Kilka lat temu została zmodernizowana poczekalnia dworca PKS i powstał nowy plac ze stanowiskami autobusowymi.
- Dziś wiemy, że takie oddalenie stanowisk autobusowych od poczekalni nie sprawdziło się - ludzie nie korzystają z poczekalni, a wiata przystankowa ustawiona jest na terenie, gdzie wieje z każdej strony i ludzie marzną - dodaje Czytelnik. - To oddalenie poczekalni od dworca spowodowało też, że na dworcu zamiast operatora spożywczo-kawiarnianego jest sklep sanitarny. Czas polepszyć warunki podróżnych!
Dwa dachowania w powiecie chełmińskim. Jeden z kierowców uciekał pijany [zdjęcia]
Zastępca burmistrza Chełmna przyznaje, że w pełni zgadza się z Czytelnikiem.
- Dworzec PKS jest niefunkcjonalnym obiektem. Kasa biletowa, poczekalnia i toalety są oddalone o niemal 150 metrów od przystanków autobusowych - potwierdza Piotr Murawski. - Kilka lat temu pod zadaszenie przystanków wstawiono dodatkowe wiaty przystankowe, by zapewnić podróżującym minimalny komfort i ochronę przed trudnymi warunkami atmosferycznymi. Teren w sąsiedztwie dworca PKS wkrótce będzie przechodził istotne zmiany, związane z planowaną budową Starostwa Powiatowego i związanej z nim infrastruktury, w tym parkingami i drogą dojazdową. Aktualnie jesteśmy w fazie wstępnych prac nad kompleksowym przemyśleniem i przeprojektowaniem całego terenu - od nowego Starostwa aż do dawnego wiaduktu kolejowego przy markecie Biedronka. Chcemy opracować koncepcję i z partnerami prywatnymi stworzyć spójny, funkcjonalny fragment miasta, którego elementami będą dworzec PKS i Targowisko Miejskie.
Jak mówi zastępca burmistrza, w przypadku dworca rozpatrywane są dwa warianty.
- Pozostawienie poczekalni wraz z zapleczem w obecnym miejscu - budynku dawnego Dworca Kolejowego, wówczas perony autobusowe zostałyby przemieszczone w sąsiedztwo budynku dworca. Alternatywę stanowi pozostawienie placu manewrowego w obecnej lokalizacji, a w formie lustrzanego odbicia - opowiada Piotr Murawski. - Perony przystankowe znalazłyby się bliżej budynku dworcowego. W tym miejscu pojawiłby się też niewielki budynek - tradycyjny lub kontenerowy, który mieściłby zaplecze dworcowe – toaletę, poczekalnię, kasy biletowe i dyspozytornię. Decyzje i konsultacje są przed nami. Inwestycja wiąże się z zaangażowaniem konkretnych środków, a niestety nie widzimy potencjalnego źródła dofinansowania tego przedsięwzięcia. Mamy świadomość, że funkcjonowanie w obecnych realiach nie jest komfortowym rozwiązaniem dla podróżujących.
