Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podwyżki cen biletów w pociągach Polregio i Arrivy. O tyle więcej płacimy za przejazd w wakacje 2022

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Arriva i Polregio chcą wozić podróżnych w regionie, złożyły oferty w przetargu na obłsugę naszych tras do 2030 roku.
Arriva i Polregio chcą wozić podróżnych w regionie, złożyły oferty w przetargu na obłsugę naszych tras do 2030 roku. Jacek Smarz
Arriva i Polregio podniosły ceny biletów w pociągach na Kujawach i Pomorzu. Ceny wzrosły o 15 procent.

O podwyżkach mówiło się od dawna i w lipcu stały się one faktem.

- Od 1 lipca obowiązują nowe, wyższe o ok. 15 procent ceny biletów w naszych pociągach - informuje Dawid Marciniak, rzecznik prasowy Arrivy. - Jednocześnie, na wniosek Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu, na bilety zakupione kanałami elektronicznymi, został wprowadzony rabat w wysokości 7,5 procent. Podwyżka taryfy spowodowana jest gwałtownie rosnącymi kosztami, w tym wysokimi cenami paliw, które są znaczącym kosztem usług transportowych.

Polregio i Arriva. Lepiej kupić bilet elektroniczny

Również o tyle więcej, ok. 15 proc., pasażerowie muszą od 1 lipca płacić za przejazd w Polregio.

- Jednak kupując bilety elektronicznie podwyżka to połowa z tego, czyli tylko 7,5 proc. - podkreśla Aleksandra Baldys, rzeczniczka Polregio.

Czy na tych podwyżkach się skończy? Nie wiadomo.

Na razie wiadomo zaś na pewno tych dwóch przewoźników, Arriva i Polregio, chcą wozić podróżnych w regionie, bo złożyły oferty w przetargu na obsługę naszych tras do 2030 roku.

Jak już pisaliśmy, przetarg podzielono na cztery pakiety. 27 czerwca Urząd Marszałkowski w Toruniu podał, kto złożył oferty na świadczenie usług kolejowych na Kujawach i Pomorzu.

Pierwszy i drugi pakiet dotyczą linii zelektryfikowanych oraz zaplanowanego do elektryfikacji po roku 2025 odcinka linii 208 w północnej części regionu. Do obsługi tych tras startuje Polregio.

Z kolei trzeci i czwarty to zaproszenie do obsługi linii niezelektryfikowanych i przyjęła je spółka Arriva.

Tu chce jeździć Polregio, a tu Arriva - trasy

Oto zaś szczegóły: pierwszy pakiet (z elektryfikacją) zakłada przewozy na trasie: województwo łódzkie - Włocławek - Toruń - Bydgoszcz; na trasie województwo wielkopolskie (na Poznań) - Inowrocław - Toruń. Po 2025 roku możliwe będą również przewozy na trasie Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pomorskie (pod warunkiem elektryfikacji odcinka od Torunia Głównego na wschód).

Drugi pakiet (z elektryfikacją) to zaś przewozy od granicy województwa wielkopolskiego (na Piłę) przez Nakło do Bydgoszczy oraz z Bydgoszczy do Torunia, a także z Bydgoszczy do Inowrocławia. Trzeci (bez elektryfikacji) to linie: Bydgoszcz - Tuchola - Chojnice; Bydgoszcz - Laskowice - Grudziądz oraz Wierzchucin - Szlachta. Czwarty (bez elektryfikacji) to natomiast linia Toruń - Jabłonowo Pomorskie - Brodnica; Brodnica - Grudziądz; Toruń - Grudziądz; Bydgoszcz - Chełmża oraz Toruń - Sierpc.

Stawka kosztów za zadanie 1. to 39,29 zł za pociągokilometr, zadanie 2. - 40,81 zł, zadanie 3.- 39,72 zł i zadanie 4. - 33, 68 zł.

- Celem przyjętego podziału jest maksymalne zabezpieczenie interesów podróżnych. Nowe umowy z przewoźnikami zostaną zawarte na 8 lat (11 grudnia 2022 - 14 grudnia 2030 - red.), co powinno zapewnić stabilny rozkład jazdy - przekonuje urząd marszałkowski.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska