Aplikacja SHRIMP (System Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej) służy sporządzaniu i przekazywaniu sprawozdań o udzielonej pomocy.
Umożliwia przekazywanie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdań i informacji o udzielonej pomocy publicznej w jednolitej formie.
Od 1 października 2008 r. korzystają z niego jednostki samorządu terytorialnego Mazowsza. Teraz dołącza do niego pięć kolejnych województw, w tym kujawsko-pomorskie i pomorskie.
Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przekazywania sprawozdań i informacji o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzielaniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP weszło w życie 8 maja.
Niezbędne do korzystania z aplikacji są login i hasło dostępu przekazywane przez UOKiK na podstawie złożonego wniosku.
Wnioski powinny być złożone w 7 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia, czyli do 15 maja. Wypełnione dokumenty można przesyłać pocztą pod adres Urzędu, zaś jego prezes ma 45 dni na przekazanie loginu i hasła dostępu.
Docelowo sprawozdania będą przekazywane w ciągu 30 dni od dnia udzielenia pomocy. Taki obowiązek nakłada z kolei rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.
Informacje związane z rejestracją i użytkowaniem systemu SHRIMP dostępne są pod nr tel: 022/ 55- 60- 443 i 022/ 55- 60- 134, w godz. 9.00-16.00. Pytania można wysyłać także pod adres e-mail: [email protected]
