PKP Intercity nie odda pieniędzy pasażerowi, bo... kwota jest za niska

Jarosław JazZaktualizowano 
Mamy pańskie pieniądze, ale ich nie oddamy i co nam pan zrobi - tak można tłumaczyć odpowiedź PKP Intercity na reklamację jaką złożył pan Marek, który 10 maja podróżował z Poznania do Szczecina.

Tego dnia we Wronkach przewrócił się pociąg towarowy przewożący węgiel. Wykoleiło się 12 wagonów. Ruch na linii kolejowej Poznań - Szczecin został wstrzymany.

Przejazdy pociągami wydłużyły się o wiele godzin, kursowała komunikacja zastępcza.

Zobacz więcej: Wronki: Wykoleił się pociąg towarowy. Ruch na linii kolejowej Poznań - Szczecin wstrzymany [ZDJĘCIA]

Wronki: Wykoleił się pociąg towarowy. Ruch na linii kolejowe...

Pan Marek podróżował z Poznania do Szczecina, do którego dotarł po siedmiu godzinach i to przede wszystkim dzięki uprzejmości znajomych.

Wysłał reklamację do PKP, żądając zwrotu pieniędzy za przejazd (wiem, że to tylko 19,60 zł - pisze na Facebooku) oraz rekompensaty.

- I wiecie co - kontynuuje w swoim poście. - PKP Intercity odpisało mi dzisiaj (na reklamację z dnia 11 maja, dziś jest 21 czerwca) mailem, zarzucając mi brak odstąpienia od umowy - gdzie doskonale wiedzieli jak wyglądała sytuacja i gdzie pociąg spóźnił się minimum 5 godzin i nie dość, że żaden konduktor nie wiedział NIC to jeszcze na koniec żadnego nie było na stacji w Szamotułach!!! Oni traktują to jakby spóźnił się 2 godziny!!!! I NA DODATEK NIE DOSTANĘ NIC, bo zwrot nie przekroczy więcej niż 16 złotych...

Jego komentarz nie pozostawia złudzeń, co do dalszych relacji na linii pasażer - przewoźnik:

- PKP Intercity reklamują, przy akompaniamencie ukulele i chórków, że to najwygodniejsza forma połączenia. Tydzień później jechałem w wagonie bez przedziałowym, gdzie starsza kobieta obok mnie niemal dostała ataku paniki, bo nie można było otworzyć żadnego okna, bo działała klimatyzacja. Jednak klimatyzacja nie działała i było 30+ stopni. Aha no i pociąg się spóźnił ;). Reklamują też, że można układać Jengę na stoliku, gdzie ja jeżdżąc po wielu torach w całej Polsce nie raz miałem tak, że ludziom prawie walizki spadały na głowę.

Jeśli macie w ogóle czelność, prowadzić waszą spółkę w taki sposób i zarazem tak się reklamować, czekam na waszą odpowiedź. Mam cichą nadzieje, że ten post zdobędzie więcej zasięgu niż wasza sielankowa reklama. JEŻDŻĘ Z WAMI BO MUSZĘ - kończy pasażer, a całego posta - w dość ostrzejszym tonie - można przeczytać na jego profilu Facebookowym.

Wypadek w Daleszewie. Pociąg osobowy zderzył się z cieżarówk...

polecane: Wybory 2019

Wideo

Materiał oryginalny: PKP Intercity nie odda pieniędzy pasażerowi, bo... kwota jest za niska - Głos Szczeciński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
anon

Dyrektywa dotycząca minimalnej kwoty zwrotu jest taka sama w całej unii europejskiej, dlaczego toczycie pianę z ust? xD dostałem niedawno 50% zwrotu za 70 minut spóźnionego Pendolino i nie narzekam

T
Teodor K.

G*niane państwo, to i g*nana odpowiedź! W kołchozie powiedzieliby: cieszcie się, że uszliście z życiem. NIGDY nie liczcie na jakieś mityczne państwo, które i tak nie pomoże jak będziecie we potrzebie. Zwroty za opóźnienia nawet nie z winy przewoźnika kolejowego są w Szwajcarii, Szwecji, Australii, Japonii. Czego oczekujecie od "polskich" kolei, którym w latach 1945-47 ruscy ukradli tory???

e
ech
W dniu 23.06.2018 o 10:28, Bercik napisał:

Czytaj gamoniu regulamin, a jak kupujesz bilet to zabierasz umowę że wszystkimi jej konstendencjami zarówno prawami jak i obowiązkami.

 
a co to są "konstendencje"?
 
W dodatku regulamin zawierający klauzule niedozwolone obowiązuje obie strony, ale klauzule niedozwolone z regulaminu wylatują. Jeżeli w regulaminie będzie zawarty wpis, że za przejazd masz oddać nerkę lub zrobić dobrze ustami konduktorowi to myślisz, że to będzie obowiązywało?

B
Bercik

Czytaj gamoniu regulamin, a jak kupujesz bilet to zabierasz umowę że wszystkimi jej konstendencjami zarówno prawami jak i obowiązkami.

J
Janusz

Kwestia wysokości zwrotu należności za bilet jest regulowana przez Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

m
mati

przecież to jest w regulaminie, zaakceptował go kupując bilet więc w czym problem?

G
Grupensexfuhrer

Bo pkp trzeba sprywatyzowac lub wpuscic na tory duza liczbe prywatnych przrwoznikow.tylko jak jest konkurencja jakosc idzie do gory

p
przerażona

To się nazywa dyskryminacja jeżeli pkp intercity uważa, że się nie należy zwrot. Proponuje do rzecznika praw konsumenta!

M
Men

Czy to PKP nie moze w koncu splajtować, oglosic upadlosc? Jak ja tych pociagow polskich nie nawidze...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3