Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pokaż się pracodawcy - załóż konto na portalu społecznościowym

(maw)
ilustracja Radek Fonferek
Tomek jest tegorocznym absolwentem ekonomii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Właśnie założył sobie konto na Goldenline, Profeo i Facebooku. Liczy, że w ten sposób znajdzie pracę.

Tomek opowiada: - Od czerwca szukam pracy. Rozesłałem i osobiście zaniosłem ponad 50 "cevałek", nie tylko do firm związanych z moim kierunkiem studiów. Zaledwie dwóch pracodawców do mnie oddzwoniło. Niestety, powiedzieli, że na razie nie mają wolnych etatów, ale będą o mnie pamiętać. Obawiam się, że z tych obietnic nic nie wyniknie. Kilka dni temu kolega ze studiów doradził mi, bym założył swój profil na jakimś portalu społecznościowym. On tak zrobił i na początku przyszłego tygodnia ma umówione dwie rozmowy kwalifikacyjne. Mam nadzieję, że do mnie również już wkrótce odezwą się potencjalni pracodawcy.

Pochwalmy się wiedzą

Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl, przyznaje, że internauci nie wykorzystują w pełni narzędzi dostępnych w biznesowych serwisach społecznościowych. - Merytoryczne dyskusje z naszym udziałem lub profesjonalny, zawodowy blog mogą wyróżnić naszą aplikację spośród propozycji innych kandydatów. Jest to szczególnie ważne, gdy sytuacja na rynku pracy jest trudna i rośnie konkurencja wśród osób poszukujących nowego zajęcia. Prezentacja w serwisie biznesowym ma jednak znacznie więcej zastosowań niż tylko wsparcie procesu rekrutacji.

Jak dodaje Marcin Zabielski, na świecie tego typu portale są coraz bardziej świadomie wykorzystywane do prezentowania własnej wiedzy, kompetencji i budowania profesjonalnego wizerunku w internecie. Dobra marka, zbudowana z użyciem społecznościowych narzędzi, może szybko przełożyć się na nowych partnerów biznesowych czy nowe kontrakty.

Trzeba poszerzać kontakty

Czego w serwisach społecznościowych szukają pracujący internauci? Przede wszystkim nowej, lepszej pracy. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i serwis społecznościowy Profeo.pl

Pozostałe, najczęściej wymieniane motywy aktywacji konta w takim portalu, to możliwość poszerzania kontaktów branżowych oraz chęć zaprezentowania własnych kompetencji.

Dla prawie połowy badanych powodem obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów jest możliwość wymiany wiedzy i dyskusji na forum. Równie często wymienianym celem jest budowanie profesjonalnego wizerunku w internecie.

Co ciekawe, pracujący internauci chętnie pochwaliliby się obecnemu szefowi swoim profilem w biznesowym portalu społecznościowym.

Połowa badanych (53 proc.) deklaruje, że zaprosiłaby przełożonego do listy kontaktów w takim portalu.

Z kolei z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie Profeo.pl wynika, że 4 na 10 badanych postrzega aktywność w portalach biznesowych jako istotną część swojego rozwoju zawodowego.
Dla 31 proc. badanych użytkowników, uzupełnianie profilu, wirtualne dyskusje czy prowadzenie bloga nie mają nic wspólnego z podwyższaniem kwalifikacji zawodowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska