Komisja przegłosowała projekt Ustawy "o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi". - W tak trudnych czasach dla sportu, nie można go pozbawiać poważnego źródła finansowania - wyjaśnia poseł Grzegorz Gruszka (SLD).
W przygotowanym projekcie zmian, najważniejsze dotyczą dopuszczenia sponsorowania i reklamowania wszelkich imprez przez producentów i dystrybutorów napojów zawierających do 7 procent alkoholu. Będzie także można o tym informować na słupach i tablicach reklamowych, ale z bardzo widocznym napisem o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim.
Warunkiem przy zawieraniu umowy przez reklamodawcę np. z klubem będzie przekazanie 10 procent od wymienionej transakcji na specjalny rachunek utworzony przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu. Te pieniądze zostaną przeznaczone wyłącznie na dofinansowanie rządowego programu "Sala gimnastyczna w każdej gminie" oraz rozwijanie sportu wśród dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych.
Proponuje się także zmianę zasad reklamy piwa w telewizji, a w myśl projektu będzie ona możliwa już od godz. 20.00 do 6.00.
Innym pomysłem komisji jest zapis o możliwości przeznaczenia środków z opłat za koncesje w gminie (tzw. kapslowe) na organizowanie i prowadzenie środowiskowych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży.
Projekt komisji został skierowany do laski marszałkowskiej i musi oczywiście przejść całą drogę legislacyjną. - Jest szansa, żeby znowelizowaną ustawę przegłosować przed wakacjami. Myślę, że prezydent jako sympatyk sportu nie będzie robił żadnych przeszkód i już na jesień ustawa wejdzie w życie - podsumowuje poseł.
