Po ponad 40 latach funkcjonowania pętli pasażerowie powoli mogą się już z nią żegnać. Na przełomie kwietnia i maja ruszą bowiem roboty związane z budową linii tramwajowej do Fordonu, które zmienią ten rejon miasta nie do poznania.
- Zburzymy niemal całą istniejącą infrastrukturę, a na jej miejscu odbudujemy zupełnie nową pętlę. Warto jednak wiedzieć, że pasażerowie nie będą mogli już z niej korzystać, bo mówimy o typowej, awaryjnej poczekalni dla tramwajów - wyjaśnia Maciej Kozakiewicz z zarządu spółki Tramwaj Fordon. I dodaje: - Po zakończeniu naszej inwestycji drogowcy chcą uruchomić nowe linie tramwajowe, które zagwarantują bezpośredni dojazd w głąb Fordonu. I choć węzeł przesiadkowy nie będzie już w tym miejscu potrzebny, to i tak planujemy budowę niewielkiego peronu dla autobusów, mniej więcej tam, gdzie teraz tramwaje wyjeżdżają z pętli w ulicę Fordońską - dodaje Kozakiewicz.
Przeczytaj także: Bydgoski ratusz ostro negocjuje z MZK
Niestety, inwestycja oznacza równoczesne wyłączenie z ruchu tramwajowego ulicy Fordońskiej, przynajmniej na odcinku od Bałtyckiej właśnie do Wyścigowej. W zamian drogowcy uruchomią autobusową komunikację zastępczą, ale sytuacja ma wrócić do normy dopiero po wakacjach.
Ale to nie koniec zmian w tym rejonie. Jego metamorfozę uzupełni bowiem budowa ulicy Składowej. - Mówimy o raczej krótkim odcinku od Towarowej do skrzyżowania z Wyścigową, na którym planowane jest niewielkie rondo - informuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. - Z uliczki będą korzystać okoliczni mieszkańcy, ale przede wszystkim planowane przy Składowej centrum handlowe Selgros. Z tego też powodu zakładamy w projekcie jeszcze budowę zjazdu z Kamiennej i chodniki, które połączą hurtownię z pobliskimi przystankami - dodaje drogowiec.
Na razie nie wiadomo czy budowa Składowej ruszy w tym roku. Wstępnie zaplanowano tylko, że market i ulica będą gotowa do końca 2015 r.
Czytaj e-wydanie »