Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasy mogły uratować pasażerów polskiego autokaru?

IAR
rozbił się pod Berlinem
rozbił się pod Berlinem fot. www.abendblatt.de
Pasy bezpieczeństwa mogły uratować pasażerów autobusu, który rozbił się pod Berlinem - uważa biegły sądowy w zakresie wypadków drogowych.

Biegły Jacek Pok w rozmowie z Radiem Szczecin przypomniał, że w Polsce od trzech lat obowiązują przepisy dopuszczające rejestrację jedynie autobusów wyposażonych w pasy bezpieczeństwa. Przepisy pozwalają jednak poruszać się również starszym modelom autokarów, w których producent pasów nie przewidział.

Unia Europejska od dawna zaleca wyposażanie autobusów w pasy bezpieczeństwa. W Polsce w 2007 roku wprowadzono przepis, który zakłada, że można zarejestrować autobus tylko kiedy ma na wyposażeniu pasy.

Przeczytaj również: Policjantka sprawczynią wypadku polskiego autokaru?

Autobus, który rozbił się na autostradzie A10 w Niemczech miał 12 lat i pasów bezpieczeństwa niestety nie posiadał.

Według Jacka Poka należałoby zmienić przepisy tak, by przewoźnicy wykorzystywali tylko autokary z pasami bezpieczeństwa. Zdaniem eksperta, należy dać firmom przewozowym dwa-trzy lata na zmianę w autobusach po to, by nie zmieniać przepisów nagle, ale by w możliwie krótkim czasie podróż autokarami stała się bardziej bezpieczna.

We wtorek w województwie zachodniopomorskim ogłoszona jest żałoba w hołdzie ofiarom wypadku pod Berlinem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska