reklama

Płaca minimalna w 2020 r. Najniższa krajowa – netto i brutto - już znana. Zobacz, ile będzie wynosiła

jsZaktualizowano 
<strong>Płaca minimalna w 2020 r. Najniższa krajowa – netto i brutto</strong> - już znana. Ile będzie wynosiła? PiS cieszy się z podwyżek płacy minimalnej
Płaca minimalna w 2020 r. Najniższa krajowa – netto i brutto - już znana. Ile będzie wynosiła? PiS cieszy się z podwyżek płacy minimalnej Pixabay
Płaca minimalna 2020 – netto i brutto – są już znane. Jakich podwyżek można się spodziewać? Czy płaca minimalna w 2020 r. będzie wystarczająca dla pracowników? Płaca minimalna w 2020 r. miała być rekordowa – tak wynikało z zapowiedzi PiS i mediów. Czy przypuszczenia te okazały się prawdziwe? Podajemy wszystkie obliczenia – stawki netto i brutto płacy minimalnej, wzrost procentowy oraz ewentualne przesunięcia.

Płaca minimalna 2020 już ogłoszona!

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił wysokość płacy minimalnej. W 2020 r. wyniesie ona 2450 zł brutto. To o 200 zł więcej niż aktualnie. W 2019 r. płaca minimalna wynosi 2250 zł brutto. Minimalna stawka godzinowa w przyszłym roku będzie wynosiła 16 zł.

Jaka płaca minimalna na rękę w 2020 r.?

  • W przyszłym roku pensja minimalna będzie wynosiła 1774 zł netto.
  • W tym roku pracownicy dostaną 1634 zł na rękę.
  • Podwyżka będzie więc wynosiła 140 zł.

Płaca minimalna w 2020 może jeszcze urosnąć – projekt „Pensja 50 plus” w natarciu

Portal Money.pl donosi, ze premier Mateusz Morawiecki chce zdobyć głosy dla PiS (jesienią będą wybory parlamentarne) za pomocą niezapowiedzianego projektu. „Pensja 50 plus” to dodatkowe 50 zł do płacy minimalnej.

Urzędnik z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: Propozycja Rady Ministrów to bezpieczna opcja, standardowo wyższa niż postulat przedsiębiorców i niższa niż wymagania związków zawodowych. Premier Mateusz Morawiecki wciąż może dorzucić do puli 50 zł więcej. Były już o tym wstępne rozmowy. Wszystko rozstrzygnie się jednak jesienią.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 82

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ja tez kiedyś zarabiałem grosze tzn. najniższą krajową ciągle i tak mało i tak nic za to nie kupisz a żyjesz jak bieda. miałem znajomego co mnie wkręcił w bitcoina na stronie http://forom.pl

a teraz zarabiam ponad 10.000zł i mieszkam w polsce i płace podatki wiec warto zaryzykowac a nie życ jak biedak

G
Gość
2019-07-04T15:07:12 02:00, Gość:

I tu cały czas chodzi o ludzi pracujących w firmach państwa! !!!A co z pracownikami którzy pracują w spółkach prywatnych?Pracodawca wszystkich traktuje równo i minimalne wynagrodzenie wali Kaźdemu pracownikowi obojętnie z jakim stanem pracy!!!I na to niema bata?

No niema, taką sobie ludzie wywalczyli demokracje, tyle dobrego że PiS podnosi tą najniższą na tyle ile może.

G
Gość

I tu cały czas chodzi o ludzi pracujących w firmach państwa! !!!A co z pracownikami którzy pracują w spółkach prywatnych?Pracodawca wszystkich traktuje równo i minimalne wynagrodzenie wali Kaźdemu pracownikowi obojętnie z jakim stanem pracy!!!I na to niema bata?

B
BLACKHORSE

Masakra i to jest dużo niby haaa haaaa śmiech na sali ,l.Jak mnie to wkurwi....a wszyscy się ciesza jak to w górę idzie a tak naprawdę to lipa straszna ,ciągle ludzie wyjeżdżają z PL bo za te pieniądze to żyć nie idzie ino wegetacja

G
Gość
2019-07-02T11:58:40 02:00, Pipi:

Jestem ciekawa czy ja już o tym wiedzą weźmie się za płace brutto bo w tej chwili w płacy brutto mamy do czynienia z płacą zasadnicza plus wysyłka lat i plus inne dodatki a minimalna pensja brutto właśnie składa się na te wszystkie składniki dla osób które mają bardzo długiej staż pracy natomiast dla osób które zaczynają w tej chwili start w swojej karierze zaczynają od płacy minimalnej brutto czyli nie wliczają się ani staż a nie generalnie inne środki notabene Wychodzi na to że mają więcej od osób które Pracują po 10 15 do 20 i więcej lat w danym zakładzie pracy i takie osoby mają jeszcze młodych uczyć nie ma żadnej motywacji więc opłaca się Jeżeli ktoś ma wyjścia zwolnić w kadrach i zatrudnić jeszcze raz bo wtedy masz minimalna płaca brutto Do tego ciągle dochodzi wysuwa elac i tam inne rzeczy które pracodawca dolicza do pensji Pracownicy którzy długo pracują w danym zakładzie pracy zawsze byli Wiki po dupie więc jestem ciekawa czy rząd łaskawie weźmie się do roboty i zrobi jak coś takiego minimalna płaca zasadnicza a nie minimalna płaca brutto bo większość Polaków ma tą minimalną płacę brutto

2019-07-02T12:28:43 02:00, Gość:

Co niby miałoby Ci dać zwolnienie i jeszcze raz zatrudnienie? Staż to staż. Chodzi o firmy tzw państwowe.

No to się doczekałaś, PIS znowu stanął na wysokości zadania, BRAWO

G
Gość
2019-06-18T21:55:24 02:00, Gość:

trzeba troche sie jednak huknąć w głowy, bo pracujący zarabiają mniej niż ci co nie pracują. emeryty górnicze, emeryty policyjne, emeryty wszelkiej podobnej maści po 15, 20 i 25 latach maja po 3500-400 tysiące. a normalnie pracujący człowiek po 40 latach pracy zarabia jak szmata 2600. To jest rozwój gospodarczy? Produkcja nierobów i dawanie, dawanie i dawanie... żenujący układ. A pracodawcy w mordę kopane tylko stale mówię że nia maja na podwyżki. Niedługo będziecie dawać pewnie więcej - Ukraińcom albo Białorusinom. Dla nich kasa będzie

2019-06-22T10:08:44 02:00, Gość:

Dobra rada; zostań pracodawcą A manna z nieba ci poleci.

2019-06-30T23:17:29 02:00, Gość:

Każdy niech raz w życiu zostanie pracodawcą !!!! Życzę każdemu tego miodu który tak strasznie narzeka jak ciężko być pracownikiem u jak każdy biedny jest wykorzystywany przez pracodawcę !

2019-07-02T16:25:57 02:00, Maly przedsiebiorca:

Bardzo fajnie jest dawac podwyzki nie ze swojej kieszeni, wszystkie podwyżki idą z kieszeni pracodawcy, ktory nie ma urlopu za który by ktoś zaplacil lub chociażby jakieś zwolnienie z podatku dochodowego. Ponadto nie wiem dlaczego nik nie rusza tematu zwolnien lekarskich na ktore idzie pracownik a pracodawca placi przez pierwsze 33 dni pytanie po co sie placi chorobowe za pracownika? Nikt sie nie liczy z malym przedsiebiorca ktory jest oslem do pracy bez jakichkolwiek uprawnien.

Przestań być osłem, zostań etatowcem

M
Maly przedsiebiorca
2019-06-18T21:55:24 02:00, Gość:

trzeba troche sie jednak huknąć w głowy, bo pracujący zarabiają mniej niż ci co nie pracują. emeryty górnicze, emeryty policyjne, emeryty wszelkiej podobnej maści po 15, 20 i 25 latach maja po 3500-400 tysiące. a normalnie pracujący człowiek po 40 latach pracy zarabia jak szmata 2600. To jest rozwój gospodarczy? Produkcja nierobów i dawanie, dawanie i dawanie... żenujący układ. A pracodawcy w mordę kopane tylko stale mówię że nia maja na podwyżki. Niedługo będziecie dawać pewnie więcej - Ukraińcom albo Białorusinom. Dla nich kasa będzie

2019-06-22T10:08:44 02:00, Gość:

Dobra rada; zostań pracodawcą A manna z nieba ci poleci.

2019-06-30T23:17:29 02:00, Gość:

Każdy niech raz w życiu zostanie pracodawcą !!!! Życzę każdemu tego miodu który tak strasznie narzeka jak ciężko być pracownikiem u jak każdy biedny jest wykorzystywany przez pracodawcę !

Bardzo fajnie jest dawac podwyzki nie ze swojej kieszeni, wszystkie podwyżki idą z kieszeni pracodawcy, ktory nie ma urlopu za który by ktoś zaplacil lub chociażby jakieś zwolnienie z podatku dochodowego. Ponadto nie wiem dlaczego nik nie rusza tematu zwolnien lekarskich na ktore idzie pracownik a pracodawca placi przez pierwsze 33 dni pytanie po co sie placi chorobowe za pracownika? Nikt sie nie liczy z malym przedsiebiorca ktory jest oslem do pracy bez jakichkolwiek uprawnien.

G
Gość
2019-07-02T11:58:40 02:00, Pipi:

Jestem ciekawa czy ja już o tym wiedzą weźmie się za płace brutto bo w tej chwili w płacy brutto mamy do czynienia z płacą zasadnicza plus wysyłka lat i plus inne dodatki a minimalna pensja brutto właśnie składa się na te wszystkie składniki dla osób które mają bardzo długiej staż pracy natomiast dla osób które zaczynają w tej chwili start w swojej karierze zaczynają od płacy minimalnej brutto czyli nie wliczają się ani staż a nie generalnie inne środki notabene Wychodzi na to że mają więcej od osób które Pracują po 10 15 do 20 i więcej lat w danym zakładzie pracy i takie osoby mają jeszcze młodych uczyć nie ma żadnej motywacji więc opłaca się Jeżeli ktoś ma wyjścia zwolnić w kadrach i zatrudnić jeszcze raz bo wtedy masz minimalna płaca brutto Do tego ciągle dochodzi wysuwa elac i tam inne rzeczy które pracodawca dolicza do pensji Pracownicy którzy długo pracują w danym zakładzie pracy zawsze byli Wiki po dupie więc jestem ciekawa czy rząd łaskawie weźmie się do roboty i zrobi jak coś takiego minimalna płaca zasadnicza a nie minimalna płaca brutto bo większość Polaków ma tą minimalną płacę brutto

Co niby miałoby Ci dać zwolnienie i jeszcze raz zatrudnienie? Staż to staż. Chodzi o firmy tzw państwowe.

P
Pipi

Jestem ciekawa czy ja już o tym wiedzą weźmie się za płace brutto bo w tej chwili w płacy brutto mamy do czynienia z płacą zasadnicza plus wysyłka lat i plus inne dodatki a minimalna pensja brutto właśnie składa się na te wszystkie składniki dla osób które mają bardzo długiej staż pracy natomiast dla osób które zaczynają w tej chwili start w swojej karierze zaczynają od płacy minimalnej brutto czyli nie wliczają się ani staż a nie generalnie inne środki notabene Wychodzi na to że mają więcej od osób które Pracują po 10 15 do 20 i więcej lat w danym zakładzie pracy i takie osoby mają jeszcze młodych uczyć nie ma żadnej motywacji więc opłaca się Jeżeli ktoś ma wyjścia zwolnić w kadrach i zatrudnić jeszcze raz bo wtedy masz minimalna płaca brutto Do tego ciągle dochodzi wysuwa elac i tam inne rzeczy które pracodawca dolicza do pensji Pracownicy którzy długo pracują w danym zakładzie pracy zawsze byli Wiki po dupie więc jestem ciekawa czy rząd łaskawie weźmie się do roboty i zrobi jak coś takiego minimalna płaca zasadnicza a nie minimalna płaca brutto bo większość Polaków ma tą minimalną płacę brutto

R
Robert

No właśnie gdzie są emerytury stażowe po 35 i 40 latach pracy dla kobiet i mężczyzn. Mamy pracować do śmierci na te wszystkie rzeczy wymyślone przez rząd.

G
Gosc
2019-07-01T10:06:27 02:00, Zorro i Janosik:

Gdzie są emerytury stażowe po 35 i 40 latach pracy dla kobiet i mężczyzn. Mamy pracować do śmierci. Gdzie to prawo i sprawiedliwość.

To idzcie do PO oni dadza wszystko dla kraju ale tylko przed wyborami wszystko obiecaja te zlodzieje kradli jak mogmi a teraz od koryta oderwani i przeszkadzaja teraz

Z
Zorro i Janosik

Gdzie są emerytury stażowe po 35 i 40 latach pracy dla kobiet i mężczyzn. Mamy pracować do śmierci. Gdzie to prawo i sprawiedliwość.

G
Gosc
2019-06-23T05:28:57 02:00, Alex andra:

Zapomnieli jednego zera dopisać. Bo sobie dopisali o dwa za dużo. Do koryta to bydło pierwsze, ale żeby coś zrobić to każdy z nich umywa ręce. Wymieńcie się pensjami choćby na rok. Wtedy wypowiadajcie się, czy te wasze pożal się Boże wynagrodzenie nie jest błędem w druku. Za robotę weźcie się buraki, a obywatelom pozwólcie żyć godnie, bez płaczu, bez długów i bez tego zasranego 500 ... Może te wasze obietnice w końcu byście zrealizowali, lecz w ta właściwą stronę. Waszym zdaniem te 140 zł jest wystarczającą podwyżką by przeżyć od wypłaty do wypłaty? Dla mnie jest to poniżające, jakby ktoś dał mi w twarz i powiedział "ciesz się, że mogłeś dostać po gębie za nic, bo na to trzeba teraz sobie zapracować". Na kogo byś nie zagłosował i tak nie ma co liczyć na cud. Jedyny cud jaki może Cię spotkać to taki, że jak ukradniesz to będzie cud jak cię nie złapią na kradzieży. Ot to tyle na ten temat

2019-06-23T10:41:40 02:00, Anty pisak:

Popieram przedmówcę

2019-06-23T23:02:39 02:00, Popieram:

Popieram

Popieram

G
Gość
2019-06-24T00:28:58 02:00, Gość:

Już mnie juz stać na pracownika - ceny usług nie rosną w takim tempie jak płaca i wydajność pracy.. musiała bym dopłacać do stanowiska więc wolę zredukować etat niestety a pracować samej by zarabiać jako tako.

2019-06-24T00:32:07 02:00, Gość:

Pracownik nigdy nie bedzie tak zaangażowany w pracę jak przedsiębiorca więc jego wydajność to zwykle 50-60% ..

Oczywiście po co się narabiac za 1630 zł na rękę

G
Gosc
2019-06-24T00:28:58 02:00, Gość:

Już mnie juz stać na pracownika - ceny usług nie rosną w takim tempie jak płaca i wydajność pracy.. musiała bym dopłacać do stanowiska więc wolę zredukować etat niestety a pracować samej by zarabiać jako tako.

Jak ci ciężko to zamknij interes

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3