Ze wstępnych założeń wynika, że projekt może ruszyć jeszcze w sierpniu br. Zakłada obsługę obu linii turystycznych zabytkowym taborem - jelczami typu 043, czyli popularnymi w latach 60, 70 i 80 "ogórkami".
Do tego w autobusach okazjonalnie będą organizowane m.in. wystawy fotograficzne, a obsługa pojazdów, w tym konduktorzy, urozmaici podróżowanie opowiadając różne ciekawostki związane z historią komunikacji miejskiej.
Czytaj: Nowy dworzec PKP w Bydgoszczy do 2015 roku. Teraz kolej na autobus
- Prowadzimy już rozmowy z właścicielami takich autobusów, ale całość należy jeszcze traktować w kategorii pomysłu - podkreśla Tomasz Brzuchalski z wydziału transportu publicznego w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
I bardzo ciekawego. ZDMiKP chce bowiem, wzorem innych europejskich miast, stworzyć prawdziwą atrakcję turystyczną. Linia 100 ma łączyć przede wszystkim Stare Miasto z placówkami muzealnymi, ciekawymi obiektami inżynieryjnymi oraz terenami rekreacyjnymi, natomiast linia 101 - Stare Miasto ze stacją kolejową Bydgoszcz Wschód, gdzie działa Izba Tradycji Bydgoskich Dróg Żelaznych.
Docelowo obie linie mają funkcjonować na zasadach podobnych jak linia tramwajowa nr 10, czyli w każdą sobotę, niedzielę i święto w wakacje oraz we wrześniu i w czasie długiego weekendu majowego.
W planach jest też stworzenie specjalnego biletu muzealnego umożliwiającego całodzienne korzystanie z linii nr 100 i środków komunikacji miejskiej na terenie miasta, oraz ze zwiedzanych obiektów. Na początku jednak opłata za kurs będzie wynosić tyle, ile w normalnych autobusach i tramwajach - 3,2 zł.
Czytaj e-wydanie »