Jak pisze dzisiejszy "Dziennik", na który powołuje się portal Onet.pl, reklama ING Bank Śląski utrzymana jest w stylistyce prezydenckiego orędzia.
Z podniosłym nastrojem i muzyką Chopina towarzyszy nie całkiem poważne wystąpienie aktora, który mówi, że "jest lepiej i będzie jeszcze lepiej... Unia Europejska już czuje nasz gorący oddech na swoich zamożnych plecach. Nasze jedzenie już dawno przegoniło ich jedzenie. Na przykład... kiełbasa przegoniła. Nadszedł czas, żeby powiedzieć, bogaćmy się" - mówi Kondrat.
- To przegięcie. (...) Jestem tą reklamą zniesmaczona i dziwię się, że ktoś wpadł na taki pomysł - ocenia posłanka Jolanta Szczypińska.
ING Bank Śląski broni kampanii reklamowej, tłumacząc że "we wszystkim można się dopatrywać ukrytych treści i podtekstów".