53 proc. ankietowanych stojąc przed wyborem - tradycyjna reklamówka czy papierowa torba, wybrałoby tę z papieru. Nie mamy także nic przeciwko dopłacaniu do toreb. Pod warunkiem, że jej cena nie przekracza 40-50 groszy. 76 proc. Polaków pogodziło się już z polityką sieci handlowych i odzieżowych - wynika z sondy zakupowej przeprowadzonej przez centrum handlowe Silesia City Center.
Coraz rzadziej także papierowe torby i reklamówki lądują od razu w koszu po rozpakowaniu zakupów. 89 proc. z nas zapewnia, że znajdują one późniejsze zastosowanie. Najczęściej wykorzystujemy je, jako "worki" na śmieci (43 proc.) lub jako torby do przechowywania np. ubrań (27 proc.). Aż 92 proc. Polaków zachowuje torby papierowe, 41 proc. foliowe.
31 proc. Polaków jest zdania, że towar opakowany w elegancką i papierową torbę jest bardziej luksusowy od tego wrzuconego do reklamówki. 82 proc. Polaków gotowych jest płacić więcej za produkty oznaczone logo "Przyjazny dla środowiska". 62 proc. z nas wierzy markom, które firmują się, jakodbające o środowisko - wynika z raportu European Trusted Brands.
34 proc. zapytanych przez Silesia City Center zwraca uwagę na eko oznaczenia na produktach, ale już tylko dla 20 proc. są one istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Wyłącznie naturalne składniki, np. w kosmetykach lub ubraniach ważne są dla 35 proc. Polaków - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center.
Wyłącznie eko produkty kupuje tylko 8 proc. osób biorących udział w sondzie Silesia City Center. 74 proc. jest zdania, że produkty ekologiczne dostępne dziś w sklepach są za drogie.
*Sondę zakupową Silesia City Center przeprowadzono w dniach 1-22 lipca 2013 na próbie 529 osób
Źródło: Silesia City Center, dlahandlu.pl
