę?
- Żadne propozycje jeszcze nie padły - odpowiada wójt.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ale ci włodarze dbają o mieszkańców Grudziądza. W Toruniu i Bydgoszczy przewozy miejskie się rozwijają a w Grudziądzu zwijają. Gratulacje Panie Prezydencie miasto się rozwija.

 

G
Gość

Czyżby Veolia miała przejąć dodatkowe kursy. Z czasem będzie można zlikwidować MZK. 

d
draw
W dniu 15.09.2013 o 22:36, mieszkaniec CG napisał:

W teorii tak - powinny iść, a tak naprawdę niekoniecznie, co obrazują nadwykonania szpitala, za które nie otrzymał środków z NFZ

Nadwykonania, hm, wynikają one z zabiegów ratujących życie, czy z intencji medyków ?

m
mieszkaniec CG
W dniu 15.09.2013 o 22:24, draw napisał:

Za każdym pacjentem idą środki z NFZ za zabiegi medyczne. Jest to szpital regionalny, wydaje mi się za duży jak na potrzeby miasta Grudziądza

W teorii tak - powinny iść, a tak naprawdę niekoniecznie, co obrazują nadwykonania szpitala, za które nie otrzymał środków z NFZ

d
draw
W dniu 15.09.2013 o 22:21, mieszkaniec CG napisał:

Obstawiam pacjentów, oni się leczą, my płacimy długi szpitala.

Za każdym pacjentem idą środki z NFZ za zabiegi medyczne. Jest to szpital regionalny, wydaje mi się za duży jak na potrzeby miasta Grudziądza

m
mieszkaniec CG
W dniu 15.09.2013 o 22:17, draw napisał:

Być może są to pacjenci lub też personel medyczny szpitala, nie wiem

Obstawiam pacjentów, oni się leczą, my płacimy długi szpitala.

d
draw
W dniu 15.09.2013 o 22:14, mieszkaniec CG napisał:

Post jest jak najbardziej poważny, miasto boryka się z dlugami szpitala, a większośćrejestracji samochodowych zaparkowanych pod nim aut to CGR, CSW, CWA itd

Być może są to pacjenci lub też personel medyczny szpitala, nie wiem

m
mieszkaniec CG
W dniu 15.09.2013 o 22:12, draw napisał:

Hm, jeżeli jest to post w antologii śmichów chichów to, tak. Można pójść dalej, wprowadzić paszport grudziądzki, he, he

Post jest jak najbardziej poważny, miasto boryka się z dlugami szpitala, a większośćrejestracji samochodowych zaparkowanych pod nim aut to CGR, CSW, CWA itd

d
draw
W dniu 15.09.2013 o 22:08, mieszkaniec CG napisał:

Opłaty za parkowanie muszą być drastyczne, żeby im się nie opłacalo wjeżdżać do miasta i miejsc pracy, w tym w ratuszu, od razu przybędzie

Hm, jeżeli jest to post w antologii śmichów chichów to, tak. Można pójść dalej, wprowadzić paszport grudziądzki, he, he

m
mieszkaniec CG
W dniu 15.09.2013 o 22:05, draw napisał:

Hm, z tym parkowaniem to przesada, ale jakaś logika w tym poście jest, przynajmniej w zakresie miejsc pracy

Opłaty za parkowanie muszą być drastyczne, żeby im się nie opłacalo wjeżdżać do miasta i miejsc pracy, w tym w ratuszu, od razu przybędzie

d
draw
W dniu 15.09.2013 o 22:00, mieszkaniec CG napisał:

Brawo UM, zlikiwidować kursy podmiejskie, wprowadzić oplaty za parkowanie w mieście dla mieszkańców gmin ościennych 10 PLN za 30 minut, bedą i miejsca pracy dla Grudziadzan i miejsca w szkołach/przedszkolach/żłobkach. Mieszkańcy gmin ościennych niech pracują, uczą i leczą się w swoich gminach - tam gdzie zostawiają podatki

Hm, z tym parkowaniem to przesada, ale jakaś logika w tym poście jest, przynajmniej w zakresie miejsc pracy

m
mieszkaniec CG
W dniu 23.08.2013 o 23:32, Jaga napisał:

A może tak spróbowalibyście się dogadać panowie decydenci z miasta i gminy? Wszak zgoda buduje. W przeciwnym razie stracimy na tym wszyscy. Oczekiwałabym raczej współpracy miasta z gminą. Zapomnieliście już, że pasażerowie, to również wasi wyborcy? Dojeżdżam codziennie do pracy autobusem linii 11, za bilet płacę niemałe pieniądze (większe przecież niż w mieście). Jak mam dojechać do pracy, a mój syn do szkoły? Mam sie zwolonić i iść na zasiłek z braku możliwości dojazdu!? Z tego, co słyszę wycofanych ma być większość kursów. W zamierzchłych czasach "komuny" była możliwość dojazdu, a teraz ma się to zmienić? Czy tylko tuż przed wyborami jesteśmy dla was ważni i tylko wówczas dostrzegacie nasze problemy?  

Brawo UM, zlikiwidować kursy podmiejskie, wprowadzić oplaty za parkowanie w mieście dla mieszkańców gmin ościennych 10 PLN za 30 minut, bedą i miejsca pracy dla Grudziadzan i miejsca w szkołach/przedszkolach/żłobkach. Mieszkańcy gmin ościennych niech pracują, uczą i leczą się w swoich gminach - tam gdzie zostawiają podatki

h
hary
W dniu 24.08.2013 o 22:10, Przemysław Berliński napisał:

i to jest najważniejsze, zobaczymy co bedzie 

Nic nie będzie panie ministrze tzn. g..no będzie.

P
Przemysław Berliński
W dniu 24.08.2013 o 22:03, draw napisał:

Z uporem, godnym większej sprawy wracam do tego wątku. Prezydent Grudziądza jest jednak w bardziej komfortowej sytuacji. Ma spółkę komunikacyjną MZK, gmina wiejska takiej firmy nie posiada. Zapewnienie komunikacji w tej gminie jest obowiązkiem Wójta. I to przede wszystkim on powinien wykazać się inicjatywą

i to jest najważniejsze, zobaczymy co bedzie 

d
draw
W dniu 23.08.2013 o 23:32, Jaga napisał:

A może tak spróbowalibyście się dogadać panowie decydenci z miasta i gminy? Wszak zgoda buduje. W przeciwnym razie stracimy na tym wszyscy. Oczekiwałabym raczej współpracy miasta z gminą. Zapomnieliście już, że pasażerowie, to również wasi wyborcy? Dojeżdżam codziennie do pracy autobusem linii 11, za bilet płacę niemałe pieniądze (większe przecież niż w mieście). Jak mam dojechać do pracy, a mój syn do szkoły? Mam sie zwolonić i iść na zasiłek z braku możliwości dojazdu!? Z tego, co słyszę wycofanych ma być większość kursów. W zamierzchłych czasach "komuny" była możliwość dojazdu, a teraz ma się to zmienić? Czy tylko tuż przed wyborami jesteśmy dla was ważni i tylko wówczas dostrzegacie nasze problemy?  

Z uporem, godnym większej sprawy wracam do tego wątku. Prezydent Grudziądza jest jednak w bardziej komfortowej sytuacji. Ma spółkę komunikacyjną MZK, gmina wiejska takiej firmy nie posiada. Zapewnienie komunikacji w tej gminie jest obowiązkiem Wójta. I to przede wszystkim on powinien wykazać się inicjatywą

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska