- Klienci biznesowi (odbywający podróże służbowe i organizujący konferencje) są bardzo ważni dla branży hotelarskiej. Utrzymanie się takiej liczby podróży służbowych w nowym roku, jak w poprzednim, jest pozytywnym znakiem, szczególnie w związku z towarzyszącą nam niepewnością oraz prognozowanym spowolnieniem gospodarczym w Europie – mówi Bartosz Krawczyk, menadżer w dziale konsultingu Deloitte.
Przeczytaj: Służbowe mieszkanie, prąd za 20 procent ceny - takie dodatki do pensji otrzymują niektórzy pracownicy
Większość biznesmenów zwraca uwagę na różnice w hotelach tej samej marki. 6 na 10 badanych stwierdza, że zarówno same obiekty, jak i jakość usług, są bardzo zróżnicowane.
Dwie trzecie ankietowanych najczęściej pracuje w swoich pokojach, jednak coraz więcej z nich jest też zadowolonych z pracy w większych przestrzeniach społecznych - takich jak hotelowe lobby. Prawie dwie piąte pytanych w przedziale 18-44 lat często pracuje w przestrzeniach otwartych, w odróżnieniu do osób w wieku 45+, wśród których takie postępowanie deklaruje tylko 17 procent.
Czytaj też: Jaki powinien być pracownik? Dyspozycyjny! Co to właściwie oznacza?
Dla młodszych coraz większe znaczenie zyskuje automatyczny check-in (rejestracja) w hotelu - podaje Deloitte.
Z badania wynika również, że zarówno wyposażenie hotelu, jak i zakres serwisu nadal odgrywają najważniejszą rolę w jego postrzeganiu. 6 na 10 podróżujących służbowo zgadza się zapłacić więcej za te elementy. Dla 77 procent osób nadal bardzo ważny jest też bezpłatny dostęp do internetu.
Przeczytaj również: Nagroda dla pracownika. Najlepszy może pojechać nawet do Las Vegas!
