Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polisa Getin Noble Bank pożera oszczędności: " Z 30 tys. zł zostałoby zaledwie 300 zł"

Przemysław Decker
Okazało się, że grudziądzanki oszczędności przekazały na polisy inwestycyjne, które wykupiły na 10 i 15 lat.
Okazało się, że grudziądzanki oszczędności przekazały na polisy inwestycyjne, które wykupiły na 10 i 15 lat. sxc.hu
- Chcę od Getin Noble Banku odzyskać ok. 10 tys. zł - mówi pani Jadwiga. Teresa Leszczyńska walczy o ok. 30 tys. zł. Obie twierdzą: - Zostałyśmy oszukane. Zamiast lokaty wcisnęli nam ubezpieczenie. Rzecznik banku: - Klientom przysługuje reklamacja.

Nie odpuszczę

Poruszę niebo i ziemię, aby moja mama odzyskała oszczędności - mówi Jolanta Rogozińska, córka Teresy Leszczyńskiej. Pani Jadwiga dodaje: - Również nie odpuszczę.

Obie kobiety to wieloletnie klientki Getin Noble Banku w Grudziądzu. Miały tam m.in. lokaty oszczędnościowe. - Nigdy nie było z nimi żadnych kłopotów - mówią kobiety.

Lokaty wygasły w 2010 roku. I wówczas pracownicy banku zaproponowali swoim klientkom "lepszy" sposób na oszczędzanie. - Pracownik banku był bardzo przekonujący. Ufałam mu. Obiecał spore zyski. Byłam pewna, że to ma być zwykła lokata - mówi Teresa Leszczyńska.

W sumie zdecydowała się na trzy lokaty. Pani Jadwiga podpisała umowę na jedną. - Umowa była długa i skomplikowana. Podpisałam ją, bo byłam pewna, że nikt nie chce mnie oszukać - mówi kobieta.

Jakie były zasady "oszczędzania"? Najpierw klientki wpłaciły jednorazowo większą kwotę. A potem dodatkowo co miesiąc pobierano im z konta składkę. Klientki banku były przekonane, że lokata obowiązuje przez 3 lata. Jak bardzo się myliły, uświadomiły sobie dopiero w 2013 roku.

- Okazało się, że nie możemy wycofać swoich pieniędzy - załamują ręce.

Dlaczego?

Bo wyszło na jaw, że oszczędności przekazały na polisy inwestycyjne, które wykupiły na 10 i 15 lat. Klientki swoje środki mogłyby odebrać dopiero po upływie tego terminu. Bez żadnej gwarancji zysku. - Co więcej do tego czasu wpłacone oszczędności mogłyby znacznie zmaleć lub nawet zniknąć - twierdzi Rogozińska.

Z polisy można było co prawda zrezygnować, ale to oznaczało konieczność zapłaty wysokiej "kary". - Z wpłaconych przez moją mamę ok. 30 tys. zł zostałoby zaledwie 300 zł - dodaje córka Teresy Leszczyńskiej.

134 mieszkańców żąda od Getin Banku 5,6 mln zł

Wojciech Sury, rzecznik Getin Noble Banku zapewnia: - Klient w jasny sposób jest informowany, że dany produkt nie jest lokatą bankową. Osobom przekonanym, że zostały wprowadzone w błąd przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

Jolanta Rogozińska twierdzi, że reklamację już złożyła, ale nie została ona uwzględniona: - Zawiadomiłam też Rzecznika Ubezpieczonych. Będę również rozmawiać z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Być może zgłoszę sprawę prokuraturze.

W finansową pułapkę wpadli klienci w całym kraju. Wiele spraw trafiło do sądów. Na początku tego roku za m.in. wprowadzanie klientów w błąd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na Getin Noble Bank ponad 6 mln zł kary. Bank mógł się od tej decyzji odwołać do sądu.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska